Legging of maillot

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Chocolat, May 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Mijn dochtertje is dol op jurken en rokjes.
    Maar met dit weer weet ik niet wat er onder aan te doen blote benen vind ik wat te koud.
    Wat doen zouden jullie er onder aan doen een legging of maillot?

2. misa

misa Niet meer actief

Maillot vind ik echt winters. Ik zou kiezen voor een legging.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier bijna alleen maar leggings, vind maillot zelf niet lekker zitten namelijk.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wisselend. Maillot is lekker makkelijk, direct sokken aan. Anders moeten er vaak nog (enkel) sokken onder en dan doe ik witte sokken aan. Ze speelt veel in de zandbak en blote voeten in leren schoenen krijgt ze nog veel rode plekjes van dus vandaar wel sokken. Maar vaker een legging als maillot hoor.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ligt aan het soort jurkje. Wat korter sportiever doe ik maillot, anders een legging. Boven de 20 graden sowieso geen maillot meer. Maar voor morgen heb ik voor allebei een jurkje met maillot klaargelegd.

6. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Maillot is echt winter voor mij..
    Dus legging 😎

7. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Mijn dochter vindt maillots niet lekker zitten dus ze blijven altijd in de kast :( Hier dus sowieso een legging.

8. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Mijn dochter had vandaag een legging aan tot halverwege haar onderbeentjes en sandaaltjes zonder sokken. Vond het daar niet te koud voor vandaag hoor.
    Maillot is echt voor winters weer, al doe ik zelf dan vaak een broekje aan bij d'r maar dat is meer persoonlijke smaak omdat ik niet zo van jurkjes hou.

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een maillot wordt hier alleen in de winter gedragen. De rest van het jaar leggings: lange of driekwart. Je kunt bij een legging toch sokken dragen en laarzen of gympen? En als het warmer is ballerina's of sandalen met blote voetjes?

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het nog niet echt zomers buiten maar het kan aan mij liggen :D

Bovendien is qua temperatuur een maillot zeker niet warmer dan een legging. En een gat in een maillot is makkelijker te repareren dan in een legging :D

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Nou zeg dat net, ik kan weer een stel nieuwe leggings aanschaffen.

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Een maillot is nu toch veel te warm? Dat krijg ik alleszins niet meer verkocht aan mijn dochter met dit weer.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Gewoon stijkband kopen, aan de binnenkant van de legging leggen, strijkbout er overheen en klaar, het gat is dicht.

Ik trek haar vanaf april al geen maillots meer aan, vind ik meer voor de winter, ze draagt nu (driekwart) leggings.

14. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Hier tegenwoordig altijd leggings, veel makkelijker. Losse sokjes kunnen makkelijk uit als ze in zandbak wil, en thuis makkelijk omwisselen voor sloffen (zonder dat ze er op kousevoetjes van door gaat op gladde parketvloer).

15. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Legging!

16. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Jo79 Dat is een goede tip! Hier zitten soms al na één keer dragen gaatjes in een legging, soms op de meest vreemde plaatsen. Maakt niet uit welk merk of welke maat ik haal...;)

17. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    legging!
    Maillot is voor de wintermaanden.

En zeker geen maillot met sandalen, dat kwam ik van het weekend tegen in de dierentuin!

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,950
    113
    Legging inderdaad, hier ook alleen maillots in de wintermaanden.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Een maillot??
    Nee joh dat wordt hier alleen in de wintermaanden gebruikt. Meisje uit dochters klas draagt nu ook nog maillots..maar dan loop je best wel voor gek hoor.
    Vandaag is het niet zo lekker dus nu een lange legging...maar net als gister blote benen.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Wat een rare opmerking? Een kind van 5/6 in een maillot loopt voor gek? Hoezo?

Share This Page