Hoe lang en zwaar zijn jullie 6 jarige? Onze dochter wordt al vanaf groep 1 ouder geschat, ze moest nog 5 worden en kreeg toen al de vraag wat ik bij de kant van de kleuters deed, want ze zit toch in groep 3... Dus ik maar uitgelegd dat ze nog geen 5 was en dat ze nu groep 2 deed. Nu stond ik laatst in de winkel en kregen het over klein, dus ik zei nog nou ze is nog wel een beetje klein, waarop ik een raar gezicht kreeg. Klein, maar zo klein is ze toch niet meer, ze is toch al een jaar of 9. Dus ik maar uitgelegd dat ze in september 6 geworden was. Ze is inderdaad stevig en naar mijn idee ook lang. Maar wat gewicht betreft hebben we haar nu al 2 maanden stabiel en ik hoop dat dat zo blijft, want volgens de bmi berekeningen heeft ze licht overgewicht. Het is niet dat ze overdreven snoept, ze kan wel lekker eten, dat wel Ben nu dus even benieuwd wat jullie 6 jarige wegen, al weet ik dat er een groot verschil tussen zit, want je hebt tengere kinderen, gewoon middelmatige kinderen en stevige kinderen Mijn dochter is met 6 jaar, 1,24 lang en weegt 27,5 kilo
Ik weet het even niet uit mijn hoofd, maar de laatste keer bij de ka (bijna 6,5jr) was ze ongeveer 110cm en ongeveer 18kilo. Ze heeft een jongen in haar klas zitten en die was met 6jr ook al bijna 130cm en stak ook wel een stuk boven de rest uit.
dochter 5 jaar en 4 maanden 22.6 kilo en 1.35 . Ze is erg lang en ze wordt veel ouder geschat en dat is niet erg fijn
Mijn dochter woog vlak voor haar zesde verjaardag 22,9 kg en toen was ze 1.20 lang. Woensdag moeten we naar de kinderarts en weten we meer. Mijn zoon woog rond zijn zesde verjaardag 20,7 kg en was hij 118cm lang.
Eva is 1.23 en 22 kilo, is gewoon slank, wel fijn gebouwd. Is eind december 7 geworden. Dus ja je dochter is wel groot maar Eva wordt echt niet 9 geschat, meer iemand die er geen verstand van heeft denk ik Ik heb nichtjes die wat groffer gebouwd zijn zeg maar, absoluut niet dik maar de jongste (van nov 2008) is even lang als Eva maar ook wel rond de 27 kilo denk ik. Zij oogt wel een stuk jonger dan Eva (is ze ook natuurlijk) en ik kan me niet voorstellen dat mensen haar 9 zouden schatten. Misschien wel 7.
Onze dochter was 3 maanden voordat ze 6 werd 1.23 en 24.6 kilo. Ze is een stevige meid en zit op 2/3 van het 'gezond gewicht' BMI blok. Ze wordt ook altijd ouder geschat en is langer dan gemiddeld.
Mijn dochter is ruim 5,5 en is 118 cm en 21,5 kg. Haar beste vriendinnetje is net zes geworden en die is zeker 130 cm en ik denk ook wel tegen de 30 kg (heb haar nooit opgetild oid ). Bij haar zie je wel echt dat ze een stuk groter is dan gemiddeld.
Begin volgende maand wordt mijn dochter 6 jaar (ook groep 2). Lengte: 1.26 Gewicht: 22,6 kg Ze wordt al vanaf haar derde ouder ingeschat vanwege haar lengte. Best vervelend inderdaad.