Legitimatiebewijs voor je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamatss, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    vorige week heb ik een paspoort laten maken voor mijn dochter van nu 6weken... vind het wel een beetje belachelijk hoor... Die foto ziet er echt niet uit, ze kan der hoofd niet recht houden en niet zitten. Ik meost met mijn hand achterop haar rug in haar shirt zitten en zorgen dat ik zelf dus niet op de foto kwam. En de eisen waren nog best streng hoor, wel zijn ze ietsje flexibeler maar ik moest de foto herhaaldelijk opnieuw laten maken... Het is niet gemakkelijk!! en erg raar dat er een foto op staat van een baby van 6weken en deze 5jr geldig is , dan lijkt ze er toch echt niet meer op.. En vind het ook erg veel geld! maarja het moest..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het moet alleen als je met je kind naar het buitenland gaat. In nederland geldt de legitimatieplicht pas vanaf 14 jaar, een ziekenhuis mag dit niet van je eisen. Zoals Cygnet al zegt: nitwits die de wet niet kennen. Niet aan toegeven!

3. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik ga woensdag met BSN-nummer op stap, ben benieuwd... Gelijk hebben en gelijk krijgen is helaas niet hetzelfde, maar we zullen zien. Tot 1 mei zou er zowiezo geen probleem moeten zijn.

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum Belgiƫ
    Ik ben naar een fotograaf geweest en zoals hierboven al iemand aangaf, ik moest haar vasthouden aan haar kleertjes thv haar rugje, zodat ze ietwat rechtop bleef zitten en mijn hand niet zichtbaar was. We hebben zelf de afgelopen 2 maanden de meest schattige foto's genomen van haar, maar hier staat ze de komende jaren dus op met dubbele kin en frons op haar voorhoofd ;)

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb het in december nog snel geregeld; ging van 9 euro naar 30 per 1 januari!!!

6. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    @Utrecht en Kwek; Ha, ik ben nu al wel benieuwd naar onze avonturen bij de fotograaf. Ik heb voor volgende week een afspraak staan voor het aanvragen van een paspoort. Mijn vriend gaat misschien morgen langs voor het maken van foto's, komt hij er niet aan toe dan ga ik er as donderdag voor!

@Mamats, bij mijn bezoeken aan ziekenhuis met zoontje voldeed de pas van zorgverzekering waar ook een BSN op staat. In ieder geval succes woensdag!

@Loki, dat was inderdaad nog een mooie prijs voor een ID-bewijs. Ik heb alleen een paspoort nodig en die waren volgens mij al best prijzig, anders had ik deze zeker al eerder gehaald.

Deel Deze Pagina