lego/duplo traktatie

Discussion in 'De babyuitzet' started by nijntje op de mac, Mar 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    Voor als ons jochie wordt geboren heb ik een geboorte'kaartje' met lego thema gemaakt (een blauw legomannetje met de naam van de baby op zijn buikje en daaraan komen met een kettinkje drie labels, 1 met zijn naam zoals het Lego-logo en nog twee met alle gegevens erop)

Nu wil ik voor mijn dochter op het KDV een kleine traktatie voor de kindjes maken om te vieren dat haar broertje is geboren... maar ik kom niet erg ver hiermee... Ik heb wel alvast bedacht om aan elke traktatie een label met z'n naam te hangen en op de achterkant 'Hoera een broertje voor Sophie' ofzo

Ik had wel heel gaaf Lego snoep gevonden (Candy Blox heet het) maar dat is nergens in Nederland te koop. En het hoeft natuurlijk ook niet per definitie snoep te zijn... Nu dacht ik even dat het misschien wel grappig is om elk kindje een blokje Duplo te geven zodat ze met alle blokjes samen iets kunnen bouwen, maar daar zijn ze eigenlijk natuurlijk nog te jong voor... Kortom, ik kom er niet uit, heeft iemand een leuk idee!?

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Kan je niet legomannetjes uitprinten of tekenen op karton? Dat bovenop een sateprikker plakken en daaronder stukjes fruit of snoepjes? Of iets dergelijks..... of je doet de sateprikker in een blokje duplo (moet je wel ff hele kleine gaatjes boren :D.

Ik ben niet zo creatief dus weet verder ook niets :).

3. nijntje op de mac

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    oh dat vind ik alvast een heel leuk idee! Thanx!

4. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    In legoland in denemarken heb je sleutelhangers in de vorm van legopoppetjes :p Geen idee hoeveel moeite je ervoor wilt doen, of hoeveel geld je ervoor wilt betalen, maar mijn moeder kocht er elke keer een paar voor aan tassen, sleutels, etc. Refrigerator Magnets, Popular Pens, Novelty Key Chains | LEGO Shop Zijn wel officieel vanaf 6 jaar, maar zo'n steentje aan een sleutelhanger zal niet gevaarlijker zijn dan een gewoon los steentje... Met de poppetjes moet je wel uitkijken, die handjes zijn er zo af. Misschien vind je anders in die shop nog wel wat leuks, heb vroeger ook kleurpotloden gekocht met legoprint, was een paar euro voor een doosje met 12, kan ook leuk zijn

5. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
  6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
  7. nijntje op de mac

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    Echt mega bedankt! Ik had namelijk gisteravond ook die cakevorm en ijsblokjesvorm gevonden online maar die kan je niet bestellen in Nederland via de lego site. Maar ik zie dus dat ze bij de Brickshop wel verkrijgbaar zijn! Super!!!!! kan ik lego chocolaatjes maken ofzo... ik wordt trouwens een beetje hebberig van die site :)

Over die sleutelhangers: zoiets heb ik zelf gemaakt voor de geboortekaartjes, had op de lego shop alle onderdelen van zo'n poppetje besteld, gaatje in het hoofdje geboord, ringetje erin gedraaid en een bolletjesketting eraan... was op die manier veel goedkoper! Maar ik heb er niet genoeg meer voor de traktaties en beetje te duur om het nog een keer helemaal te bestellen idd...;) die potloden vind ik ook een gaaf idee!

8. nijntje op de mac

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    ik heb ze besteld! (cake- en ijsblokjesvorm) waarom is online shoppen toch zo leuk... :p

9. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik wil straks natuurlijk wel een foto zien van het resultaat :).

10. nijntje op de mac

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    zeker weten! Ik stuitte trouwens ook nog op deze site, vooral de traktaties van Arne en Michiel zijn ook erg leuk :)

Mijn Blokje

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Oh God. Dit moet ik niet aan mijn vriend laten zien. Die wordt helemaal gek...

Leuk hoor! Ik ben ook heel benieuwd hoe de traktaties worden. Wel even laten zien he?

12. nijntje op de mac

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    Okee, fase 2... Wat stop ik in die ijsblokvormpjes?:p

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Chocola vond ik wel een goed idee. Of, als ze niet zo klein zijn, cake ofzo? Zodat je mini-cakejes krijgt?

14. nijntje op de mac

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    Hierbij mijn eerste 'schetsjes'... ik heb 'candy melts' besteld (gekleurde chocola om snoep te maken, tip van het deleukstetaarten forum!) en ik heb er om te oefenen nu even melkchocolade ingedaan. (dat smelt heel erg, als je het chocolaatje vastpakt wordt het al een kliederboel!)

Ik ben nu nog aan het zoeken naar cellofaan zakjes en dan komt z'n naam in lego-logo-stijl op het zakje. Dit op de foto is dus allemaal nog schetsfase

15. nijntje op de mac

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    en hier nog een fotootje van de chocolaatjes zel. Lief toch?
    Heb nog geen cakejes gebakken!

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Wat gaaf zeg!!!

17. 894hi

894hi Niet meer actief

Stoer!!

en ik wil natuurlijk ook je geboortekaartje zien straks als hij af is :p

18. nijntje op de mac

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    voor wie het leuk vindt: de traktaties zijn af!

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Jeetje wat gaaf zeg! Echt een super leuk idee!! Waarvan zijn de lego stenen nou gemaakt?

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    echt super gaaf!!!

Share This Page