Legging onder korte jurkjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bellybell, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Zijn er echt mensen die aanstoot nemen van een spelende kleuter waarvan je de onderbroek/een stukje onderbroek ziet en billen? En ook vagina? Als je die ziet moet je volgens mij wel erg je best doen om dat te zien bij een spelende kleuter.
     
    Emilie69, Zoe123, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn dochter (die een boxershort draagt )
    nog nooit een stukje vagina gezien!
    Niet als ze speelt koprolt of wat ook aan het doen is
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik denk dat het belangrijk is dat je kinderen leert dat je lichaam van jezelf is. En dat niet iedereen alles maar hoeft te zien. Voor meisjes dus minimaal een boxer en rokjes over of op de knie. Hotpants of naveltruitjes vind ik ongepast voor kleine kinderen (en vaak ordinair bij volwassenen).

    Vaak zie je wel dat de ouders van dit soort kinderen ook ongepast/uitdagend/ordinair gekleed gaan. Die vinden het prima dat hun kind okk zo gekleed gaat. Tja eigen keuze.
     
    Didi5, Anna009 en Evanesco vinden dit leuk.
  4. AnnemarieK77

    AnnemarieK77 Actief lid

    6 jun 2019
    324
    489
    63
    Vrouw
    Mijn dochter krijgt een boxershort aan onder haar jurkjes en rokjes. Een gewoon slipje gaat vaak in bilnaad zitten en bij wijdbeens zie je dan haar hele Jeruzalem, vind ik niet nodig.

    @Evanesco Mijn complimenten hoe jij reageert!
    Mag ik vragen welk geloof je aanhangt, puur uit interesse. Ik ben zelf christelijk maar heb totaal geen moeite met blote benen enzo
     
    DQueen, Gewooniemand en Roos12 vinden dit leuk.
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Mar als je niet wilt dat een zieke geest zich verlekkerd aan wie ik op welke leeftijd moet je je kind (jongen of meisje) volledig met een burka bedekken altijd binnen houden.

    Het gaat mij er om dat een kind op zo'n jonge leeftijd schijnbaar geleerd moet worden daar weer rare mensen rare gedachten hebben en dat zij daar waar aan kan doen, namelijk door zich anders te kleden. Ik trek het breder (een daar kwam mijn 'zieke wereld' opmerking ook voor) namelijk dat juist moeten leren dat het uitmaakt waar je doet de altijd mensen rare gedachten zullen hebben en dat je daar zelf niets aan kunt doen. Of je nu op je 5e, op je 12e op je 24ste of op je 80ste je ondergoed laat zien, mensen hebben daar altijd een mening over. En dat is het aapje op de schouder van die mensen. Je moet m.i. een kind niet keren dat zij verantwoordelijk is voor watt anderen denken. En idealiter leer je haar ook zich weer niets van aan te trekken. In plaats van bewust na te denken over hoe je je kleedt omdat mensen daar wel eens wat van kunnen denken.

    Verlekkeren zal altijd gebeuren. Je kunt ze beter zelfverdediging leren.
     
    Elsss, Viviennee, DQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Ik zeg natuurlijk niet tegen mijn kind dat er allemaal rare mensen anders rare gedachtes zouden kunnen hebben... ze heeft gewoon een legging aan (boxer valt voor mij dezelfde categorie overigens aangezien het pijpjes heeft en je dus niet de slip kunt inzien) sinds ze op school zit en stelt daar nooit vragen over. Het is normaal zeg maar. Niet beladen voor haar, ook nooit geweest.
     
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Maar wie zegt hier dat ze hun kind vertellen dat ze zich zo moeten kleden met die reden?

    Ik lees juist het tegenovergestelde
     
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dank je.
    Ik ben moslima.
     
    AnnemarieK77 vindt dit leuk.
  9. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dank je!

    Maar ik zie het niet als kritiek hoor. Meer als het delen van verschillende visies.
     
    Kipsate en Shakes vinden dit leuk.
  10. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Ik heb niet alles gelezen. Hier draagt dochter ook een kort broekje onder haar jurk. Zo eentje van Zeeman.
    Haar onderbroek zit vaak zo dat je haar vagina en billen kunt zien. Vind t niet nodig dat anderen het zien. Ze trekt bijna altijd haar jurk omhoog.
     
  11. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Nou hier trekt ze gewoon haar rok of jurk omhoog of ze gaat lekker wijd zitten, waardoor je zo naar binnen kunt kijken. De broekjes van Zeeman lijken op een boxershort, net 2 cm langer.
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik vind het gewoon niet nodig dat jan en alleman het ondergoed van mijn kinderen ziet. Dit heeft niets met misbruik oid te maken, ik vind het op een gegeven moment gewoon niet zo gepast. En ze gaan echt niet gesluierd door het leven, net zo min als dat ik ze bang maak voor ‘misbruikers’ oid, die toelichting geef ik er helemaal niet bij (dat is voor mij ook de reden niet, want daar beschermd een korte legging echt niet tegen...).

    En hoe ze spelen? Ze spelen op duikelrekken, hangen aan rekstokken, glijden van van die palen in de speeltuin, kruipen over de grond, enz. Ik zie ook genoeg kinderen die radslagen maken ed. Je ziet niet per de ‘iets’, maar ook dan, een korte legging (of boxer, zelfde idee wat mij betreft) vind ik gewoon netter.

    Is voor mij hetzelfde als dat ik ze niet met naveltruitjes naar school laat gaan.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Mocht ik een meisje krijgen dan krijgt ze ook een boxer/legging onder haar zomer jurkjes/rokjes aan. En sowieso jurkjes/rokjes op een degelijke lengte. Geen mini rok/jurk/korte broek ect.
    Ik vind het netter staan, praktischer met spelen en fijner met de fase alles omhoog trekken en wijdbeens zitten.
     
    Gewooniemand en Evanesco vinden dit leuk.
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Als je het hebt over praktisch dan is een rok allesbehalve praktisch. Mijn dochter hangt toch nog het fijnst ondersteboven in een korte broek aan een klimrek. Geen kleding die voor haar ogen kan hangen.
     
    Zoe123 en DQueen vinden dit leuk.
  15. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    #135 Anna009, 18 jun 2019
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
    Mijn dochter draagt ook altijd een legging lang of kort onder een rok
    of jurk
    Ik leer haar dat je niet je lichaam aan iedereen hoeft te laten zien en dat het voor jezelf is... Of ze nu 5 of 15 is wat je vanaf jongs al leert neem je vaak mee

    Ik vind die superkorte rokjes met naveltruitjes bij 12 jarigen echt geen gezicht en snap niet dat je je kind er zo bij laat lopen
     
    dreumesje, Amberxx, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    #136 Bellybell, 18 jun 2019
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
    Wooow... Wat een reacties.
    Heb inmiddels mooie boxershortjes gekocht voor dr met net wat langere pijpjes als de shortjes die ze normaal draagt. Een fietsbroekje is idd ook een goed idee. Zeeman, ook een goede tip.

    Ik leer mijn dochter om met de beentjes dicht te zitten als ze op een stoel zit of op de grond, als ze een rokje aanheeft. Vind ik wel zo netjes. Het is niet zo dat ik niet wil dat iemand haar onderbroek ziet, vind het zelf gewoon niet netjes uitzien en als ik het kan voorkomen door een boxershortje aan te doen, hoe simpel kan het zijn???? Vind het wel erg hoe sommige hier aangepakt worden in dit topic. Iedereen mag hierin toch de eigen keuze hebben? Zelfde als dat ik het niet netjes vind als mannen met hun blote pens door de supermarkt lopen (vaak campinggasten met geen 6pack maar een biertender... ;))

    Dankjewel voor de reacties dames.
     
    dreumesje, KleineLai, Kipsate en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Mijn dochter (9jr) draagt nu boxershorts als ondergoed, maar ik heb haar aangeleerd dat als ze een rokje of jurkje aan heeft een korte legging aan doet.
    Ik vind het niet nodig dat anderen haar ondergoed zien en aangezien ze ook nogal eens haar billen niet altijd goed afveegt is het niet zo'n fris gezicht.
     
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Als mijn dochter dat straks wil omdat dat tegen die tijd mode is onder die leeftijd zal ik haar echt niet tegenhouden. Iedereen heeft toch wel een fase gehad qua kleding waar de ouders niet blij van werden? Ik vind dat dit soort dingen wel bij opgroeien horen en dat ze dat soort dingen zelf moeten ervaren. Als je dat gaat verbieden krijg je pubers die stiekem kleding van vriendinnetjes gaan lenen en zich daar omkleden zonder dat je dat weet als ouder.
     
    Zoe123 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  19. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik denk dat bij jonge tieners get probleem is dat je met kleding gedrag kunt uitlokken dat je zelf nog niet kunt overzien. En dat je er ouder uitziet dan dat je bent (ook met make up). Daardoor kan je in situaties komen waar je nog niet klaar voor bent.

    Dan kan je wel zeggen "mijn kind mag zich kleden hoe hij wil. Maar daarmee voorkom je dus geen ongewenst gedrag, opmerkingen of erger van anderen.

    Een kind van 12 heeft nog niet het vermogen om dit te kunnen overzien. Laat staan dat ze hiermee kunnen omgaan of zich ertegen kunnen verweren.
     
    Gewooniemand en Evanesco vinden dit leuk.
  20. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Pardon? Ik ben de 40 ruim gepasseerd en kan prima een rokje zonder legging dragen. Niet iedereen loopt en bukt als een onbehouwen boerin.....
     

Deel Deze Pagina