Legging onder korte jurkjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bellybell, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mag je dochter geen korte broek aan of geen hele korte broek?

Mijn dochter draagt soms best korte broeken, duidelijk onder haar ondergoed, je ziet geen luier of romper of dergelijke, maar verder wel echt kort. Ik vind dat alles behalve goedkoop of ordinair, eerder stoer.
    En in alle eerlijkheid, ze blijft dan tijdens het spelen een stuk bedekter dan met een rok of jurk.

DQueen en Taiga vinden dit leuk.
  2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat staat er in mijn ogen los van. Ik vind het gewoon niet gepast. Ongeacht de leeftijd.

3. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    uhm, volgens mij is het bij jurkjes en rokken de bedoeling dat er niks als een broek onderuit piept??? Als ik een broek wil dragen trek ik nl geen jurkje aan. dus hoezo niet gepast? Als het goed is zie je niks van mijn ondergoed hoor, niks ongepast aan.

Mijn kledingstijl is erg netjes en klassiek, beetje maxima idee, maar dan zonder hoed ;) Zou je over haar ook zeggen dat zij niet gepast gekleed is, terwijl jij niet weet of zij wel of geen broekje aan heeft?

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij elke rok of jurk of bij kleding van een bepaalde lengte?

5. tuc

tuc Niet meer actief

Mwah, dan doen ze er wel een vestje/lange broek over en kleden zich op school om.
    Mijn ouders zijn echt keurige mensen, ik ook trouwens, maar heb ook mn naveltruitjes periode gehad. Mijn moeder deed nooit moeilijk. Die zei altijd: ik ben jaloers dat jij zo'n mooi figuur hebt en dat kan dragen;)

suus1983, Zoe123, DQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Onze dochter draagt boxertjes voor meiden van de h&m. Ze is tenger maar deze zijn nog niet zo ver opzij geschoven dat je iets kan zien. Dit vind ik prima zo onder een rokje.

En ik draag toch echt geen legging onder een jurkje. Heb overigens ook geen jurkjes die erg kort zijn omdat ik het mezelf niet vind staan. Wel wat van die lange blouse achtige dingen, doe ik ook geen legging onder.

DQueen vindt dit leuk.
  7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.435
    2.227
    113
    Ohja! Ik heb ook zo'n periode gehad in de jaren 90 met naveltruitjes en korte broekjes. :roflmao:

DQueen vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik heb nooit de behoefte gehad om me in naveltruitjes te kleden. :roflmao:

Mijn oudste dochter vindt het wel leuk. Prima, thuis en in bet weekend, maar niet op school. Zolang ik nog enige invloed heb, probeer ik haar dingen bij te brengen. En zolang ik haar kleding betaal, heb ik er ook wat over te zeggen (tot op zekere hoogte, want ze mag zeker haar eigen stijl ontwikkelen). Als ze 15 is (ofzo) dan moet ze tot op - zekere op hoogte - zelf weten wat ze doet.

DQueen vindt dit leuk.
  9. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat eerste is precies wat er gebeurt (en als ik naar mezelf kijk op die leeftijd) had ik mijn bekkie wel klaar om meteen korte metten te maken met opmerkingen of ongewenst gedrag. Daarom vind ik dat ze dat zelf moeten ervaren. Je kan het ze 100x voorkauwen maar door ervaring leer je. Tenminste nu betrek ik het op mezelf dat zal per kind verschillen. Voor mij was dat op die leeftijd serieus een hele goede les. Nu zijn de kinderen nu (gelukkig) meer kind als in mijn jeugd. Ik kwam op mijn 14e elke kroeg op het Rembrandsplein in en mijn nichtjes van 15 vinden Fris feestjes (nogmaals gelukkig) nog helemaal geweldig. Door het strenge toezicht op toelaten tot horeca en drank schenken verschuift die leeftijdsgrens nu heel erg.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik zie echt wel eens meisjes/vrouwen lopen met ‘jurkjes’ (shirtjes en blouses, naar mijn idee...) die echt maar netnetnet over hun onderbroek heen komen... Hoe slank je ook bent, ik vind dat behalve bv. op het strand geen gezicht. Als je gaat verzitten of moet bukken ofzo, dan zie je gewoon ‘teveel’. Ik hoef niet te zien wat voor ondergoed anderen dragen.

11. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik draag onder een kort rokje of jurkje zelf ook een boxershort of slip ipv string omdat ik weet dat ik dus een onbouwen boerin ben die nooit nadenkt bij het bukken :roflmao:
    Heb een geweldige vakantiefoto van mezelf gehurkt naast een dolfijn met een rokje aan... 3 keer raden waar je tegenaankijkt omdat ik niet nadacht netjes 1 been voor de andere te doen ipv wijdbeens bukken (en toen was ik 18) :o::oops::rolleyes:

Zoe123 vindt dit leuk.
  12. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik vind het ook heel leuk zo een shortje bij meisjes. Lekker stoer inderdaad. Een korte broek tot knielengte moet ik weer niet aan denken bij een meisje, dat vind ik echt geen gezicht.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ligt erg aan de regio waar je woont...

DQueen vindt dit leuk.
  14. DQueen

DQueen Niet meer actief

Precies zo denk ik er ook over, heb dat op de middelbare school genoeg gezien dat hele outfits uit de kluisjes kwamen en die meisjes zich op school of bij vriendinnen thuis dan toch nog omkleedden en de ouders maar denken dat ze van die degelijke dochters hadden :rolleyes: en om er een schepje bovenop te doen, die meisjes waren vaak nog het ergst van allemaal... stille wateren, diepe gronden.

suus1983 vindt dit leuk.
  15. DQueen

DQueen Niet meer actief

In mijn geheugen was eind '90 begin '00 de mode echt kort kort, naveltruitjes, korte doorknooprokjes en vooral alles heel erg strak.

tuc en Taiga vinden dit leuk.
  16. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik vind dat bij die jonge tiener meiden (met een slank figuurtje) juist super leuk staan!

17. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    hahaha. Ik heb veel oudere broers. Dus vanaf heel jongs af aan werd ik er meerdere keren per dag op aangesproken door ze, dat ze mijn onderbroek zagen en of ik even netjes kon gaan zitten en hé!! zo buk je niet als een meisje!!
    Ik denk dat het vanaf mijn 10e goed is gegaan.

Ik draag wel een fietsbroekje onder een rok in de zomer, maar dat is omdat ik zweterige benen vervelend vind, niet omdat ik bang ben dat wie dan ook mijn ondergoed zal zien. Gewoon omdat ik me fatsoenlijk voortbeweeg (met dank aan mijn broers dus :roflmao:)

Overigens draagt mijn dochter van 9 nu net boxershortjes. Gewoon omdat ze die fijner vind zitten dan een broekje. En ik ben er net zo streng op als mijn broers vroeger waren :p

Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ligt er ook weer aan wat voor broek en wat voor shirt. Ik vind dat kleine meisjes met veel meer wegkomen dan de meeste volwassenen vrouwen. Maar misschien is dat omdat ik bijna alles leuk vindt bij mijn dochter. Zij maakt zelfs een gruwelijk lelijke Peppa big jurk leuk om te zien omdat ze er zo in straalt.

DQueen vindt dit leuk.
  19. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Oh grappig, ik herinner me vooral dit:

:D

Zwierezwaai, Zoe123 en femkes vinden dit leuk.
  20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Hier in Amsterdam komen ze echt onder de 18 nergens in (behalve die Fris feesten). De portiers hebben nu heel goed door dat meiden dmv kleding en make up een stuk ouder lijken en vragen zeker tot midden 20 standaard naar legetimatie. Dat was in mijn tijd dus heel anders en kwam je overal wel in dmv kleding/makeup ging je als 14 jarige snel door voor 18 jarige en niemand die daar aan twijfelde.

Deel Deze Pagina