Babyfoon

Discussion in 'De babyuitzet' started by Trees, Mar 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Daar kom ik weer aan met vraag nummer 101 ;)...

De babyfoon. Ik ben me wat aan het orienteren op een babyfoon en zie behoorlijke grote verschillen. Bij de één staat bijv, dat de foon twee kanalen heeft en bij een ander 120?!
    Ook staat er op een vergelijkingssite bij afstand bij de één 300 miljoen en bij de ander 3000 miljoen. Miljoen wat? Ik neem aan dat ze niet bedoelen dat het bereik 300 miljoen km is :D. Dan wordt er nog gesproken over slaapliedjes, thermometers, vochtigheidsmeters, camera's, mp3-spelers en bladiebla.

Raak het spoor even bijster :(.

Wat is belangrijk en welk merk is een aanrader? De babyfoon mag best wel wat kosten, maar niet duurder dan 150 euro. Gadgets zijn leuk, maar weet niet of het ook nuttig is?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik zou zo ie zo voor 1 gaan die DECT heeft. Stel dat de kleine van een paar huizen verderop aan het huilen is, hoor jij dit niet door de babyfoon:D

Slaapliedjes vind ik onzin, daar we genoeg knuffels hebben met een slaapliedje erin.
    Hetzelfde als een thermometer en vochtigheidsmeter. Het beste is als het kamertje rond de 15 - 18 graden is. Dit is het meestal bij ons op de slaapkamers wel.

We zouden eerst voor een luvion met camera gaan, maar omdat het met mijn bekken zo goed gaat na de bevalling hebben we een "gewone" luvion genomen.
    Wat ik er fijn aan vind is dat ik de sensor heel gevoelig kan afstellen. Als ze een keer heel diep adem haalt hoor ik dit al.
    Verder zit er een terug spreek functie op, en dit vind ik handig als ik boven ben, en mijn man beneden:D. Kunnen we toch met elkaar praten.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Waarschijnlijke een stomme vraag, maar wat is DECT?

Van de 8 huizen uit onze straat gebruiken er 5 een babyfoon of zullen binnenkort er één gaan gebruiken. Klinkt dus wel als iets wat we nodig hebben.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

DECT houdt volgens mij is dat je niet het signaal van een andere babyfoon oppikt. Maar helemaal precies weet ik het ook niet, aangezien wij geen babyfoon hebben aangeschaft en dat ook niet gaan doen.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dect betekend storingsvrij, hierbij is er 1 kanaal, en alleen jou kindje is daarop te horen,

als jij bijv geen dect hebt en je hebt het op kanaal 30 staan maar de buren ook... dan kun je jou buren ook horen door jou babyfoon.
    dus dect is een absolute aanrader.

wij hebben de dbx-75 is met temp meter, en slaapliedjes,en nachtlampje
    voor ons had het eerst geen meerwaarde,maar toen begon hij in een fase te zitten waarbij hij alleen met een muziekje wil gaan slapen, en daar is hij nu zo aangewend,
    en het nachtlampje wat erin zit is ook ideaal,

enige nadeel is dat het geluid wat zacht gaat omdat hij een keer gevallen is :p

ik zou voor een dect gaan en daarbij kun je zelf kijken wat jou fijn en mooi lijkt. ik vind alecto babyfoons iig een aanrader.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Aha verklaard dus ook de grote prijsverschillen. De duurdere hebben DECT zie ik net in tegenstelling tot de goedkopere exemplaren. Fijn ga ik daar in ieder geval opletten!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    DECT is belangrijk en verder...
    temperatuur is wel makkelijk, maar terugspreken heb ik nooit gebruikt (kind zou zich kapotschrikken!). slaapliedjes twijfel ik nog over.

Heb eerst een alecto gehad, toen een luvion met camera. De alecto was echt wel 100 keer beter, dus nu komt er weer een alecto. Denk gewoon de dbx88. Het hoeft ook geen 150 euro te kosten, of woon je in een kasteel?

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben de Alecto dbx88, echt een superding! En die kan je al vanaf 65 euro kopen, echt niet duur dus. De Hema had destijds ook deze babyfoon in de aanbieding (staat alleen Hema op, maar is precies dezelfde ;), dus die hebben we nu voor de baby).

Ik vind de temperatuurmeter wel makkelijk, ik ben zelf namelijk niet zo'n goede graadmeter ;). Slaapliedjes nooit gebruikt, ik vind het vooral vervelend dat als je die aanzet, je je kind nauwelijks meer hoort door de muziek. Wij hebben voor de muziek gewoon een muziekknuffel en afgelopen is gewoon afgelopen ;). Het nachtlampje gebruiken we ook niet. De terugspreekfunctie vond ik in het begin wel erg makkelijk omdat je aan elkaar even wat kan doorgeven zonder naar beneden te moeten roepen. Nu bij Eva gebruik ik 'm inderdaad niet meer want die zou zich een rolberoerte schrikken :D.
    Verder kan je de gevoeligheid instellen, wij hebben 'm heel gevoelig staan, je hoort Eva ademen en de klok tikken ;). Als je dat irritant vindt, kan je 'm gewoon een tikje minder gevoelig zetten.
    Je kan de temperatuur instellen, minimum en maximum, bijvoorbeeld 16 en 30 graden, dan gaat de babyfoon (ouderunit alleen uiteraard ;)) piepen als het kouder wordt dan 16 graden, of warmer dan 30 graden. Aan warmte kan je op dat moment vaak niet veel doen, maar bij kou deed ik dan eventjes de verwarming op haar kamer aan.

En Dect is sowieso een must vind ik, zeker als er meer babyfoons worden gebruikt in de buurt. En vroeger had ik op mijn radio wel eens ontvangst van een babyfoon, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling en niet zo prettig.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind ons huis zelf wel een paleisje, maar denk dat het anderen het meer bestempelen als een huis-tuin-keukenhuis :D.

Maar 150 euro is gewoon onze max. Ik zag namelijk ook exemplaren van 200 euro voorbij komen en deze zullen vast erg goed zijn, maar vind het iets teveel van het goede.

Ik had trouwens de Alecto DBX 88 ook al gezien en deze klonk inderdaad wel goed. Iemand toevallig ervaring met de phillips Avent-dect scd 530. Ik vond de vormgeving van dit apparaatje wel mooi ;)

10. alien

alien Niet meer actief

Babyfoons zijn wij ook net aan het kijken.
    Nu zag ik in de Aldi folder er 1 staan voor 50,- van Elec.
    Is dit wat? Of zal de kwaliteit echt mider zijn dan bijvoorbeeld de alecto dbx 88?

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Volgens mij is dat gewoon de DBX 79, maar dan met een ander merkje erop, net als bij de Hema een tijdje terug (alleen dan een ander type). Ik las alleen wel dat meerdere mensen problemen hadden met het opladen van de ouderunit, maar daar kan je dan het servicenummer voor bellen en dan wordt het netjes opgelost. Maar (uiteraard) wel de bon goed bewaren!

12. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Wij hebben ook de Alecto dbx88 en zijn er super tevreden over! Volgende keer zou ik hem zo weer kopen. Je kan de gevoeligheid zelf instellen, ik vind het bijvoorbeeld fijn om mijn zoontje te horen ademen (anderen juist weer niet). Ik vind hem geweldig!!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben een babyfoon besteld! Het is de Alecto DBX99 geworden. Exact hetzelfde als de DBX88, maar dan met aansluiting voor een externe muziekbron zoals mp3. Treesman heeft hier een heel plan omheen bedacht ofzo ;). Ik vind het allemaal prima en ben tevreden met onze keus. Bedankt voor alle antwoorden.

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wij hebben voor de "Philips SCD 520/00 DECT Babymonitor" gekozen.
    Sowieso heeft deze dect en temperatuurmeter erop, dat vond ik wel handig omdat ons huis gauw al te koud is.
    Verder wou ik express geen camera erop, volgens mij ga ik dan hele tijd naar het scherm zitten kijken, en word ik helemaal gek ;)
    Maar das persoonlijk denk ik. Onze kleine is er nog niet, maar tijdens het uittesten werkte die prima ;)

15. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Op mijn werk gebruiken we deze. Ik vind hem zelf erg fijn.
    Wij gaan hem ook kopen.
    Veel plezier er mee:).

16. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je wel! Kan niet wachten tot we hem mogen gebruiken :D

17. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik heb een Alecto DBX88 en die bevalt heel goed.
    Muziekjes en nachtlampje gebruik ik niet.
    Het bereik is heel goed, aanrader dus.

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    @trees, goede keuze, hebben wij ook:) alleen hebben die externe muziek dinges nog nooit gebruikt;)
    maar het volumealarm is daarentegen ontzettend fijn! en de eerste maanden heel veel gebruikt:)

19. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind het ook wat onzin, maar Treesman heeft hier een uitgesproken idee over. Hij wil bepaalde soort muziek afspelen voor het slapen gaan, want dat zou goed zijn voor de muzikale ontwikkeling. Tja....;)

Hij zit nu al de hele avond boven op de elektrische piano te pingelen. Hij neemt zijn taak erg serieus :D.

20. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    haha:) ik heb ook zo'n vent hier:)

Share This Page