Mijn dochtertje is dol op jurken en rokjes. Maar met dit weer weet ik niet wat er onder aan te doen blote benen vind ik wat te koud. Wat doen zouden jullie er onder aan doen een legging of maillot?
Wisselend. Maillot is lekker makkelijk, direct sokken aan. Anders moeten er vaak nog (enkel) sokken onder en dan doe ik witte sokken aan. Ze speelt veel in de zandbak en blote voeten in leren schoenen krijgt ze nog veel rode plekjes van dus vandaar wel sokken. Maar vaker een legging als maillot hoor.
Ligt aan het soort jurkje. Wat korter sportiever doe ik maillot, anders een legging. Boven de 20 graden sowieso geen maillot meer. Maar voor morgen heb ik voor allebei een jurkje met maillot klaargelegd.
Mijn dochter vindt maillots niet lekker zitten dus ze blijven altijd in de kast Hier dus sowieso een legging.
Mijn dochter had vandaag een legging aan tot halverwege haar onderbeentjes en sandaaltjes zonder sokken. Vond het daar niet te koud voor vandaag hoor. Maillot is echt voor winters weer, al doe ik zelf dan vaak een broekje aan bij d'r maar dat is meer persoonlijke smaak omdat ik niet zo van jurkjes hou.
Een maillot wordt hier alleen in de winter gedragen. De rest van het jaar leggings: lange of driekwart. Je kunt bij een legging toch sokken dragen en laarzen of gympen? En als het warmer is ballerina's of sandalen met blote voetjes?
Ik vind het nog niet echt zomers buiten maar het kan aan mij liggen Bovendien is qua temperatuur een maillot zeker niet warmer dan een legging. En een gat in een maillot is makkelijker te repareren dan in een legging
Een maillot is nu toch veel te warm? Dat krijg ik alleszins niet meer verkocht aan mijn dochter met dit weer.
Gewoon stijkband kopen, aan de binnenkant van de legging leggen, strijkbout er overheen en klaar, het gat is dicht. Ik trek haar vanaf april al geen maillots meer aan, vind ik meer voor de winter, ze draagt nu (driekwart) leggings.
Hier tegenwoordig altijd leggings, veel makkelijker. Losse sokjes kunnen makkelijk uit als ze in zandbak wil, en thuis makkelijk omwisselen voor sloffen (zonder dat ze er op kousevoetjes van door gaat op gladde parketvloer).
Jo79 Dat is een goede tip! Hier zitten soms al na één keer dragen gaatjes in een legging, soms op de meest vreemde plaatsen. Maakt niet uit welk merk of welke maat ik haal...
legging! Maillot is voor de wintermaanden. En zeker geen maillot met sandalen, dat kwam ik van het weekend tegen in de dierentuin!
Een maillot?? Nee joh dat wordt hier alleen in de wintermaanden gebruikt. Meisje uit dochters klas draagt nu ook nog maillots..maar dan loop je best wel voor gek hoor. Vandaag is het niet zo lekker dus nu een lange legging...maar net als gister blote benen.