Hoe lang duurde het wennen aan een nieuwe woonplaats bij jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 10 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    #1 Deedee91, 10 apr 2017
    Laatst bewerkt: 10 apr 2017
    Wij wonen nu 2 mnd in het Oosten van het land en zijn verhuisd vanuit Noord Holland. Spijt kan ik nog niet zeggen maar ik voel mij soms wel wat ontheemd. Ik kan niet echt zeggen wat ik mis want ik woon hier eigenlijk heel fijn. In 6 jaar tijd ben ik 3 keer naar een nieuwe woonplaats verhuisd maar dit voelt net even anders. Ik heb soms enorme heimwee naar het vertrouwde.

Herkenbaar? Na hoe lang voelde bij jou de woonplaats als thuis?

2. Tiy

Tiy Actief lid

21 nov 2016
    284
    10
    18
    Ik ben nu al een half jaar verhuist. Gewend hier maar toch mis ik mijn oude woonplaats heeel erg. Als ik de kans krijg om terug te gaan dan doe ik dat zeker.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Oe dat klinkt niet zo fijn Tiy! Wat jammer zeg.

4. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Ik ben 2 jaar geleden verhuisd. Kan nu pas zeggen dat iik er nu aan ben gewend. Woonde letterlijk in het centrum en zijn toen verhuisd naar een wijk in een andere stad.
    Heeft bij mij dus 2 jaar geduurd.

5. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    We zijn ook kort geleden verhuisd (naar mijn oude woonplaats). 6 jaar geleden ingetrokken bij mn man en heb me daar nooit echt thuis kunnen voelen . Maar ik kwam dan van een stad naar een dorp en een wijk vol met bejaarden terecht... niet echt te vergelijken....
    Sinds de dag dat wij in onze huidige woning wonen, voel ik me op en top thuis! Heerlijk om weer in een jong wijk en in een gezellige stad te wonen :D

6. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik hoop dan dat jullie die kans krijgen... weet hoe het voelt. Knuf!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Na 8 jaar nog steeds niet. Het is hier wel tof en woon gelukkig maar 30min van mn ouders af, wel van land verhuisd.
    Ik geraak hier moeilijk aan contacten, als je geen dialect spreekt zal alles oppervlakkig blijven. Nu ben ik ook best wel introvert dus dat speelt ook wel mee.

Nu werk ik wel in België en zie mn familie wekelijks waardoor ik geen heimwee heb en veel zaken zijn hier ook beter maar ik zal nooit 100% t huis zijn hier.

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    3 jaar voordat ik echt gewend was
    Maar ik ben dan ook geëmigreerd ;)

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij zijn nu een jaar geleden verhuisd naar een andere woonplaats. Het eerste halfjaar voelde nog een beetje als " vakantie". Ons tijdelijke huis voelde ik me niet "thuis" maar de plek was heel gaaf.
    Ons definitieve huis was anders. We wonen daar nu ook een halfjaar. In de eerste maanden kwam ik in een dip. En krabbelde daar weer uit. Nu zeg ik sinds een week of 4 dat ik me hier echt thuis voel. Ook het blije gevoel in mijn huis komt nu steeds meer!
    Ik ben echt een sociaal mens. Heb dat ook nodig. Nu mijn sociale netwerk hier wat groter is geworden zit ik een stuk beter in mijn vel. En dan heb ik het niet over nieuwe vrienden. Want onze vrienden en familie woonden hier juist al. Maar gewoon het praatje bij de bakker, de sportschool, helpen op school.. dat soort dingen.
    Het huis wordt steeds meer van ons. In het begin werd ik heel onrustig van alles wat ik nog wil maken of wil verbouwen etc. Nu kan ik dat wat meer loslaten. Geef het wat tijd..

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik was al dol blij dat ik mn oude woonplaats verliet dus wellicht telt dat niet helemaal.

Maar, ik werd na een dik halfjaar wakker in dit huis, liep de gang en en toen overviel me echt een gevoel van "ik ben thuis". Dat gevoel is vervolgens gebleven. Ik ben dolblij met deze woonplaats.

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    7 jaar geleden verhuisd van Randstad naar Deventer. Geen moment spijt of dat ik terug wilde, had dat van te voren niet gedacht trouwens.
    Zou als ik terug zou gaan me wel ontheemd voelen.

Maar ik hoop voor je dat jij ook snel kan zeggen dat je je helemaal thuis voelt.

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Ruim 5jr geleden zijn we verhuisd naar dit dorp. 7km van mn oude woonplaats af. Verliefd op dit huis en de uitstraling van de wijk.
    Maar voel me nog steeds nog niet helemaal thuis.
    Ik ken niemand hier. In mn oude dorp kwam ik altijd wel een bekende tegen.
    Ook het huis is nog niet naar ons zin. Veel financiele tegenslagen gehad, dus het is nog niet helemaal af.
    Dat zal ook wel een oorzaak zijn.

Soms denk ik eraan om het weer te verkopen en weer terug te gaan of misschien wel naar het Oosten van het land, waar mn vriend vandaan komt.
    Maar ergens wil ik het ook nog wel een kans geven. De oudste gaat sinds kort naar school en meestal krijg je dan wel meer aansluiting. Nou heb ik niet echt een klik met de moeders uit de klas, tis ook best wel een kliek. Iedereen kent elkaar uit zo'n dorp. Maar herken nu wel meer mensen op straat en zeggen elkaar dan ook altijd gedag. Dus er is vooruitgang :)
    Langzaamaan wordt het huis ook zoals we voor ogen hadden, dus hoop me dan wat fijner te voelen.

Hoop dat jij je ook snel thuis voelt. T is niet fijn als je niet met een bepaald, vertrouwd gevoel aan thuis denkt.

13. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Bij mij heeft het bijna zes jaar geduurd. Wat geholpen heeft is dat langzaam alles wegviel uit mijn oude woonplaats. Eerder deed ik zelfs nog de boodschappen daar omdat het zo lekker vertrouwd was. Dat moest echt losgelaten worden. Ook ons werk is nu (bijna helemaal) hier, dochter gaat naar achool met leuke moeders van andere kindjes. Diezelfde mama's kom je in sociale dingen tegen zoals het mama cafe. Voor je gevoel ben je dan ineens veel meer ingeburgerd nu je regelmatig gegroet wordt op straat, praatjes maakt met anderen dan alleen je buren etc. De buren uit ons woonblok zijn echt fantastische mensen die super veel voor ons gedaan hebben. Ook daar voel je je welkom door. Eigenlijk het totaalplaatje wat het nu leuk wonen maakt.

14. Taartjes

Taartjes Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.190
    433
    83
    Heel herkenbaar! Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij best lang heeft geduurd, denk wel 5 jaar. Ik miste niet zozeer mijn oude woonplaats, maar vooral het vertrouwde gevoel.
    Het wennen kwam bij mij pas echt toen onze kinderen wat ouder werden en naar de peuterspeelzaal en school gingen. Dan leer je nieuwe mensen kennen en voelt het steeds vertrouwder en fijner.

15. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Wij wonen nu 2 maanden in ons nieuwe huis in een dorp omgeving Deventer/Apeldoorn. Het voelt hier als thuis, had ik eigenlijk de eerste dag al. Hiervoor een aantal jaren in Deventer gewoond en kon daar niet echt wennen. Ik heb hier in 2 maand al meer sociaal contact dan jaren in de stad... Kom origineel uit Twente, heb altijd gezegd dat dat mijn thuis is, maar ik denk dat onze huidige woonplaats dit gaat vervangen.

16. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Zo'n 5 a 6 jaar...

17. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik ging zo'n 120 km verderop wonen. Hoefde eerlijk gezegd niet heel erg te wennen.

Wel dat ik miste even bijm'n ouders langs te kunnen gaan, alles opnieuw uitvinden wat waar te koop is, de weg leren.
    Maar heimwee niet echt.

Leerden snel nieuwe mensen kennen waar we mee om gingen en dat scheelde wel.

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #18 Strandbal, 11 apr 2017
    Laatst bewerkt: 11 apr 2017
    Ik ben vanuit Noord-Holland (ong 20 min van a'dam) naar een grote stad in Zuid-Holland verhuisd. Ik woon hier nu 6 jaar en mochten wij uit elkaar gaan dan zou ik niet terug verhuizen. Ik voel me hier thuis en heb mijn leven nu hier. Misschien scheelt het dat we hier ons gezin zijn begonnen en mijn man woonde al in deze stad. Dus het niet dat we als gezin helemaal opnieuw begonnen.
    Als ik bij mijn ouders kom, dan geeft het toch een bepaalt gevoel, ik ben daar opgegroeid en heb daar mijn jeugd en pubertijd doorgebracht en mis het soms wel maar buiten mijn familie heb ik daar niks meer.

Ik hoop voor je dat je je plekje zal vinden en snel thuis voelt.

19. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik woon hier nu bijna 7 jaar en ben nog niet gewend. Ik vind het hier ook niet gezellig en alles is net te ver weg. Dat maakt het ook vervelender. Verhuizen zit er voorlopig niet in helaas.

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Na een jaar of 5 wende het. Het huis waar we in wonen daar voel ik me thuis, maar mijn familie woont meer dan 200 km verderop en vooral daar had ik moeite mee. Nu nog wel met vlagen, maar verder woon ik hier prima.

Deel Deze Pagina