Heel raar. Ook al zou je wel 12 geweest zijn... dan blijft het raar. Een kind van 12 kan al sexueel actief zijn. Verschrikkelijk, maar wel waar.
Ze vallen onder 'medicatie', dus ze moeten bv zeggen dat je de bijsluiter moet lezen en kennelijk mogen ze sommige medicatie niet verkopen onder de 16? Maar dit lijkt me een gevalletje van een overactieve caissiere
Misschien was ze wel benieuwd hoe oud je was? Heeft ze niet aangegeven waarom je je id moest laten zien? Dat ze een leeftijdsgrens hanteren? Vind het maar vreemd
Eerlijk gezegd, nooit meegemaakt.. Als ze dit gaan invoeren vind ik wel dat ze dit moeten aangeven, net zoals de melding van sigaretten en alcohol. Best apart.. Je ziet niet uit als een kind van 12, maar moet wel legitimatie tonen.. Slaat nergens op.. Misschien vergat ze dat ze in de kruidvat werkte, een zwangerschapstest had aangeslagen & geen pakje sigaretten?
Dat is inderdaad heel erg raar! Weet je zeker dat de verkoper/ster geen grapje maakte? Of misschien was t wel iemand die er net werkte? Zou als ik jou was even naar de winkel toe gaan waar je die tests hebt gekocht en je verhaal even doen aan een manager zodat ze in t vervolg niet meer zulke fouten maken en de persoon er misschien op gewezen kan worden als je toevallig nog weet hoe die er uit zag en evt een naam weet (vaak hebben ze van die naam bordjes op hun shirt) maar ik kan me voorstellen dat je dat niet meer weet na zo'n lange tijd.
Waar ik werkte was t onder de 12 'verboden', is natuurlijk niet overal zo, net zoals met condooms, hele rare regels want liever dat kinderen ze meekregen dan dat ze onbeschermde seks hadden. Maar ik denk dat de caissière een beetje niet wist wat ze deed ik zou zelf ook helemaal verbaasd zijn en dan niet weten wat ik moest zeggen. Maar later zou ik dan echt zeggen: weet je wel waar je t voor vraagt? Haha
Gevalletje, niet goed ingewerkt. Kan niets anders bedenken. Als ts toendertijd een klacht had ingediend, had ze vast een pak gratis zwangerschapstesten mee gekregen...
ik heb er me opleiding voor gedaan en je mag in de drogisterij zelfs geen paracetamol verkopen onder de 16 ook bizar maar waar
Ik heb er nog nooit van gehoord en ik vind het ook heel vreemd dat ze het vroeg. Waarschijnlijk zou ik verbouwereerd staan te kijken, maar niet mijn id laten zien hoor
dat van geen paracetamol enzo vind ik absoluut logisch.. Maaree misschien dacht ze je (viavia) te kennen, en wilde ze ff lekker een roddel starten.. Maar dan moest ze wel zeker je naam weten he maare dit is niet normaal hoor. medicijnen/alcohol/sigaretten is verplicht, maar een zw. Test absoluut niet
Gewoon niet goed begrepen dat dat bij zoiets niet hoeft, waarschijnlijk in het hoofd geprent alles van die wand legitimatie vragen.. tja dan krijg je dat .. Ik zou er niet al te zwaar aan tillen.
Nog nooit van gehoord.. Raar. Als ze bij mij ook nog bij test kopen om legitimatie gevraagd gaat worden ga ik flippen in ieder geval!
Idioot! Ik heb toch liever dat m'n kind evt een test zo kunnen halen en weet waar ze aan toe is. Ipv. Dat ze in onzekerheid een test door een ouder iemand zou moeten halen.