Hoi dames. Voor de paasbrunch wilde ik een fruitsalade maken. Maar ik weet niet helemaal hoe. Natuurlijk heel veel vershillende soorten fruit (en citroensap tegen verkleuren|) maar hoe waar krijg ik het sap vandaan? Gewoon uit blik of sinaasappelsap. Wie heeft er tips of een lekker recept voor een bijzondere fruitsalade. Alvast bedankt!!!
Je kan wat sinaasappels uitpersen voor het sap, maar meestal komt er genoeg sap vrij uit het gesneden fruit. Ik doe er nooit iets extra's bij. Ik doe door de fruitsalade altijd mango, ananas, kokosnoot en verder waar ik dan zin in heb ( sinaasappel, mandarijn, aardbei, druiven, besjes, frambozen). Ook lekker erdoor vind ik wat walnoten. Meestal gebruik ik geen banaan omdat dat zo snel verkleurd.
Meestal gooi ik er een blik lychees met sap (eigenlijk siroop) er al erdoorheen. En heb nooit een recept, maar koop gewoon allerlei fruitsoorten hihi. Kiwi's appels banaan meloen lychees (uit blik) perzikken (uit blik) verse ananas aardbeien voor de kleur granaatappels (of zijn die nu niet in het seizoen?) en ik weet niet voor hoeveel personen het is, maar het is uit leuk om het te serveren in uitgeholde meloenschillen, met een kartelrandje gesneden Zomers is het ook leuk om het in een grote uitgeholde watermeloen te serveren, maar die zijn nu helemaal nog niet verkrijgbaar denk ik hihi