Koemelkallergie??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,

    Ik zit een beetje met een dingetje.... Mijn peuter bijna kleuter verdenken we van koemelkeiwitallergie.

    Hij is Lactoseintolerant (getest). Ik begrijp dat dit iets heel anders is dan koemelkeiwitallergie en dat het weinig met elkaar te maken heeft.

    Hij is recent getest met krasjes op de huid op koemelk en soja allergie. Allebei negatief (dus geen IGE antistoffen). Van soja krijgt hij diarree dus dat is makkelijk en krijgt hij niet (veel).

    Maar als we hem lactosevrije dingen geven die wel koemelk bevatten (lactofree melk of harde kaas met 0,0 lactose) dan verandert zijn gedrag en zijn slaappatroon.

    Hij wordt bijna onhandelbaar, en slaapt ontzettend veel. Maar de ontlasting blijft mooi.

    Vanaf zijn derde verjaardag (nu bijna een jaar) zijn we gaan experimenteren met wel of geen koemelk en zijn gedrag en andere reacties hierop.

    Maar ik kan het dus niet bewijzen. Ik wil hem niet onnodig belangrijke voedingsstoffen onthouden, dus ik had zo gehoopt dat hij wel tegen lactosevrije producten met koemelk had gekund.

    Ik zit een beetje met m'n handen in het haar want ik moet hem wel voldoende voedingsstoffen aanbieden natuurlijk.

    Hij groeit op de -1 lijn (geboren op +2). Zijn broertje is supergroot en groeit boven de bovenste groeilijn (krijgt ook geen melk, koemelkallergie is hier bewezen met een dubbelblinde provocatietest). Het scheelt (bijna) 3 jaar, ze schelen 10cm en nog geen 2 kilo. Zijn kleine broertje heeft ook een grotere buikomvang en ze hebben bijv dezelfde maat korte broek.
    Ik heb echt het idee dat ik mijn peuter te kort doe dus :(

    Ik weet het even niet meer....
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Vanaf de natuurlijke speenleeftijd heb je geen melk meer nodig. De speenleeftijd ligt tussen de 2,5 en 7 jaar.
    Zonder melk is dus geen probleem.
    Mocht je twijfelen of hij voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt zou ik eens contact opnemen met een diëtist.
     
    Evanesco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina