Legging onder korte jurkjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bellybell, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    Wat maak je je druk over wat een ander doet :rolleyes::rolleyes:

Gewooniemand en Evanesco vinden dit leuk.
  2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    Precies
    Lekker overdreven weer van tuc
    Die even invult hoe iedereen denkt
    die iets anders vind dan haar

Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat denk ik niet, ik denk dat dat nafluiten helemaal ligt aan wat voor koppie erop zit.

Zoe123, Gewooniemand en soovi vinden dit leuk.
  4. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Nou nou, overdrijven is ook een vak hoor. Dus omdat ik mijn dochter straks leer om niet te veel van haar lijf te laten zien leer ik mijn 2 jongens dat zij dan maar alle meisjes die dat wel doen mogen betasten? Wat een onzin zeg. En ik vind 2 cm buik laten zien straks voor mijn dochter inderdaad te veel lijf.

Gewooniemand, AnnemarieK77, Anna009 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik snap eigenlijk wel wat tuc bedoelt hoor.. ik bedoel, er is een reden waarom victim blaming bestaat. En het 'je zal het wel uitgelokt hebben' 'moet je maar niet x kledingstuk aantrekken' etc.. dat komt ergens vandaan. Als we daarvan af willen zullen we ons denkbeeld om moeten gooien.

Fristi2012, Zara75, soovi en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Maar waar komt dat vandaan? Van alle moeders die vinden dat hun dochter niet in hot pants en naveltruitjes over straat hoeven? Wat een onzin zeg. Ik leer mijn kinderen respect te hebben voor hun eigen lichaam maar ook dat van een ander!

7. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Natuurlijk leert als het goed is iedereen om respect voor elkaar te hebben en de handen thuis te houden. Maar je hebt ook in de opvoeding niet alles in de hand. Die verschrikkelijke dingen gebeuren sowieso wel. Het gaat om hoe er daarná mee omgegaan wordt. Daar schort het nogal eens in. Je hoeft alleen maar op social media te kijken om te zien wat ik bedoel.

Zoe123 vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Klopt, dat komt ergens vandaan, maar niet van moeders die hun dochter een legging aantrekken :rolleyes:

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Zelf draagt mijn dochter ook vaak boxers onder jurkjes en rokjes, ze is vijf. Moet zeggen dat ik vorige week een groep Duitse tienermeisjes zag op vakantie met allemaal hotpants in de bilnaden en vooral niet in passende maten, dat vond ik wel te ver gaan. Ik ben zelf christelijk, maar vind wel leven en laten leven eigenlijk. Liep zelf vroeger ook wel in korte broekjes en navel truitjes, daar heb ik niet zoveel moeite mee. als het maar gepast is in de situatie.

Gewooniemand en littlemunchkin vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja hoor dat is het:rolleyes:
    Ik zou er nog maar eens goed over nadenken als ik jou was.

11. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ja denk het ook, word ook weleens in de winter nagefloten, nou dan loop ik niet in een hotpants haha

Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  12. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Het gaat ook niet om de legging zelf..;)

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ik snap dit soort uitspraken nooit zo. Natuurlijk is er niets wat een ander het recht geeft om een meisje iets aan te doen, te verkrachten, na te fluiten, noem maar op. Al loopt ze bloot over straat, iedereen heeft gewoon met z’n tengels van haar af te blijven. MAAR: hoe het zou moeten zijn is helaas niet perse hoe het is en ik vind realiteitszin ook heel belangrijk, dus zou ik zou een meisje altijd leren dat het voor haar eigen veiligheid belangrijk is om na te denken over de keuzes die ze maakt. Hoewel je het volste recht hebt je te kleden zoals je wilt, wees je ervan bewust dat iets heel bloots bepaalde reacties kan uitlokken. Hoewel je graag precies wilt doen wat je zelf wilt, wees je ervan bewust dat ‘s nachts door een verlaten park fietsen meer risico betekent dan een taxi nemen, enzv. Dat betekent niet dat je een meisje de schuld geeft van erge dingen die haar overkomen, maar wel dat je haar leert om weloverwogen en verantwoordelijke keuzes te maken. En als ze iets ‘doms’ doet en er gebeurt wel iets, dan is dat nog steeds niet haar schuld, zeker niet, maar wees je ervan bewust dat je sommige risico’s ook gewoon zelf kan proberennte verkleinen. Die kreten die ik hier steeds lees dat je nergens rekening mee hoeft te houden, want het is de wereld die fout zit, daar kan ik echt niets mee. De wereld is wat die is en daar zitten rotte appels tussen. Het is alleen maar verstandig om je daar wel bewust van te zijn.

HappyRabbits, Roanna, Daniellexxx en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Die laatste zin is wel een aanname die jij zelf invult, dat wordt door niemand gezegd hier die hun kinderen wat bedekter kleden.
    Ik vind dat je wel fel van leer trekt in dit topic.
    Jij en je kinderen kleden jullie bloter dan enkele anderen in dit topic. Ik lees daar nergens een oordeel in, alleen dat zij het anders doen. Net als dat jouw kinderen geen Disney prints dragen maar jij ook geen oordeel hebt over kinderen die dat wel dragen.

Ontopic: Mijn dochter van 7 wil helaas zelden een rokje of jurkje aan, maar als ze die wel aanheeft dan heeft ze er tot nu toe geen speciale kleren onder. Ze heeft wel alleen maar boxers, want bij mijn nichtje zag ik inderdaad wel de hele mikmak als ze wijdbeens speelde met een rokje of jurkje aan met een gewoon onderbroekje.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Ah, dat is het dus, ik ben gewoon te lelijk (en altijd geweest)! :roflmao::cool:

Fristi2012 vindt dit leuk.
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben het voor een groot deel met je eens, je doet ook een autogordel om terwijl het risico meestal beperkt is, het is een kleine moeite. Maar bij kleding vind ik het wel lastig omdat het vaak snel getrokken wordt naar: maar ze had ook een kort rokje aan, dus ze had het kunnen verwachten. Terwijl de realiteit is dat het risico altijd aanwezig is en veel minder gerelateerd is aan je kleding dan bijvoorbeeld aan je lichaamshouding. Zeg je tegen je kind ook: let erop dat je het risico heel erg verkleind door met rechte schouders door het leven te gaan? Terwijl uit onderzoek blijkt dat daders eerder selecteren op het minste risico van weerstand, dan op kleding.

Gewooniemand, dds, DQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Dat is dus wat ik bedoel (zie ook mijn andere posts).;) Behalve dan dat ik niet alles ‘dom’ zou willen noemen. Soms is iets wat geen risico lijkt dat toch en andersom, je kunt niet alles voorkomen helaas.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Daarom staat dat ook tussen aanhalingstekens ;)

19. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Prima hoor. Maar ben eigenlijk heel erg verbaasd. Een legging is toch veel te warm met temperaturen van deze week? Dochter loopt lekker met blote benen en ik ook trouwens.

20. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Van degene die nafluit ja. Zijn vaak bepaald soort types ;)

Gewooniemand, femkes en Evanesco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina