Bedankt voor de reacties . Het is blijkbaar dus inderdaad zo raar als ik al dacht . Het was een jonge knul , dus ik denk dat hij daar net werkte of vakantie werk deed ofzo . Maar toch apart
Nou dat lijkt me inderdaad belachelijk.. En liet mn id ook echt niet zien. Dan haalde ik uit principe de bedrijfsleider erbij.. Wat een gedoe..
Ja of zwanger??? Nee even zonder gekheid, al zou het niet aan kinderen van 12 jaar en jonger verkocht mogen worden, wat bereik je ermee? Als ze op die leeftijd al gaan experimenteren en ze krijgen een "ongelukje" kun je dat er met zo'n verbod toch niet mee voorkomen.
Nee dat is zeker niet normaal, je had mogen weigeren. Enkel voor alcohol en sigaretten mag de winkel om je legitimatie vragen.
in principe, zwangerschapstesten vallen onder de zelfzorg "geneesmiddelen" en zijn dus vanuit dat opzicht niet anders dan dat pakje paracetamol. Neemt niet weg dat ik het raar vind hoor, maar ik vermoed zomaar dat daar gezegd is, als jij niet zeker weet of iemand 16 is vraag dan om ID. Onder het mom "beter 10 keer te veel, dan 1 keer te weinig"