Ik vraag me af hoe jullie dit combineren? Hoe doe je dit als je als (werkende moeder) om 5uur thuis komt en je partner is de hele avond werken of ergens anders? Je kan je kind evt in de kinderwagen meenemen en de hond uitlaten (ook niet prettig in de regen) maar dan savonds laat? Moet de hond zich aanpassen en wachten tot partner thuis is (wat als hij voor het werk ook moet overnachten) wat doen jullie dan met de hond? Je kan toch moeilijk je kind uit bed halen en meenemen. En je kind alleen thuis laten lijkt me ook niet fijn? Ik vraag me af hoe jullie dit doen? By the way, ik ben sowieso wel benieuwd hoe vaak jullie trouwe 4voeter buiten komt en of dat sterk is verandert sinds de komt van een kindje?
's Morgens laat mijn partner de hond uit. Tussen de middag doe ik het. Als DL wakker is gaat ze mee, maar als ze slaapt da ga ik even snel naar de overkant van de straat. 's Avonds doet partner ook en voor de nacht ook, maar als hij moet overwerken of naar school gaat, dan laat ik de hond weer snel uit door naar de overkant te gaan. 's Avonds laat plast ze meestal meteen. Ze gaat dus 4x per dag naar buiten en dat deed ze voordat DL geboren is ook.
Oke maar jij laat dochter dus gewoon alleen in bed liggen op dat moment? Ik kan hier ook de straat uitlopen en dan ben ik bij een veldje.. Maar dan moet ik wel de hoek om en heb het huis dan niet in zicht.. Vraag me echt af hoe iedereen dat doet en hoe ik dat rond ga krijgen haha. Hond hoort bij ons gezin en gaat never nooit de deur uit. Maar ik vraag me wel af hoe je dit praktisch bolwerkt..
Ja, ik laat haar op bed leggen, maar ik heb het huis in zicht. Loop alleen een klein stukje aan de overkant van ons huis (daar is veel gras). Als ik haar mee neem, loop ik een paadje in en dan moet ik de hoek om. Dat doe ik niet als ze in bed ligt. Aan mij heb je dus eigenlijk niet zoveel. Je hond zal toch uit moeten, maar er zijn vast anderen die je tips kunnen geven.
Ja ik heb ons dochtertje altijd meegenomen. Mocht het later worden , dan laat ik de hond alleen even plassen zodat ie het in ieder geval volhoud totdat mijn vriend thuis komt. Dan loopt een van ons een fatsoenlijk rondje met de hond. Ik werk sowieso niet voltijd, en doordeweeks alleen avonden dus heb genoeg tijd om de hond uit te laten. Meestal ziet het er zo uit: 8.00 tot 9.00 wandelen (of van 7.00 tot 7.30 op psz dagen) Rond 12.00 even laten plassen (psz dagen van 10.30 tot 11.00 voordat ik de kleine weer ophaal) 16.00 tot 17.00 wandelen (als ik 's avonds moet werken van 16.00 tot 16.30 wandelen anders haal ik het niet )
Neem de kinderen altijd mee behalve als het echt regent en als ze in bed lagen. Dan wordt het een kort rondje
Op het moment laat mijn vriend 's ochtends de hond uit, zodat ik met de meiden rustig kan opstarten. In het weekend, als hij niet hoeft te werken doe ik het 's ochtends. En 's middags laat mijn schoonvader nog de hond uit, maar dat ga ik binnenkort weer zelf doen. De jongste gaat dan in de draagdoek en de oudste kan zelf lopen. Met regen niet prettig, maar ik kijk vaak op buienradar en probeer de wandelingen op een droog moment te doen. En anders paraplu mee, soms heb je van die dagen. Ik kan nog niet lange wandelingen maken omdat mijn jongste nog veel voedingen nodig heeft. Dus mijn vriend doet de lange wandelingen (hij werkt parttime). Als mijn vriend een keer 's avonds laat thuis is (maar dat komt heel weinig voor) dan laat ik onze hond nog even kort uit vroeg in de avond en dan hij als hij thuiskomt. Ik heb nog nooit de hond uitgelaten terwijl mijn kind thuis op bed ligt. Ik kan ons huis dan ook niet in zicht houden, en vind het gewoon niet verantwoord. Gelukkig is onze hond niet gehecht aan vaste tijden.
'S morgens liet ik haar altijd even snel plassen aan de overkant, echt alleen even de druk eraf. Dan had ik daarna de tijd om rustig te ontbijten en kind (eren) klaar te maken. Overdag met de lange wandelingen nam ik de kinderen mee. Als mijn man thuis was ging ik vaak na het eten nog een stuk wandelen en dan voor het slapen alleen weer even kort plassen. Als mijn man 's avonds aan het werk was ging ik een klein blokje om het huis. We hebben nu sinds een jaar geen hond meer. Ik mis het wel erg, maar we nemen pas weer een hond als de jongste op school zit. Ik ging dus wel een klein blokje om terwijl mn dochter sliep. Mn zoontje blijft ook alleen thuis als hij slaapt en ik breng mn dochter naar school (aan de overkant ).
Hier doen we het zo.. Rond 7u s ochtends loopt mijn man, even naar het veldje aan het eind van de straat. Rond half 12 loop ik samen met de kleine. Rond 17 uur loop ik samen met de kleine. Laatste wandeling rond 2230 loopt mijn man weer. Als hij niet thuis is, dan vraag ik mijn schoonvader, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor. Voordeel is bij onze hond dat je de deur open doet en ze zelf naar het veld loopt, haar ding doet en weer terugkomt. Ik zou bij wijze van in het zicht van ons huis kunnen blijven staan. Ze loopt los en komt na haar behoefte weer terug. Zou dat bij jullie kunnen? Dat je dichtbij je huis kan blijven staan? Of heb je iemand in je omgeving die s avonds nog even met de hond eruit kan? Of kun je de babyfoon dan even 10 min bij de buren neerzetten?
Mijn partner werkt dat niet 's avonds maar ik wel. Werk ik ochtend dan 6 uur met de hond wandelen, ml ligt dan nog op bed, dl slaapt ook. 16-17 uur met de hond wandelen even wat uitkomt soms lange wandeling anders snel een rondje van 20 min. In de avond loopt ml meestal. Werk ik dan loop ik in de ochtend en rond 16 uur nog met de hond, daarna om 3 uur weer. Ml neemt soms begin van de avond hond en dl mee een rondje lopen. Werk ik de nacht dan loop ik de ochtend kort, middag meestal 1.5 uur met dl en rond 22 uur nog een korte ronde. We hebben wel weinig avonden waar de andere partner weg is, alleen ik voor mijn werk. Daarnaast loopt hond niet op schema dus die vind het prima. Of hij er om 6 uur voor de eerste ronde uit gaat of om 4 uur voor de laatste ronde. In het weekend fietst mijn man regelmatig in de nacht met de hond, gaan ze zo 40km fietsen. Ik ben regelmatig met hond en dl in het bos, in het weekend probeer ik minimaal 1 wandeling lekker alleen met de hond te hebben. Wat vooral is veranderd is dat ik niet meer na mijn nachtdienst even 2,5-3 uur met de hond ga wandelen, maar lekker ga slapen.
Dat late rondje is bij ons altijd heel kort. Voor die 3 minuten ofzo heb ik mijn kinderen nooit uit bed gehaald. Meestal zijn we allebei wel thuis, maar ja, soms niet, dan maar zo.
Mijn vriend doet 's ochtends samen met dochter een kort rondje door de buurt. Tussen de middag doe ik hetzelfde (bij slecht weer), of we gaan naar park (bij goed weer). Als we om een of andere reden in de knoop komen met slaapjes en uitlaatbeurten, dan mag hij even in de achtertuin plassen, of in het plantsoentje voor de deur. 's avonds doen we nog een rondje door de buurt met dochter, en 's avonds laat doet vriend meestal een plantsoenendienstje. Als ik zou werken en als de hond gezond was, zou hij elke middag een uur meegaan met de uitlaatservice.
Wij doen het meestal zo: Sochtends rent hond naar het veldje, doet z'n behoefte en rent nog veel harder terug (omdat hij weet dat hij dan eten krijgt haha) Halverwege - eind van de ochtend, net wat uitkomt, lopen we een stuk als het droog is (met kind). Mocht het regenen leg ik zoon op bed om 12.30 en laat ik de hond dan even kort uit. Op het begin was ik daar niet zo makkelijk in maar nu ken ik zijn ritme. Als ik hem smiddags op bed leg slaapt hij direct (En zo niet dan huilt hij maar een keertje 5 minuten) Eind van de middag/begin avond wandelen we met z'n allen als het droog is. Anders mijn man of ik (werken beide onregelmatig dus ligt er ook net aan wat uit komt). Savonds wanneer zoon op bed ligt nog een kort rondje.
Ik lees even mee, ons kleintje is er nog niet maar ik vraag me nu al af hoe we dat gaan combineren met het uitlaten. Op dit moment gaat onze hond er drie keer per dag op uit: 9.00 kort rondje(ongeveer 15 minuten) 12.00 lange ronde (ongeveer een uur) 19.00 kort rondje Tussen door gaat ze regelmatig de tuin in om te snuffelen, aangezien we een grote tuin hebben is een plasje ergens in de struiken ook geen probleem. Omdat we allebei drie dagen werken en de het een middelgrote hond is die veel beweging nodig heeft, gaat ze drie dagen in de week naar een honden dagopvang. Vind ze geweldig en op die dagen hoeven we eigenlijk alleen 's avonds een rondje te doen. Ze speelt de hele dag met andere honden en komt moe en blij terug.
Mijn dochter blijft thuis. Overdag in box en s avonds in bed. Onze hond is heel druk en wild aan de riem dus daar heb ik mijn handen al vol aan. als mijn vriend ook thuis is dan doen we vaak een langere wandeling naar het bos of strand met zn allen
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je woont. In ons oude huis deed mijn man de honden een grote ronde om 5 uur voor hij ging werken als ik om 8 uur beneden kwam liet ik de oudste even in de box na het eten (rond 9 uur) en liet ik snel de honden plassen, ik was dan binnen 2 minuten thuis. S' middags liet ik ze uit als ze op bed lag. S' avond als ze met haar toetje in de kinderstoel zat of ik wachte tot ze op bed lag en dan liep ik iets verder met de babyfoon mee. We hebben nu nog maar 1 hond en ik doe de deur open, mevrouw loopt 5 meter, plast en komt weer binnen, als ze moet poepen dan zie ik dat aan haar en loop ik even mee, de kinderen blijven gewoon binnen.... Als het vies weer is anders zijn ze toch wel aan het buiten spelen. Nu hebben wij een hele makkelijke hond die het liefste 24/7 slaapt Ik ben 9 van de 10 keer alleen, in het oude huis ook vaak s'nachts en dan deed ik s' avonds een rond van een half uur of uur, babyfoon even bij de buren. Maar dat was alleen als ik er smiddags niet aan toe gekomen was
Toen ik ging scheiden is de hond met mij mee gegaan, dus moest haar alleen doen. S' morgens zette ik mijn zoontjes toen net 5 jaar met een broodje voor de tv en ging 20 minuten wandelen met de hond. Als we dan om half 3 thuis waren een flink stuk wandelen met haar, park of naar het bos en dan gingen mijn zoontjes gewoon mee. En in de avond nog zo'n 15 minuten lopen, dan lagen mijn zoontjes gewoon in bed. Had ook geen grasveldje voor de deur dus moest wel een stukje lopen. Mijn hond woont nu mijn vriend, omdat hij wat makkelijker met haar uit kan en hij heeft ook een hond dus wel zo gezellig voor haar
Ook de eerste periode lieten we onze hond nog net zo vaak uit als daarvoor. We hebben een beagle en ja, die moeten racen en rennen. Elke dag. En liefst meerdere keren een goeie wandeling. De eerste 2 weken na de kraamweek deed mijn man de ochtend, vroege avond en late avond. De buurvrouw, mijn (schoon)ouders deden vaak de middagwandeling. Toen ik weer op de been was, zl alleen bij me sliep en ik de draagzak had ontdekt kon ik zelf weer langere wandelingen gaan maken. Sinds zl bij mij op de fiets kan en minder gedragen wil worden, fietsen we langs het hek van het losloopgebied en de hond rent lekker mee. Gebied is langgerekt en zo kan hij dus lekker moe worden. Als mijn man thuis komt eten we eerst en om 18:00 laat hij de hond weer uit. Soms gaan we allemaal samen. Het gemak van een (ergonomische)draagzak had ik niet willen missen! Slaapjes hoeven dan niet overgeslagen of uitgesteld worden. En ja, het is even opnieuw uitvinden hoe je alles voor elkaar krijgt in 1 dag. Maar ik denk dat dat ook wel zo is als je geen hond hebt.
Oh en nog een idee. Als de hond echt hoge nood heeft en je moet ietsje verder dan vlak voor de voordeur dan kun je ook met de huistelefoon naar je mobiel bellen. De huistelefoon leg je dan bij de babyfoon. Niet iets structureels natuurlijk vanwege de belkosten, maar zo was ik wel eens gered als mijn man tot laat weg was en de kleine al in bed lag.