het eternal onderwerp: schoon ouders/moeders

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Moon13, Jun 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moon13

Moon13 Lid

Jun 30, 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Tja zo kan ik ze ook niet noemen, het zijn helaas de ouders van mijn vriend, wij zijn 7 jaar bij elkaar~ Ze mogen me niet vanaf dag 1 en zeggen dat ik ze niet (vooral de moeder) kan uitstaan is nog zacht uitgedrukt. Ze maken ons het leven zuur al vaanf het begin maar sinds die kleine geboren is, is het nog erger geworden. Ik HAAT ze gewoon en nu met wat ze afgelopen week hebben geflikt vraag ik me echt af of ze goed bij hun hoofd zitten. Ten eerste moet mijn vriend altijd er naar toe met die klein want ze willen niet langs komen wanneer ik er ben (maar als ik er niet ben geen probleem hoor!)
    hun familie (STOMME familie) zijn niet langs gekomen niet gebeld, alleen kaarten terug gestuurd toen ik bevallen was....niets voor haar gekocht niets laten horen gewoon NIETS. Dat blijkbaar omdat de moeder van mijn vriend zit me al jaren af te kraken bij hun.
    Nu deze week gingen wij met z'n twee naar het buitenland voor een concert en hadden besloten om onze klein daar te laten overnachten.
    We brachten haar om 6 uur s'ochtends, ik had hele pagian's opgescheven over haar eet gedrag enzo maar ook over veiligheid...ze hebben een stomme peodel(goh wat haat ik dat stom beest die twee keer mijn katten probeerde te bijten hier) + een ander rasloze hond van hun familie die daar aan het logeren was. Mijn vriend en ik hadden afgesproken dat zijn vader, die normaal s 'nacht's werkt, het vrij zou nemen en met die klein in de logeer kamer zou blijven (naast haar op de bank en haar in haar bedje) en natuurlijk de deur dicht vanwege die stomme honden (wat het niets dan logish is) Zijn moeder is gehandicapt en kan haar arm niet meer gebruiken en ook met moeite lopen (alleen in huis anders zit ze in een rolstoel). Ook slapen ze met het poedel op bed (jakkes) z zullen nooit dat beest ergens anders sluiten ook niet voor hun ENIG klein dochter die voor het eerste kwam logeren. Wij donderdag middag terug ( ik ze nooit meer maar wilde toch mijn klein ophalen, elk keer krijg ik een commentaar ze zegt het express om een reactie bij mij uit te lokken en is sowiso altijd gemeen en vies) vroegen of alles goed zat(tuurlijk daar hebben wij ook een paar keer gebeld) en hoe had die klein geslapen : die klein heeft geslapen in de logeer kamer in haar bedje, alleen, met de stomme gehandicapt moeder en haar vreselijk poedel er naast en de deur OPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! met twee rondlopende honden in het huis s'nacht's boven~(wij hebben 10 keer verteld dat de deur dicht moest) toen ik dat hoorde draaide mijn maag om en mijn vriend moest gelijk de kamer uit om niet woended te worden (ruzie voorkomen bij die kleine) en de stomme wijf zeggen "wat is toch niets gebeurd?"
    Ik heb 4 katten in huis ne ze mogen niet meer de slaap kamers in (tot onze kleine groot genoeg is) ze zijn super super lief en zouden geen kwaad doen maar ik laat mijn kleine nooit alleen met ze ook niet voor 1 second!
    Gisteren natuurlijk bellen om te zeggen dat ze dat niet hadden moeten doen, ze hebben gelogen ( dinsdag zijn vader zei nog ja ja ik blijf bij haar, deur dicht geen probleem) iest anders gedaan dat wat tussen ons was afgesproken en stomme onnodige risico's genomen met onze kleine...en toen omgekeerde wereld werd die moeder zo hysterish aan de telefoon, begon mijn vriend uit te schelden janken en zeggen dat wij willen die klein van hun af nemen??!!!:$:x
    Fuckin hell en pardon my French ik heb nog nooit zo een BITCH ontmoet in 37 jaren! hun zeggen "ja wij doen zoveel voor jullie"ze doen helemaal niets van hunself mijn vriend moet het altijd vragen
    en dat gaat altijd onder hun eisen, altijd negatief reageren over de dingen die wij doen, + racistisch commentaar over mijn land van afkomst etc...goed ik kan blijven doorgaan , alleen 1. moest ik ergens tussen de moeders (met gezond verstand) mijn verhaal kwijt en ook benieuwd naar jullie reactie's hierop en wat zullen dan de consequencie's zijn als dat bij jullie zou gebeuren?
    Heb besloten om mijn klein NOOIT meer daar alleen te laten en mijn vriend gaat voor de komende weken zeker niet met haar er naar toe.
    Kan me niets meer schelen joh ze hebben Amélie's leven in gevaar gebracht (een hond ziet een kind als een rang lager en kan heus wel aanvallen gebeurd vaker) en niet gedaan wat wij hebben gevraagd.

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    3,043
    3
    38
    Maastricht
    Jeetje Moon, wat een verhaal zeg! Ik kan me jouw kwaadheid erg goed voorstellen. Ik vind dat zij zich aan deze belangrijke afspraken hadden moeten houden. Als zij boos zijn dat jullie de kleine bij hun weghouden, dan hebben zij dat toch echt aan henzelf te danken. Succes ermee!

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje meid, wat een verhaal.
    Tuurlijk hadden je schoonouders de deur dicht moeten doen. Kan me voorstellen dat je kwaad bent.
    Maar ik begrijp niet helemaal waarom je dochter daar ging logeren, aangezien je al een goede band met ze hebt.

4. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik snap jou vriend even niet, sorry,
    ik kan/kon ook niet met mijn schoonmoeder, ( sinds ik zwanger ben gelukkig wel)
    maar al die jaren daarvoor... nee hoor echt niet !!
    ze heeft me een aantal keren gevraagt gewoon weg te blijven uit haar huis, en zelfs aan mijn man gevraagt of hij mij niet thuis kon laten, ( ik heb hem van haar afgepakt daarom moest ze mij niet)
    verder kwam ze wel in ons huis als ik er niet was, en toen werd ik chronische ziek en had mijn opleiding en werk geen zin meer,
    ik was toen dus altijd thuis, dus zag ze haar zoon nog minder,
    toen werd ze nog bozer en hij moest mij maar even bij mijn ouders droppen zodat zij langs kon komen,
    toen heeft mijn vriend gezegt : mam je neemt mij MET haar, of je hebt ons geen van beiden, toen heeft ze er eerst voor gekozen om ons geen van beiden te hebben, dit heeft mijn man veel verdriet gedaan, toen we gingen trouwen 2 maand later heeft hij haar nog wel als getuige gevraagd dit wou ze ook niet tenzij WIJ sorry zouden zeggen. 2 maand later stond ze plots voor de deur om alles uit te praten en wou toch wel getuige zijn.
    ook mijn schoonzus moet mij niet ( vanwege mijn schoonmoeder die verhalen vertelde enz.) met haar is het nog niet goed, en ze wou wel steeds langskomen om ons zoontje te zien, mijn man heeft gezegt : mooi niet ! je niet de lieve tante uithangen terwijl je de moeder van dit kindje niet moet !!

mijn punt hiermee is: ik snap niet dat jij vriend met jullie kindje naar zijn ouders gaan, ik vind dat hij moet zeggen : mam dit is ons kindje niet alleen mijn kindje, maar ook dat van haar,
    hoe kun je oma zijn voor dit kindje terwijl je de moeder van dit kindje niet mag, wil je oma zijn ?? wees dan eerst maar eens schoonmoeder,
    ik vind dat jou vriend op de strepen moet staan en zeggen : tot zover en niet verder.
    maar volgens mij is jullie kindje al wel wat ouder dus is het eigenlijk al te laat, ze snapt nu wat opa en oma is dus weghouden bij opa en oma kan niet meer.

maar hij kan wel als hij op bezoek is en hun vragen hoe en wat gewoon zeggen : heeft amelie lekker geslapen: ja,heeft ze nog ontbeten, ja vond ze het lekker ja gaat het goed op school:dat weet ik niet moet je aan moon13 vragen, een beetje om alles heen draaien, zodat als hun iets willen weten, dat ze dan eigenlijk bij jou moeten zijn, en dan weten ze ook dat hij er een beetje klaar mee is, maar dat hij hun amelie niet bij hun weg willen houden dus dat dat de nog enige reden is dat hij komt.

even reactie op iets waar het niet om gaat : jij zegt een hond ziet een kindje altijd als rang lager... dit is NIET zo, een hond ziet een mens altijd als een rang hoger,het is maar net wat je zo'n beest leert, als de hond van jou schoonouders kinderen als een rang lager ziet (vind ik ) hebben ze iets niet goed gedaan in de opvoeding van die hond

5. Moon13

Moon13 Lid

Jun 30, 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    #5 Moon13, Jun 14, 2009
    Last edited: Jun 14, 2009
    Hai Mama2009~

Ik snap je standpunt helemaal~Alleen is het ook nu ik zelf die haar niet meer wilt zien of praten. En ja idd ze hebben hun hond niet goed opgevoed maar dat kan ik er niets aan doen. Ze behandelen die beest als hun kind en die best heeft eerste plaats. Toen ik zei dat ze de eerste paar weken na de geborte wel langs konden komen maar zonder hond (wat gelde trouwens voor iedereen) dan zijn ze niet langs gekomen.
    Qua rang is het wel zo dat ze peuters en baby's een rang lager zien
    Ouders Online - Kinderen en honden

Mijn dochter is 9 maanden oud dus niet zo oud, (weet niet wat je bedoelt met oud). Mijn vriend heeft het zo vaak erover gehad met zijn ouders /moeder maar het loopt elk keer uit de handen en als ik haar zie je zegt altijd iets stom of naar om mij te provoceren of kwijtsen. Alleen wou hij niet die klein van zijn ouders weg houden en vooral niet zijn vader. Maar nu is zijn vader net zo erg als die wijf, was zijn verantwoodrlijkheid om voor die kleine te gaan zorgen die nacht of tenminste te vertellen dat de deur dicht moest!
    Zelf zonder huisdieren stel je voor breekt een brand uit dan hoe gaat zij heel snel naar beneden met die kleine de trap op terwijl ze amper kan lopen??!

Wij komen niet uit hetzelfde milieu, ik weet dat somigen dat niet belangrijk vinden maar het spelt echt een rol .Wij kunnen echt niet met elkaar om, wij hebben niets in gemen(behalve hun zon).
    Ik dacht dat het beter zou worden met Amélie maar het is juist andersoms.

6. Moon13

Moon13 Lid

Jun 30, 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Omdat mijn familie in het buitenland zit en ik wou ook dat mijn kleine haar groot-ouders laten leren kennen, want ik heb geen ouders meer.
    Ik had echt nooit van hun verwacht dat ze zoiets zouden flikken!
    En de moeder brengt altijd de katten terug in de discussie "ja maar jullie katten" mijn katten komen niet waar die kleine slaapt! ik let er
    ontzettend goed op, wij allebei.

En zijn vader nog zeggen "maak je niet druk wij zullen goed voor haar zorgen"
    Ze zijn te stom voor woorden!:x:x:x:x

7. 2009mama

2009mama Niet meer actief

hmm als ze nog maar 9 maand is zou ik ( ieder voor zich natuurlijk) toch even mijn dochter weghouden bij hun tot ze zich fatsoenlijk kunnen gedragen.

bij ons is het zo : moet je mijn man niet ..?? dan moet je mij ook niet, je kunt niet wel met mij omgaan maar niet met mijn man,
    idem dito bij mijn zoon, wil je mij wel, maar mag mijn zoon niet mee ( 4 maand oud) dan ga ik ook niet,en zo werkt het ook bij mij man, moet je mij niet, dan moet hij jou niet, wij staan als gezin sterk, wij horen bij elkaar en wij blijven bij elkaar,
    zo vind ik dat jou man ook moet doen, dat hij tegen zijn ouders moet zeggen : wil je mij ?? dan krijg je alles van mij, mijn dochter en mijn vriendin, maar je kunt niet maar een klein deel van mij krijgen dus take it or leave it ;)

ik snap dat je er helemaal klaar mee bent, ik was ook echt helemaal klaar met mijn schoonmoeder, ( nog steeds wel)
    ze heeft zoooo gemeen gedaan, maar als ik dan zie hoe ze met mijn zoon om gaat, en hoe trots mijn man dan is dat zijn moeder trots is op haar kleinzoon, dan word ik gelukkig en denk ik : het gaat gewoon via onze regels wil ze dat niet dan is het klaar,dan verbreken we het contact. maar zolang ze zo leuk omgaat met ons zoontje en onze "regels"daarbij volgt ( dus niet stiekem al geprakte banaan geven ofzo) laat ik het maar zo, voor mijn man, en voor mijn zoontje, hij heeft recht op zijn oma, ( ookal hoop ik stiekem wel dat hij mijn moeder een leukere oma vind :p )

8. Moon13

Moon13 Lid

Jun 30, 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Ja het was ook de afspraak, dat wou ik ook ,als ze een regel breken zoals 10 minuten langer TV kijken of een kleine tussen door geven (wel gezond) vind ik niet erg maar hier ging het echt om haar veiligheid en dat kan ik maar niet accepteren. Ook toen ik wat ik geschreven had zei ze"goed bij jullie is het zo is het maar weer anders" een beetje afwijken mag maar helemaal niet! en vooral niet met huisdieren etc...ik was er op eerste instantie niet zo blij toen ik hoorde dat die ander hond ook erbij was. Die beesten zijn helemaal niet aan baby's gewend en die stomme poedel is harstikke jaloers ook nog.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Kan je reactie wel begrijpen. Ook de reden waarom ik mijn dochtertje liever niet naar oma breng om te logeren, die heeft twee hondjes die ik voor geen cent vertrouw. Ze zijn gewoon niet met kinderen opgegroeid en je weet nooit hoe ze reageren.
    We hebben zelf ook een hond, die hebben we als pup gekregen toen onze dochter 9 maanden was, dus die zijn helemaal op elkaar ingespeeld, maar dan nog laat ik ze nooit alleen samen, want ze spreken gewoon een andere 'taal'. Kat idem dito, die slaapt niet op haar kamertje of in haar bedje.
    Afspraak is afspraak, ze hebben nu jullie vertrouwen geschaadt door het toch anders te doen en zo kun jij je kindje daar toch niet meer met een gerust hart achterlaten.
    Volgens mij moet je man eens een hartig woordje met ze spreken. Maar misschien ook wel goed om het contact even op een heel laag pitje te zetten, tot ze weer voor rede vatbaar is.

10. Moon13

Moon13 Lid

Jun 30, 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Ik heb het gehad. Ik vraag niet eens vriendelijk schoonouders maar tenminste normaal.
    Ik wou dat mijn kleine groot-ouders had kunnen krijgen maar als het daar niet veilig kan blijven, dat het wordt niet naar geluisterd en er wordt ook nog gelogen....ik heb zelf gedacht om de relatie met mijn vriend te verbreken. Dit is geen leefbaar situatie meer wij hebben hier niemand om wie wij terug kunnen vallen. Dan zeg mens"heeft uitendelijk die vrouw haar zin" maar het interessert me niet meer echt, wat ik wil is rust van ze. Hoef ik echt niet meer te zien.:x

11. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Maar wat ik me dan afvraag he, die honden konden toch niet in ze bedje oid??? Kijk ik snap dat je zegt afspraak is afspraak en daar heb je helemaal gelijk in, maar als die beesten niet in het bedje konden komen.... was het toch niet heel onveilig? (behalve dat je schoonma bij haar was ipv je schoonpa,want dat vind ik wel onveilig idd

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp niet waarom je je kind bij mensen laat logeren die je 'haat' en niet vertrouwt. Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Misschien een uurtje overdag voor de 'goede' relatie en goed fatsoen maar dat is het ook wel.

Zet er een streep onder en laat haar daar gewoon niet meer logeren. Boos zijn geeft alleen maar negatieve energie en die pikt je kindje hoe dan ook wel op... dat zou jammer zijn.

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

moon13 wat erg zeg.
    je had al niet veel vertrouwen in ze, en nu hebben ze dat laatste beetje vertrouwen weggenomen.
    ik zou je kleine niet meer alleen bij ze laten, verder vindt ik dat je vriend maar eens goed met ze moet praten (over racisme, over de honden en hun gedrag naar jou toe)
    succes ermee, hopelijk brengt de toekomst enige verbetering.

14. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vind het best heftig wat je schrijft. Mijn eerste gedacht: waarom überhaupt contact met je schoonouders? Dit klinkt zo bizar allemaal, ik kan gewoon niet bevatten dat je dat laat gebeuren! En ik denk dat je dochter alleen maar beter af is zonder hun ( als ik jou mag geloven) ik zou mijn dochter geen seconde daar laten. Mijn dochter heeft nog nooit ergens anders geslapen dan in haar eigen bed. Ondanks dat ik mijn moeder en schoonouders vertrouw. Laat staan bij mensen die je haat.... Ik zou je adviseren om eens goed met je man te gaan praten, want het is werkelijk te bizar hoe het eraan toe gaat. Succes.

15. Moon13

Moon13 Lid

Jun 30, 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Ik heb geen contact meer met hun dat was het ene keer sinds zoveel maanden, alleen omdat wij daar naar toe hebben gebracht en weer opgehald ( ik blijf niet een kopje thee drinken ofzo). Ik dacht dat ze zouden tenminste aan de afspraak houden, ik zeg het nog steeds zijn vader heeft mij nog een dag voor vertrek verteld dat hij wel met haar in de kamer zou blijven met de deur dicht :hoe kon ik in Godsnaam weten dat het niet waar was??!!!!!!Anders had ik haar nooit daar gelaten!:x
    Ja het is bizar somigen mensen zijn bizar zo is het eenmal maar het ergste is wanneer deze bizar mensen de ouders van je vriend zijn!
    Ik heb ze nooit wat gedaan, zijn moeder vond het altijd plezierig om mij te provoceren (misschien ligt dat aan de cultuur weet ik wel) en ik hield mijn mond dicht! Het ging to de dag dat ik begon te reageren
    dan was het ellende maar ik was het ZAT!

En natuurlijk laat ik mijn dochter nooit meer daar logeren, zelf niet meer gaan.

en aan wie die zeg de honden konden niet in haar bedje je weet het nooit , kunnen ze wel op de bank springen en dan misschien weer in haar bedje of haar handen bijten stel je voor dat ze wakker wordt midden in de nacht gaat zitten en dan ?! sowieso je moet nooit toegang tot de slaap kamer van een kindje/ baby aan huisdieren laten! een ongeluk zit in een kleine hoek. Dan zijn er mensen dit stom verbaasd kijken wanneer zoiets gebeurt! (te vaak en te laat!)
    Zulke risico's kan je echt niet nemen~ een beest blijft een beest denk niet "oh lief baby doe ik hem echt niets".

Dat mijn vriend met haar praat heeft geen zin, ze zal er niet naar luisteren Alleen hysterish worden uitschelden enzovoort
    leuk! die heeft de hersenen van een oester (en dan nog!).

16. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    tja ieder ze ding, de honden mogen wel in mijn zoontje ze kamer zijn ALS ik erbij ben... maar vind de situatie rot voorf je. Ga er niet meer heen zou ik zeggen

17. Moon13

Moon13 Lid

Jun 30, 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Ja precies als je erbij bent, maar niet hem s'nacht's met de deur open en jij in je eigen kamer en jullie huisdier die vrij rond kan lopen.

Mijn vriend heeft net gebeld, willen ze niet toegeven dat ze fout zaten voor hun dit is normaal. Ze willen ook niet naar ons luisteren dus dit houdt op.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Share This Page