Reflux !help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door horselover, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Oh wat een nacht, Marin heeft de hele nacht gekrijst /gegild.
    En ze gilt nu nog! We lopen de hele nacht al met dr rond.
    Dat is de enigste manier om haar soms iets stil te krijgen.

Maar ik heb het idee dat ze nou toch echt last heeft van dr zuur!
    Steeds als het op komt begint ze te huilen, tranen over de wangen... Zooo zielig!
    Ik heb haar 07.00 zetpil gegeven , toen heeft ze even geslapen to 08.00.
    Daarna weer mis, Marin boert de hele dagen door, en zo nu ook.
    Het komt steeds op en dan is het mis.

Heb de HA gebeld, maar die kan niets doen zegt ie :(...
    Als het zo blijft moet ik vanmiddag weer bellen.

TSja ik weet niet meer wat te doen....

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Heb je het bedje al schuin staan? minimaal 10 cm omhoog. aan het hoofdeind.

Wel moet je het bedje dan kort opmaken zodat hij eigenlijk met zijn voeten tegen het voeteind ligt omdat ze naar beneden kunnen schuiven.

Maandag anders even een verwijzing naar de KA vragen. Mijn zoontje heeft ook reflux en krijgt nu motilium en nexium.
    Gaat nu een stuk beter en eet nu temiste weer normaal

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja heb ik allemaal al gedaan.

Marin loopt al weer tijden met problemen rond!
    Heb eindelijk een verwijzing gekregen,
    Maar kan er pas 1 dec terecht.

Maar dit is zo niet leuk meer!
    Ze krijst nog! Heeft net als een gek flesje gedronken 100c cc.
    En bij het boertje weer krijsen

4. gerda b

gerda b Lid

17 mrt 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    Kan de huisarts niet alvast zantac voorschrijven,heeft onze huisarts wel gedaan en het probleem was verholpen.Ze kunnen je toch niet laten wachten tot 1 december.

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Als ik jou was zou ik gewoon lekker naar de SEH gaan.
    Dat heb ik ook gedaan. Heb de boel daar even flink op stelten gezet en toen werd mijn zoontje opgenomen en helemaal onderzocht.

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik snap niet dat ze kinderen bijnaaltijd zo laten lijden. Hier werd het ook pas erkend toen Jordy 8 maanden was en dat ook alleen omdat ik vol hield en naar een ander ziekenhuis ben gegaan.
    Hoop dat jullie snel geholpen wordt en ik zal zeker gewoon de HAP Bellen of er gewoon naar toe gaan en anders maandag de KA bellen en eisen dat je eerder gezien wil worden. Ook zeggen dat jullie het zo ook niet langer vol houden. WIl vaak ook helpen

7. Kletskous

ZE MOET NU GAAN....
    Mijn zoontje huilde echt heel en heel hard. Hoe kun je als ouder dan blijven wachten tot je afspraak. Ik weet niet hoe erg jouw kindje huilt maar als het net zo erg is als mijn zoontje toen dan begrijp ik niet hoe je het aan kan blijven horen.

Gewoon naar de spoed gaan en zeggen dat hij onderzocht MOET worden dat dit niet zolang gaat. En maak het nou maar erger als dat het is. DOE HET NOU.

Hier ook gedaan en werd gelijk geholpen hoor.

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hier kwamen we pas achter reflux net voordat Dean 1 jaar werd
    Arme man...
    De KA (waar hij liep ivm koemelk en kippen ei allergie) had het toch echt niet verwacht en weet veel van onze problemen aan z'n oortjes (hij loopt bij KNO) ...had veel oorontstekingen.
    Hierdoor lag hij ook met z'n hoofd hoger omdat we de druk wilde verminderen natuurlijk.
    Uiteindelijk na een opname/PH metrie onderzoek...op aandringen bleek het idd om Reflux te gaan. Hij krijgt 2x per dag Nexium...en is er echt een stuk rustiger door geworden toen.

Als ik jou was zou ik idd gewoon langs de SEH /huisartsenpost gaan en "eisen" dat er een kinderarts kijkt.

Suc6

9. Kletskous

maar als ik zo je andere topic leest heb je aan je ka ook niets. Want die weet van haar reflux af. Bij mijn zoontje hielp de zantac niet maar motulium en losec wel. Misschien toch maar een slikfoto laten maken (daarop staan) om te kijken hoe erg de reflux is.

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Wat drinkt je dochter voor melk?
    Misschien heeft zo ook wel een koemelk allergie....daar ging Dean ook van spugen, liep helemaal krijtwit er ook van aan.

11. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    NU naar de huisartsenpost gaan!!!
    Mijn zoon had verborgen reflux, ik weet wat voor een hel het is vooral voor jouw kindje!!!! Hij kreeg eerst Zantac. Later Motillium en dat samen met Losec was de ideale combi voor hem! Hij is nooit "onderzocht" of zelfs bij een ka geweest. De huisartsenpost en naderhand de eigen huisarts hebben dit verzorgd. Je kan ook als gaviscon (vloeibaar) aan je kindje geven. Een kleine hoeveelheid in een pipetje. (kan je zelf zonder recept bij de apotheek kopen) Ik zou het niet durven maar mijn zoon heeft dit ook voorgeschreven gekregen dus ik weet wel zeker dat je kindje het mag hebben.
    Ik zou je zeker aanraden ook bij een ostheopaat langs te gaan. Daar kan je misschien ook wel heel snel terecht!

Mijn zoon heeft van zijn 4e tot 7e maand medicijnen geslikt. Daarna afgebouwd en nooit meer ergens last van gehad. Hij is nu 11 maanden, kan heel veel, eet alles en slaapt goed!

Veel sterkte,

Aussie

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hier even een berichtje!
    Heb vanmorgen nog maals de HA gebeld, en we moesten dan toch maar even langs komen.
    Door verwezen naar het ziekenhuis!Dus op naar het MCL.
    Blijkt dat ze ooronsteking heeft en griep... Ze weten nog niet of he tom de mexicaans of rx of een onschuldige gaat, het staat op kweek.
    Maar doordat ze griep heeft heeft ze extra pijn van het maagzuur!
    Maar ze willen eerst dit aanpakken (ooronst en griep)./
    En dan moet ik voor het maagzuur wachten tot 1 dec. anders dan bemoeien zich er allemaal verschillende KA mee.
    En dat vonden ze niet echt handig!

Pff ben zo moe!!!! De kleine meid krijgt zo weer een zetpil van 240 mg.En dan gaat ze lekker koesen hoop ik!

Jullie horen nog van me!
    Bedankt voor de lieve berichtjes!
    EN meiden ''nee ik kon het niet meer aanhoren! Ik heb helemaal overstuur de HA gebelt! EN ik dacht ik bel net zo vaak als ze me aan horen!''

13. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Ons meisje heeft ook last van zuur. Wij geven nu door de voeding Johannesbroodpitmeel. Dit verdikt de voeding en voorkomt dus dat de melk makkelijk weer omhoog kom. Ze heeft er nu bijna geen laast meer van. Bij onze buurkindje heeft dit ook geholpen bij de verborgen reflux.

14. Kletskous

Ja dat wilde ik ook nog zeggen. Doe 2 schepjes nutriton door je flessen heen. Dat maakt de voeding wat dikker zodat het niet zo snel omhoog komt. Misschien moet je dan wel een grotere speen gebruiken.

Maar wat is er allemaal uit vorige onderzoeken gekomen, met de reflux?

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoop dat de zetpil een beetje z'n werk heeft gedaan en jullie een beetje hebben kunnen slapen

Volgens mij had ik het ook al in een eerder bericht geschreven, maar onze kinderarts ziet vaak een verband tussen kindjes met ooronsteking en reflux! Onze zoon had dat ook...

Sterkte en beterschap!

Mirre

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    #16 horselover, 22 nov 2009
    Laatst bewerkt: 22 nov 2009
    Marin heeft een goede nacht gehad.EN haar flesje vanmorgen lekker leeg gedronken.
    Zal zo naar dr toe..

@grietje: was de oplossing maar zo simpel bij Marin! Spijtig genoeg kan Marin ook nog eens nergens tegen!
    Niet tegen± JPBM, Gelilact, groente, fruit, liga, rijstebloem,lose, motilium....EN noem maar op!

Ze kreeg tot ze een half jaar was de enfamil AR voeding.
    Maar ook die ko nze nauwelijks verdragen..
    De opvolgmelk van enfamil ar was een regelrecht drama! Ze heef tde hele dag gehuild..
    Dus toen gestart met nutramigen...Reageerde ze heel goed op, alleen komt het dus de hele dagen op..Dus dat doet pijn.+
    Ik verdik het nou een beetje met rijstebloem, heb het idee dat ze dat wat eerder kwijt is..Want na haar slaapje is ze alweer een stuk vrolijker.
    Maar ja ze blijft echt de hele dag door boeren, om de paar minuten...Behalve als ze ligt, dan gaat het beter....
    Het is juist als ze zit , of half zit , als ze op de buik ligt.

17. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @Mirre: ik ben het idd vaker tegen gekomen dat er een verband is!
    Maar ik moet dus 1 dec weer naar de KA.
    Deze had ik voorheen ook met Marin, ik hoop dat hij nou meer voor ons kan betekenen......Toen riep ie steeds ''als ze maar 4 maand is en wat vaster voedsel krijgt dan gaat het beter'' (niet dus!alleen maar erger).
    '"Was ze maar 6 maand dan is de grootste ellende voorbioj'' (niet dus! het zet gewoon voort...)

18. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Horselover,

Je verhaal is zo herkenbaar! Rijstebloem reageerde hij wel ook slecht op en kon dat echt niet bij de Nutramigen voegen. Een heel klein beetje JBPM ging dan nog beter.
    Dean kon ook nergens tegen en heeft idd uiteindelijk dus ook Nutramigen gekregen en dat bracht bij ons wel enigszins rust (wel denk ook de combinatie van de medicijnen nexium/Forlax erbij..)
    Ik heb een kleine hoop (omdat je zegt dat ze het inpincipe wel goed op de Nutramigen doet...., dat zodra ze de juiste zuur-remmer heeft alles wel eens wat beter zou kunnen gaan)
    Ik hoop voor je dat het snel 1 dec is en dat er wat meer duidelijkheid gaat komen. Wij lopen nog steeds bij een dietiste met hem en je hoopt dat er idd een tijd komt dat het -min of meer- over is (zowel voor je kindje als voor jezelf/je gezin)

Mirre

19. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @mirre: doet mij erg goed om je bericht te lezen!
    Niet leuk voor jullie, maar voor mij fijn te horen dat het herkendbaar is!
    Marin was vanochtend nog wat aan het huilen.
    Vanmiddag en vanavond had ik een meisje wat ik bijna niet herkende!
    De hele dag vrolijk, druk en bij het opboeren geen eens gekreun/gehuil!
    Ik denk zelf dat het door de zetpil komt...DIe werkt namelijk 8 uren en ze krijgt er 3 op een dag....
    Ze gaan denk ik morgen afbouwen met de paracetemol....
    DUs ben benieuwd hoe ze dan weer reageert! Drinken is nog wel steeds moeizaam

Deel Deze Pagina