Leren poepen op de wc?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by susy26, Aug 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames,

Ons zoontje is 4 jaar en wanneer hij moet poepen wilt tie een pamper aan.
    Op zich vind ik dat niet erg, maar wanneer we weggaan, of hij naar school moet, heb ik t idee dat hij het dan ophoud.

Had al een boekje gekocht met stickers er bij. Voor elke keer dat hij op de wc poept een sticker krijgt, en is het velletje vol, dan mag hij een cadeautje uitzoeken.

Maar ook daar trapt meneer niet in;)

Denk dat hij er meer een angst voor heeft. Want als hij het mis 1 keer heeft gedaan , dat ie dan zoiets heeft van, heeeejjj dat kan ik wel.

maar ja hoe?

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik ben er in het begin samen op gaan zitten als we ergens anders dan thuis waren. Thuis heb ik een verkleiner en een krukje. Dan kan hij er zelf op klimmen en dan heeft hij steun met zijn voeten. Hangend boven de pot poept hij hier ook niet zo graag. Dit werkte bij ons al best snel maar dan is ons zoontje wel een stuk jonger. Hij wil nu niet anders meer dan op de grote wc.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Oh ja en bij jullie meekijken en misschien jullie poep weg mogen spoelen. Dat doet ons zoontje hier nog steeds wel eens. Dit gaf hem vertrouwen dat er echt niks kon gebeuren.

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    ook goed: geleidelijk opbouwen: als hij kennelijk aan kan geven dat hij een pamper om wil om te gaan poepen, dan met pamper aan zittend op de wc laten poepen, dan met pamper en bv de plakkers los en tenslotte zonder pamper (wel vast een dot wc papier eronder, want sommige kindjes vinden de plons eng)

Share This Page