Legitimatie baby / onder 14

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MoniekJ, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier alleen aan laten maken omdat we naar het buitenland gingen. In het ziekenhuis is er nooit om gevraagd: bij zowel de oudste (kinderarts, bloedprikken en neuroloog) als bij de jongste niet (kinderarts) vanaf 2012 tot aan nu.

2. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Toen de legitimatieplicht net was gewijzigd, zijn de documenten voor kinderen tijdelijk heel goedkoop geweest. Dit is later weer aangepast naar de reguliere prijs.

Hier met een paar maanden een identiteitskaart aangevraagd omdat we aan de Duitse grens wonen.
    Ook vaak in het ziekenhuis geweest maar daar is nog nooit naar haar identiteitskaart gevraagd.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier betaal je gewoon volle bak 28 euro en dan nog zo'n 10 euro voor pasfoto's. Is per gemeente verschillend. Moet je even nakijken wat het kost ts.hopelijk woon je in een goedkope gemeente :)

Wij hebben ook pas deze zomer id kaarten voor de meiden gehaald omdat we naar het buitenland op vakantie gingen.

4. Manque

Manque Niet meer actief

Wij hebben ook een paspoort moeten laten maken toen onze zoon 8 maanden was. Verschrikkelijke foto, hahaha! Hij kijkt daar scheel en sacherijnig, super dikke wangen, amper haar... Zo'n groot verschil met hoe hij er nu uit ziet! Maar ja, we moeten het er nog een paar jaar mee doen.

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ons ziekenhuis heeft nog niet naar een ID gevraagd en onze dochter is zelfs meerdere malen opgenomen geweest in het ziekenhuis.
    Zelfs per ambulance naar een academisch ziekenhuis vervoerd.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Hier al een moeten laten maken met 5 weken. Pasfoto maken was lastig maar ze heeft een id. Ze lijkt er totaal niet meer op maar zo lang we niet naar t buitenland gaan ga ik m niet vernieuwen.

7. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    €6? Ik heb vorige week notabene nog €31,50 betaald! Voor een id-kaart, geen eens een paspoort!

8. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Hier pas sinds vorige jaar een id voor de 2 oudste omdat we op vakantie gingen naar het buitenland, de oudste moet elke 3 maanden naar net ziekenhuis, maar daarvoor had ze niet perse een id nodig, kon gewoon zo!

9. Kersenvlaai

21 apr 2014
    71
    0
    6
    In welke gemeente woon je dan? Bij ons is het 28,45 voor een id-kaart... Scheelt nogal :(

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier vragen ze er in het ziekenhuis ook niet om, van de oudste is hij ondertussen verlopen en de jongste heeft er nog geen. Vraag het wel aan wanneer nodig.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor de oudste met 10 weken laten maken, omdat mijn ouders in België woonden en we er regelmatig kwamen (wonen 10 minuten van België af).

Voor de jongste met 1 jaar pas, ze had eerst reflux en met een huilbaby is het niet leuk foto's maken... Daarna had ze een sonde dus ook lastig. Met 1 jaar waren de rode plekken op haar wangen weg dus toen foto en id laten maken.

Ze heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen toen ze 11 weken was, nooit een id nodig gehad en de maanden erna in het ziekenhuis ook niet (tot ongeveer 10 maanden bij de kinderarts gelopen)

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Hoeft volgens mij niet, als je een nieuwe wilt, kan dat toch gewoon? Ja het kost weer geld, dus ik zou het lekker zo laten, maar als je het echt wil..
    Hier ook zo'n uberschattige schele, kale babyfoto op de id-kaart van m'n dochter van 5. :D maar die moest ik echt hebben omdat ze scheel was/is, ivm het ziekenhuis. Hier wordt er nog elke keer om gevraagd.
    Dus binnenkort moeten we ook weer een nieuwe, even onthouden dat ze max 29 euro mogen vragen.

13. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Je hebt tegenwoordig ook ID nodig om een patientenpas te krijgen in het ziekenhuis. Zonder die pas wordt er geen zorg verleend, (buiten de spoedeisende, maar daarbij heb je dan kans dat de kosten op jouzelf verhaald worden).
    Bij controle hebben ze naast de foto ook andere manieren om te checken of een kind degene is die op de pas staat. Bovendien kun je bij de meeste kids echt wel zien dat ze dezelfde zijn als op de foto.

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Toen werd er idd nog niet zo moeilijk gedaan, inmiddels is een ID echt verplicht als je een nieuwe patientenpas aanvraagt, en een patientenpas is doorgaans max een jaar geldig.

15. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Hier een paspoort laten maken toen hij 3 weken oud was. Kort daarna gingen we namelijk vliegen. Hilarisch om een3 weken oude baby op de foto te krijgen volgens de richtlijnen:p

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Onze dochter was ruim 6 maanden toen we naar Italië op vakantie gingen. Toen een id kaart aangevraagd.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn man heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen, ze werken niet met patiëntenpassen en om zijn id is alleen bij het opnamegesprek geweest. Niet op de polikliniek.

Bedenk net dat we van de jongste wel een id hadden met sonde. Maar niet voor in het ziekenhuis (want ze had geen sonde toen ze erin kwam), maar voor naar mijn ouders in België. Hebben een nieuwe aangevraagd omdat de id van de oudste kapot was en de foto met sonde niet meer klopte en ach we waren toch bezig ;)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier bestaat niet eens een patiënten pas

19. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

28,45 was het

20. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Prettig.
    Toch mag een ziekenhuis een vragen /eisen. Mij werd ernaar gevraagd door de ambulancemedewerker die voor mijn baby kwam. Hij had er wel begrip voor dat ik nog geen id kaart van haar had.
    In het ziekenhuis wordt er bij m'n achtjarige ook regelmatig naar gevraagd

Deel Deze Pagina