Legging onder korte jurkjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bellybell, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Tja ik denk dat veel 5 jarigen wel door hebben dat zij als meisje een legging aan moet en de jongens in een korte broek lopen? En anders komt dat vrij snel.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Als het weer is zoals vandaag zou ik echt geen legging aandoen. Ik doe ze wel eens een legging aan als ik twijfel over het weer. Maar je geeft wel een signaal af... misschien dat ze dit nu nog niet begrijpt maar ik vind het voor een meisje van 5 echt niet nodig voor de reden die jij noemt.
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Tuurlijk weet ze dat.
    Maar er is nou eenmaal verschil tussen jongens en meisjes.

    Ze ziet toch ook dat haar broers geen rokjes dragen.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Qua blote benen vind ik geen verschil tussen jongens en meisjes. Daar komt bij dat de meeste meisjes klasgenootjes ook die legging niet dragen.
    In de kleuterklas van mijn zoon zie ik het iig nooit.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat geeft niet. Zolang ik het maar begrijp.

    Ik geef mijn kinderen mee dat ze bepaalde dingen voor zichzelf moeten houden, daar hoort hun ondergoed bij.

    Wat voor een verkeerd signaal geef ik daar maa af dan?
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  6. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ze ziet idd verschil tussen haar en andere meisjes als het gaat om een legging.
    Daar heeft ze geen moeite mee.

    Er zit altijd verschil in opvoeding. Jou kinderen zullen ook wel verschillen zien. Daar hebben ze vast ook niet altijd moeite mee.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Dat ze zich daarvoor moet schamen? Jij zegt dat ws niet zo, maar zij kan dat wel zo voelen.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Oké. Snap dat je dat zo ziet.

    Ik leer haar dat het niet netjes is. Dat is niet hetzelfde als schaamte.

    Als ik het idee krijg dat ze er moeite mee heeft op een bepaalde manier kunnen we het daar over hebben.
    Maar er open over praten is denk ik voldoende. Ze weet waarom we dit zo doen.
     
    dds vindt dit leuk.
  9. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    Ik lees best veel reacties dat meisjes een legging aanmoeten omdat er zoveel viespeuken/ engerds/ etc in de wereld zijn. Realiseren jullie je dat vrijwel al het misbruik van kinderen plaatsvind door mensen waarvan je het (waarschijnlijk) geen probleem vind dat die je dochter zien in ondergoed? (Vaders, ooms, opa's).
     
    Fristi2012, Jaimio, Poolvos en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ondanks dat ik er heel anders over denk dan @Evanesco , kan ik best begrijpen dat zij het vanuit geloofsovertuiging zo doet en ziet. Hier draagt dochter een boxer, die vindt onderbroeken niet fijn. Dan zie je echt niks hoor. En echt niet altijd een legging onder een jurkje, vooral als het warm is, trekt ze die toch uit. Zoals onderstaande foto vind ik een legging echt niet nodig. Ik vind de jurk zelfs een beetje te lang, haha. Als ze aan het duikelrek hangt, tja, dan zie je een boxershortje. Zie daar het probleem niet van.
    Bekijk bijlage 619673
     
    Jaimio, Zoe123 en Kipsate vinden dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Volgens mij bestaat het grote deel uit bekenden. Niet perse uit directe familie. Maar je hebt zeker een punt, slecht 10% van het misbruik bij kinderen zou plaats vinden door een "vreemde".
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Als dit zo niet meer kan...


    Leuke foto :)
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  13. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    @Evanesco wat blijf je netjes. Kan me voorstellen dat het niet leuk is so bekritiseerd te worden wanneer je standpunt net even anders is dan dat van de rest.
     
    Zomerrr, dds, xElles en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113

    Maar ook ooms/opa’s/vrienden hoeven niet haar vagina etc te zien als ze weer een koprol maakt of met de benen wijd speelt. Dus daarom doe ik er altijd een legging onder (die je niet ziet als ze staat overigens).
     
    Gewooniemand, NiVa0230 en Evanesco vinden dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Ik ben toch wel benieuwd hoe sommige kinderen spelen? Ik werk de hele dag met peuters, zie op school dagelijks kleuters en heb nog nooit een vagina gezien tijdens het spelen.
     
    Jaimio, Salentein, wishfulthinking en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Dochter is pas 4 maanden dus ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe ik het ga aanpakken en vanaf welke leeftijd precies. Wat ik wel weet is dat mijn dochter er waarschijnlijk inderdaad wat meer bedekt bij zal lopen dan veel leeftijdsgenootjes. Dat heeft niks met "1938 mentaliteit" te maken of met het seksualiseren van bepaalde dingen maar alles met geloofsovertuiging. Ik vind het belangrijk om dit al van jongs af aan mee te geven. Iedereen moet daar lekker in doen wat zij goed acht. Ik vind het persoonlijk best ongemakkelijk om per ongeluk een bil of stukje vagina van onbekende kindjes te zien.
     
    Gewooniemand en Evanesco vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Haha nou dat dus. Of je moet al wel heel erg niet goed passend ondergoed hebben?
     
    Jaimio, wishfulthinking, Champetter en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik ben van mezelf wel heel “bescheiden” zal nooit met erg diepe halslijn lopen of met een heel kort rokje. Sowieso draag ik het liefst (wijde) broeken. Van mij hoeft al dat bloot ook niet zo (en ik heb geen geloof)
    Maar onze dochters hebben een goed passende boxer aan. Dat vinden ze sowieso veel fijner dan een onderbroek. En dat is echt nog nooit opzij geschoven of zover open gaan staan dat er iets te zien viel. En ze dragen altijd jurken en rokken, de jongste krijgt een driftbui als ik haar in iets dat op een broek lijkt wil stoppen. In de winter, herfst en grote deel van de lente met leggings en maillots en in de zomer met blote benen.
    Ik heb bij de oudste dochter wel eens zo’n korte legging aangedaan en toen vroeg ze waarom ze 2 onderbroeken aan moest :roflmao:
     
    Zoe123 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  19. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113

    Ik heb ook maar 1x gezien dat de boel verschoof (een beetje) en daarna dus een legging eronder. Geen idee dus of het vaak gebeurt. Ik wil gewoon niet dat bij mijn dochter de boel zichtbaar is op wat voor een manier dan ook.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  20. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    En alsof misbruik alleen beperkt wordt tot meisjes. Jongetjes net zo goed.
     

Deel Deze Pagina