Legging onder korte jurkjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bellybell, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    boxer shortje eronder? Ik heb voor dochter van die spaanse luierbroekjes voor over een luier / onderbroek heen. Als ze dan niet zo charmant met een jurk/rok speelt kijk je tegen een pofbroekje aan met echt een mini pijpje met roezels op haar kont.
     
    Gewooniemand en Madelie vinden dit leuk.
  2. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    lekker warm en zweterig, moet er niet aan denken!
     
    littlemunchkin, RoIn, Jackie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat dacht je van afzichtelijk. Een fietsbroek onder je rokje, in geen 100.000 jaar.
     
    Mien30, littlemunchkin, Koeks83 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Eerlijk is eerlijk op die leeftijd blijft een onderbroekje nooit de hele tijd goed zitten. Daarbij; als ze wijdbeens gaan zitten bedekt het gewoon niet alles meer. Ik wou dat er meer mensen hun dochtertjes een boxer of legging onder de rokjes droegen.
     
    Gewooniemand, Mamalove2014 en Evanesco vinden dit leuk.
  5. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Dit.
    Ik heb geen probleem met het zien van bedekkende onderbroekjes bij het spelen, maar wel met billen/vagina's. En die voorkom je toch echt beter met een boxer of een fietsbroekje.
     
    Gewooniemand en Evanesco vinden dit leuk.
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Ieder zijn eigen mening maar je stelt nu dus dat ik mijn dochter geen fatsoenlijke normen en waarden leer omdat ze geen legging onder haar jurkjes draagt?
    Wat veroordelend zeg...
     
    Madelie, Butchke, MissMolly en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Sorry, het is niet mijn bedoeling dat op die manier te zeggen. Daar zal (en kan) ik zeker niet over oordelen.

    Maar het zijn wel ándere normen en waarden.

    Ik kan niet zeggen dat je je dochter geen fatsoen bij brengt als ze geen legging draagt.

    Maar wat ik wel kan zeggen is dat IK het niet fatsoenlijk vind. Maar dan hebben we het wel over de legging. Niet over fatsoen in het algemeen.
     
    Gewooniemand en Zoe123 vinden dit leuk.
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    We hebben her hier over een legging toch? Niet over een fietsbroekje.
     
  9. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Een dunne katoenen legging is helemaal niet zo warm hoor.
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Nee precies, mijn zoon in zijn korte broek, i t algemeen dikker stofje en een stuk langer dan zo'n kort legginkje, zal het warmer hebben.
     
    Gewooniemand en Evanesco vinden dit leuk.
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik vind t zelf niet fijn zitten zonder iets onder mn jurkje. De afdruk van een stoel in mn bovenbenen, t plakt allemaal. Nee hier altijd een korte legging eronder. Wel onzichtbaar..

    Dit geldt voor mn mini ook. Onderbroekjes schuiven en dat zit ze met haar blote billen ergens op. Zit gewoon niet fijn. Dus altijd iets eronder.
    Daarbij vind ik t ook mooier en netter als je niet tegen een dubbel gevouwen onderbroek aankijkt en blijft ook deze beter zitten dus loopt ze niet haar onderbroek tussen haar billen uit te halen.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  12. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb er nooit ZO over nagedacht, een kind van 5 dat af en toe haar onderbroek (on)bewust laat zien? Is voor mij een onschuldige handeling.
    Een meisje van 12; een opzettelijke handeling om reacties uit te lokken (zonder echt te weten welke)
    Een vrouw van 18; hoort beter te weten en heeft niet mijn normen en waarden (mag doen wat ze zelf wil)

    Ik heb uit voorzorg nooit mijn dochters een broekje onder een rok laten aantrekken. Gelukkig heb ik een onschuldige "kijk" ( en tolerant) op kinderen en mensen.
     
    Zoe123 en Kukido vinden dit leuk.
  13. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Bij een zieke wereld denk ik aan seriemoordenaars, verkrachters, baby’s die in vuilniszakken worden gedumpt enz. Niet aan iemand die haar dochtertje een broekje onder haar jurk aan wil doen omdat ze niet wil dat haar vagina zichtbaar wordt (omdat onderbroeken evt. verschuiven). Ik vind het erg kortzichtig om dan te spreken van een zieke wereld. Ieder zijn eigen normen en waarden, mening en opvoeding toch? Waarom moet dit slecht zijn en dat jij het niet wil hebben goed? Iedereen bekijkt het gewoon anders. Beetje respect voor andere denkideeen kan geen kwaad hoor ipv smijten met woorden als ziek en sexualisering terwijl niemand dat heeft benoemd.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dus omdat ze een rokje dragen worden ze gekleed als volwassenen?

    Ik vind het echt bizar te lezen dat er nog mensen zijn die er zo over denken.

    Overigens hoeft een kort rokje bij een volwassene ook echt niet onfatsoenlijk te zijn
     
    RoIn, Butchke, Zoe123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  16. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dit dus :oops: ik heb geen dochter maar ze zou zeker een boxer eronder krijgen. En als het niet te warm is een fietsbroek of legging.
    Op het schoolplein te vaak stukjes gezien waarvan ik dacht oei er zou maar een viezerik staan.
     
  17. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Hier gebruikte ik rond die leeftijd ook meisjes boxers (die van de hema). Die houden alles bedekt.
     
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier altijd boxers als ondergoed. Dat bedekt toch voldoende? Waarom zou je dan nog een legging doen?
     
    Zoe123, RoIn, Juul75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Hier vinden ze boxers niet lekker zitten. Daarom dus een (biker)legging.
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Zelf vind ik het zonder zo’n korte legging veel zweteriger. Vind dat zelf echt niet lekker zitten.

    En qua hoe het er uit ziet: je ziet er niets van, dat ding is korter dan de rokjes en jurkjes die ik/zij dragen. Zeker bij de kinderen is de lengte maar iets langer dan van een boxer. Bij mezelf zijn ze wel wat langer, maar ik draag dan ook geen korte rokjes/jurkjes, dus dat scheelt. ;)
     

Deel Deze Pagina