fotosessie.com

Discussie in 'De lounge' gestart door annekulpe, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hallo,

ik ben uitgenodigd daar voor een sollicitatiegesprek
    maar lees veel negatieve berichten erover

hebben jullie er misschien een ervaring mee? zo ja..welke ervaing dan?

groetjes

2. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik ken het niet maar ziet er inderdaad naar aanleiding van alle berichten op het internet niet erg jovel uit...

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    NIET DOEN!!!

Ze zeggen een GRATIS fotoshoot maar vervolgens moet je 80 euro of zelf meer aan bewerkingskosten etc betalen! Nou weg gratis dus!!!
    heb ook foto's van ze gezien (ben zelf nooit bij ze geweest hoor) nou sorry hoor maar ik vond ze persoonlijk niet mooi!

Ik doe zelf regelmatig wat fotowerk en heb ook connecties etc via fora's e.d ook daar wordt altijd gezegd niet doen!!

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Las laatst een heel stuk hierover in de Spits of Metro! Ik zeg ook doe het niet! Ze blijven maar rekeningen sturen e.d. Staan als zeer slecht bekend en ze gaan maar door... dus doe het niet!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh ik zie nu dat ze dat niet meer hebben zo'n gratis fotoshoot!
    Maar 125 euro betalen voor een fotoshoot en online portfolio??? mmmm nee nog steeds zeg ik niet doen!
    Als je echt iets wilt doen dan zijn er ook genoeg websites waar je gratis een portfolio kan aanmaken en op TFP (time for print) basis met goeie fotografen kan werken!
    (Tfp basis houd kortgezegd in: Fotograaf maakt foto's gratis voor zijn portfolio, jij levert tijd en krijgt foto's voor je portfolio ieder heeft zijn eigen kosten maar jij betaald b.v niet voor de fotograaf en de fotograaf niet voor jou. Fotograaf levert dan een voorafgesproken aantal foto's aan op Cd/dvd of eventueel via mail of via printjes)

Of wil je daar echt gaan werken als b.v fotograaf of zoiets?
    Dan zou ik er goed over nadenken of je je wel wilt mengen in zulke praktijken...

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

niet doen !

ik had mij er 4 jaar geleden online 'ingeschreven' met 2 foto's..
    en toen hadden ZIJ mij uitgekozen voor een GESPREK... maar ik had geen interesse meer erin dus ben ik niet gegaan..

3 maanden terug wordt ik opeens gebeld door een incasso bureau dat ik maar ff 170€ moest betalen anders kwam ik voor de rechter...

hun zeiden dat ze mij verschillende mails hebben gestuurd met facturen etc,.. omdat ik niet gereageerd heb op hun email dat HUN mij uitkozen voor een intake...

en ik was hun dus geld schuldig... eerst wilde ik natuurlijk niet betalen.. en heb ik een vriendelijke mail gestuurd met de vraag of hun mij deze mails konden laten zien, omdat ik toch wel bewijs wilde voordat ik ging betalen..

en meteen krijg ik een DREIG mail terug, dat ik meteen moest betalen anders vochten ze het wel in de rechtbank uit !!!

noujah naderhand toch maar betaald, alleen maar om van het gezeik af te zijn !!

echt wat een K*t bedrijf...

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Fairylaughs: Eigenlijk had je niet eens hoeven te betalen!! Zolang jij niks getekend hebt ben je hen volgens mij niks verschuldigd... en al zeker niet na 4 jaar!!
    Maar die dingen heb ik idd ook vaker gehoord dat ze dan zogenaamd incassobureaus op je af sturen etc etc. Heb nog nooit een verhaal gehoord dat ze iemand voor de rechter hebben gesleept!

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ja dat dacht ik ook..
    ze hadden mij de voorwaarden van inschrijving opgestuurd van 4 jaar geleden en daar stond in.. als je je inschreef, en je werdt 'geselecteerd' en je zou niets van je laten horen of niet komen opdagen op het gesprek dat je het moest betalen !!

ik vind dit nog steeds raar hoor.. en snap ook niet hoe ik daar overheen heb kunnen lezen toen.. maarja ik kan toch niets bewijzen..
    t is gewoon een heel raar en corrupt bedrijf volgens mij

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @TS, ik neem aan dat je niet op ingegaan bent? ;)

Je kan idd zoals hierboven genoemd dan beter iemand zoeken die op basis van TFP/TFCD werkt, kost je alleen maar tijd en je krijgt een CD/USB mee, ter uitbreiding van jouw portfolio en die van de fotograaf. Gratis reclame voor de fotograaf, voor jou mooie foto's! In elk geval suc6!

Xx

10. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ga altijd eerst naar bij een advocaat of das of ze die kosten echt op je kunnen verhalen dit is meestal toch niet het geval
    want ze hebben daarin geen rechten zolang je niks getekend hebt

11. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ohh wat erg allemaal!

bedankt voor jullie atwoorden

maar ik ga niet met hun in zee...