Daar heb je een goed punt. Ik kan in mijn hoofd alleen echt geen enkele korte broek verzinnen met die lengte die ik leuk zou vinden voor meiden.
Tennisrokje zijn ideaal. Van Reece. Dochter vindt ze heerlijk zitten, kan lekker vrijuit bewegen. kort broekje van dezelfde stof zit eraan vast.
Met een 13-jarige pubert in huis kan ik dit echt alleen maar beamen... Het is dat we nu in de highwaist jeans fase zitten, maar was mijn oudste dochter 6 jaar eerder geboren, dan had ze met zo’n low-waist ding gelopen, met een kort(er) truitje. Haar kleding is nu dus eigenlijk keurig, maar ik krijg haar, ondanks pogingen mijnerzijds (leuk, een colbertje! Leuk, een jurkje met Nikes er onder) ab-so-luut niet in iets anders.
Ik heb fotoboeken erbij gepakt... batterij is te zwak voor flitsen dus krijg de foto's van (hoe ordinair en onopgevoed) ik als 13/14/15 jarige de deur uit ging. Ik ga het zo nog een keer proberen. Kom er nu met die boeken wel achter dat ik alleen die leuke dingen heb onthouden. De oversided replay / chippie truien en replay tuinpakken was ik vergeten haha daarop had mijn moeder me een straadverbod moeten geven wat is dat erg sloeberig en zo niet vrouwelijk.
Jaaaaaa Ik zie mezelf nog staan, 16/17, in de Escape en de It Hop met de hotpants en netpanty hahaaaa Of een bacootje drinken in de Bulldog of Mr Coco’s. Nooit een leeftijdscontrole gehad in die tijd..
Ik zie dat ook bij mijn nichtjes van 15 high waist tshirt erin proppen, sneakers eronder. Dat zou ik als moeder net zo niet leuk vinden als een naveltruitje en te kort rokje, maar ja al die kinderen dragen dat en dat betekend snel dat pubers het dus mooi vinden.
Ik vind het enorme eenheidsworst. Maar dit is het tenue van het moment en de meeste kinderen willen natuurlijk echt niet “anders” zijn op deze leeftijd..
Jaaaa, alleen was ik meer een party crew, k2, jantjes en cooldown ganger en op vrijdag het rondje thorbeckeplein van kroeg naar kroeg happy houre vanaf 16.00 uur, coco's, nasty, woody's. Vind in mijn fotoboeken nu gewoon foto's van mijn barman crush (zeker 20+) toen ik 14 was. Daar zoende ik elke vrijdag mee...gevolg dus van te volwasen kleden / makeuppen. En ondanks dat nu ik ouder ben wel beter weet (wijze les) was dat wel DE TIJD van mijn leven die ik voor geen goud had willen missen.
Cooldooooown jaaa! De barman van Mr Coco’s, die kon goed zoenen hahaha.. Happy hour Thorbecke, uiteraard. Later werd het vaak Dansen Bij Jansen, daar zat mijn hele eindexamenjaar elke vrijdagavond. Wahaha jij bent wat jaartjes jonger dan ik, anders hadden we wellicht nog naast elkaar aan de bar gestaan. Ik woon net buiten Amsterdam, maar mijn oudste dochter gaat wel in Amsterdam naar school. Dat vind ik zo leuk! Zij gaat het ook allemaal ontdekken en meemaken. Laatst voor het eerst met vriendinnen naar de bioscoop. Amsterdam is niet meer hetzelfde als 25 jaar geleden maar dat is oke, het is 2019. Sorry TS, of-topic..
heb de foto's gevonden... op volgorde met leeftijd... 13 jaar op een schooldag 13 jaar met ouders op vakantie 14 jaar voor het uitgaan met het korte doorknooprokje 14 jaar op schoolkamp 15 jaar tijdens uitgaan (daar zie je van onder op de foto net hoe kort dat topje eigenlijk was) edit. en ik kan me niet herinneren dat er toen all strapless bh's waren dus zo een top ging gewoon over de blote borstjes heen
Mijn laatste off topic ding, uit welk jaar ben jij? En edit. Leuk om te zien dat je kind weer een beetje jouw jeugd gaat beleven he?!
1984 maar was er wel vroeg bij met feesten (14 jaar) kan zomaar dat we ooit daar gelijk hebben gestaan.