Onze dochter is 7,5 maand. Een mooie tijd om met brood te beginnen. Helass wil dit niet zo lukken. Ze wil best wat stukjes eten en dat gaat best aardig. Maar uiteindelijk komt het er toch allemaal weer uit, inclusief de halve fles melk (of wat ook) van anderhalf uur daarvoor. Ik heb wel gelezen dat stukjes eten in het begin moeilijk is voor die kleintje, maar als het eenmaal binnen is?.... Is het ook normaal dat het er dan alsnog weer uitkomt? Hoe lang blijft dit? Kan ik iets doen/laten waardoor het misschien beter gaat? We oefenen nu een week of 2/3...
Oh merah hier was dat ook zo rond die tijd. We zijn gewoon blijven aan bieden. Hier werkte het pas echt toen we zelf een sneetje brood korst eraf wat smeerkaas erop dubbel vouwen en in haar handje geven. Als ze het zelf doen hebben ze er wat meer controle over. Succes en veel plezier. Oh ja ik was altijd zo paniekerig bang dat ze zou stikken. Dus zat telkens op het puntje oh oh oh. Dan verslikte ze zich juist sneller hahaha
Dat wil ze echt niet! Meerdere keren geprobeerd en ook geholpen (voorgedaan) dat ze dan haar hand naar haar mond moet brengen. Dan sabbelt ze 1 keer en laat hem daarna op de grond vallen... Groentehap en fruithap gaan verder wel goed...
Ja dan is dat nog niet zo interesant, gewoon aan blijven bieden hoor. Komt vanzelf. Hier eet ze nu echt alles wat los en vast zit haha. Terwijl ik toen ook echt dacht dat word er eentje die geen stukjes wil eten
Dit had m'n dochter ook. Ben zelfs even bang geweest voor glutenallergie, maar dat was het niet. Ze schrokte gewoon teveel, slikte te grote brokken ineens door. En braakte daarna alles, inclusief de melk van een uur of zo daarvoor, uit. Bij haar hebben we toen besloten om brood te geven als broodpap, dus goed geweekt in lauwe melk. Dat ging prima. Na 1,5 mnd of zo ging het met brood ook goed.
Oke mijn kindje is dan nog niet toe aan brood , maar ik herken het van mezelf en wil niet zeggen dat jouwe nooit geen brood gaat eten maar, ik zelf geef over van zacht brood, maar geroosterd weer niet dus ik zou het niet gaan dwingen aangezien je dochter 1 of er nog niet aan toe is of2 het echt niet lust
ik kreeg bij mijn zoon een goeie tip. kleine kindjes die net met brood beginnen hebben nog niet zo veel controle over wat ze met dat stukje brood moeten. heeeeeeel vaak gebeurt het dus dat je kindje een paar stukjes heerlijk aanpakt en dat die stukjes allemaal aan het verhemelte blijven plakken. dat wordt dan ineens teveel en dan krijg je zo'n grote brok plakkerig brood terug. wij hebben de eerste tijd heel goed opgelet dat de stukjes ook echt werden doorgeslikt en toen ging het prima
Hoi merah Hier precies t zelfde.. Ze neemt t soms wel aan maar dan als er een stukje in dr keel komt dan spuugt ze alles uit. Dit is ook zo met andere stukjes voeding... Tips heb ik nog niet sorrie
Hier deed zoonlief dat ook tot 2 weken geleden ( is nu bijna 11 mnd ). Doordat er een heel drama is geweest met een sonde zetten in t zkh ( kwam er door zn mond telkens weer uit ) heeft hij een soort van fobie gekregen. Alles wat niet goed gemalen was, ging ie gelijk kokhalzen. Zo erg dat ie pas een maand over is op 8 mnd potjes. Die van 6 maand moesten we zelfs mengen met water om t vloeibaarder te krijgen. Vers was uit den boze, want t bbleef tegen zn gehemelte zitten en dan ging ie weer kokhalzen. Maar in ene keer had ie het te pakken. Ik gaf hem een kwart snee brood ( op elkaar ) met aardbeienjam erop ( heel slecht i know) maar dit ging goed, hij voelde aan hoe ver ie kon gaan omdat ie de jam errug lekker vond. Nu krijgt ie weer heel verantwoord smeerkaas Sindsdien eet ie ook alles vers. Maak je geen zorgen dus ( makkelijk gezegt! )