Baby 7,5 maand slaapproblemen..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by norah1985, Sep 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. norah1985

norah1985 Actief lid

Oct 15, 2010
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, heb eem vraagje en ik hoop dat jullie wat tips hebben..

Mijn zoontje sliep al sinds dat hij 4 maanden is door (begon van 22.00 tot 7.00 en heb het naar bed brengen telkens vervroeg en op een gegeven moment sliep hij van 20.00 tot 7.00) hij slaapt nog in een bedje bij ons op de kamer..

Sinds 2 maanden slaapt hij steeds ontustiger, dan weer een weekje om 5.00 sochtends klaarwakker, dan weer een paar keer per nacht spoken en huilen, dan opeens weer half 6 wakker en niet meer willen slapen, en sinds een week slaapt hij van 19.30 tot 4.00 en vanaf dan begint hij te spoken: dan slaapt hij een half uurtje, dan gaat hij klagen, de ene keer wil hij zn speentje, de andere keer wil hij dat ik hem op zn zij leg, dan wil hij weer mn hand vast houden.. Dit tot half 7 en dan wil hij er echt uit! Allemaal leuk en aardig maar het breekt mij op hihi want ik lig vanaf 4 uur bijna constant wakker..!

Nu dacht ik eerst dat ik hem op zn eigen kanertje wil leggen, maar vind dat 'loslaten' nog moeilijk, plus ben ik bang dat ik nog slechter slaap omdat ik er dan elke x uit moet.. Daarnaast heb ik t gevoel dat ik m teveel 'verwen' door te snel te reageren als hij iets wil.. Wie heeft advies of misschien de gouden tip:D

Thnx alvast!

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Bij ons heeft op eigen kamer leggen toch echt geholpen. Ze sliep niet door (dat doet ze pas 3 weken) maar wel beter.

Misschien babyfoon aan om te wennen? Hebben wij ook gedaan.. Toen deur open en nu zelfs deuren dicht.

3. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

May 30, 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk een fase (sprongetje). Vaak net op het moment dat je denkt ik trek het niet meer, is het over ;)

Onze meid heeft ook af en toe een paar dagen of een week dat ze helemaal uit haar doen is met slapen. Hoort er helaas allemaal bij. In je achterhoofd houden dat het over gaat, helpt hopelijk.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als hij op zn eigen kamer ligt, dan zal 't alleen maar meer vermoeien denk ik. Probeer anders eens een voeding te geven om 4uur. Ik vind 't namelijk om eerlijk te zijn al heel luxe als hij op die leeftijd al doorgeslapen heeft, hier waren de doorslaapnachten onder de 18 maanden op 1 hand te tellen. Het klinkt mij dan ook heel normaal in de oren! (Sorry)

5. norah1985

norah1985 Actief lid

Oct 15, 2010
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was ook erge luxe hoor zo vroeg! (hoef je geen sorry voor te zegen hoor hihi) maar dacht juist dat de meeste baby's rond deze tijd echt goed begonnen te slapen.. Hmm honger heeft hij niet, want de pap in de ochtend gaat er niet super goed in alsof hij veel honger heeft. Geef m wel dan af en toe wat water. Ach, het zal ooit wel beter gaan ;)

6. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    hier hetzelfde gehad en begint nu ineens (na twee weken??) wat minder te worden, nu 1 keer per nascht wakker maar wel nog steeds vroeger eruit willen... denk sprongetje.
    succes en ik lees mee ;)

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    De oudste sliep door met 6 weken en met 4 maanden klokje rond.
    Maar met 6 maanden was het ook over en vaak wakker s nachts. Hier wilde ze echt de borst en daarna ging ze weer slapen.
    Dit heeft wel even geduurd haha en ze wordt nog geregeld een keer s nachts wakker maar drinkt dan water.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan ze niet "verwennen" hoor op die leeftijd, en het kan van alles zijn (tandjes, sprongetje, opeens weer honger/dorst hebben,etc.) Ik zou er even aan toegeven en het aankijken, denk dat hij vanzelf wel weer rustiger gaat slapen. En je gevoel van het niet los kunnen laten herken ik helemaal!

Mijn dochter slaapt normaal gezien door van 21.00 tot 8 uur, half 9. Maar er zijn ook nachten dat ze twee keer wakker wordt met honger of tot 6 uur slaapt en na de voeding nog ene uur wakker ligt (ze ligt dan heel zoet te spelen en geluidjes te maken, dus het scheelt wel dat ze zich prettig voelt).

9. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Zl sliep door met vier maanden en met zeven maanden was dat weer over. Precies zo als jij het beschrijft. En hoe je er nu mee om gaat; top!
    Lekker bij je op de kamer houden en hem gerust stellen. Verwennen doe je dan niet, je geeft hem vertrouwen. Het is een fase en gaat (ooit)weer over.

Share This Page