EenVandaag opiniepanel :: UMC Utrecht start met werving eiceldonoren vanavond in de uitzending denk ik
Het lijkt mij ook verschrikkelijk pijnlijk maar toch overweeg ik het al jaren. Ik denk alleen niet dat ze mijn eitjes willen hebben vanwege mijn adhd. Voor de rest ben ik denk ik wel een goede kandidaat. Ik ben nog jong en bewezen vruchtbaar. Als ik straks bevallen ben, ga ik het toch eens uitzoeken. Dit is naar alle waarschijnlijkheid mijn laatste kindje en ik ben 31 jaar als ik bevallen ben. Misschien zoek ik niet goed hoor maar ook vind ik dat er te weinig informatie over te vinden is op internet.
Ik had het er met mijn man over net, we zagen het op tv. Ik zou het wel willen doen. Mijn man weet niet of hij dat wil. Ik zou vrouwen graag op zo'n manier willen helpen. Maar het blijft een gek idee dat er biologisch gezien een half kindje op de aarde van je rond loopt dan. En het lijkt me inderdaad ook erg pijnlijk. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn. Wij hebben bijv. nog geen kindjes en willen deze wel. Of het dan pas daarna kan/mag of ook tijdens of voordat je kinderen krijgt.
Heb al gelezen dat ik nog niet echt in aanmerking kom omdat ik nog een kinderwens heb en te jong ben (24). Er bestaat een kleine kans dat je onvruchtbaar raakt, of verminderd vruchtbaar. Dus je gezin moet wel zo goed als compleet zijn.
Heb diep respect voor vrouwen die hun eicellen doneren. Vind dat heel bijzonder. Zelf zou ik het niet kunnen, omdat het (onbekende) kindje dan toch biologisch gezien een deel van jou is. Zou het niet kunnen dat er een kindje van mij rond loopt die ik niet zelf heb.
Tja mijn gezin is dus wel zo goed als compleet. Ik had ook al gelezen over de mogelijkheid zelf onvruchtbaar te worden. In mijn geval zou dat dus niet het eind van de wereld betekenen, om het zo even te zeggen. Ook zie ik het niet alsof er dan nog een kindje rondloopt die deels van mij is. Wel zou ik het fijn vinden om te weten waar mijn eitjes terecht komen. Als je dan toch dat pijnlijke proces doorloopt, wil ik eigenlijk wel zien wie ik uiteindelijk daarmee geholpen heb. Niet om een pluim ofzo te krijgen hoor, begrijp mij niet verkeerd. Ik weet niet precies hoe het gaat met zo´n donatie, maar ik zou het bv ook niet erg vinden als zo´n kindje in de toekomst zou willen weten wie de donor was. Momenteel plas ik voor moeders voor moeders maar ik zou best nog wel een stapje verder willen gaan dan dat.
Ik heb er respect voor dat je er daadwerkelijk zo over denkt. Het is erg goed dat er vrouwen zijn die dit doen of het overwegen! En denk ook dat de vrouwen die dit nodig hebben, de donor eeuwig dankbaar zullen zijn.
Toen ik de reportage zag, was mijn eerste gedachte dat ik best eicellen zou willen doneren. Ik ben nog jong (26) maar volgens mij wel een goede kandidaat aangezien ik twee keer in de eerste ronde zwanger ben geraakt. Geen idee hoe het werkt en hoe pijnlijk het is, maar ik zou er tzt wel meer informatie over willen. Volgens mij zeiden ze dat ze vanaf april donoren gaan werven, dus tegen die tijd zal er wel meer informatie beschikbaar komen denk ik?
Dat hoop ik dus ook dat er straks meer informatie over komt. Want los van het feit dat ik mij afvraag of ik goed donormateriaal zou zijn. Vraag ik mij dus ook af of het een probleem is dat ik nou niet bepaald in de buurt van Utrecht woon. Misschien dat ziekenhuizen onderling een samenwerkingsverband aan kunnen gaan zodat ik voor controles oid dan bij een ziekenhuis in Groningen terecht zou kunnen. Nou ja ik ben iig heel benieuwd!
Ik heb de reportage trouwens gemist. Komt er nog een herhaling of kan ik die online ergens terug zien?
Ik heb er inderdaad ook wel eens over nagedacht. Als wij het idee hebben dat ons gezin compleet is, dan ga ik het zeker serieus overwegen. Ik ben nu 29 en heb 2 kindjes. De kans dat er een 3de komt, is wel aanwezig. Ben ook beide keren in 1x zwanger geraakt. Hopelijk is er tegen die tijd wat meer over bekend. Ik heb ook mee gedaan aan MvM, tis een kleine moeite en je kan er echt iemand mee helpen...iets wat mij zo gegund is, gun ik een ander ook!
Daar ben ik ook benieuwd naar Rosa5! Want om heel eerlijk te zijn, ik wil best wat investeren (in tijd en geld) maar als het nodig is om meerdere malen naar Utrecht te reizen weet ik ook niet of ik dat er wel voor over heb.. klinkt heel egoistisch maar het zou idd fijn zijn als er een soort samenwerking o.i.d. komt.
Ik vind het niet eens zo egoistisch gedacht hoor. Ik heb net even snel gespiekt en de afstand is voor mij 185 km. Dus het zou dan als snel een dagtaak worden per bezoekje. Als ik dan zelf de reiskosten en opvang van mijn kinderen moet bekostigen, gaat dat hem niet worden. Dat zou toch jammer zijn. Dus een samenwerking oid zou dan inderdaad een uitkomst zijn.
Er is niet alleen via UMC behoefte aan eiceldonoren, maar bij alle vruchtbaarheidsklinieken. En aan sperma donoren, sinds dat niet meer volledig anoniem kan is er een flink tekort ontstaan. Info over eiceldonatie lees je oa hier: Eicelbank
Als ik over een aantal jaren klaar ben met ons gezien, dan ga ik het ook serieus overwegen, als er dan nog behoefte is natuurlijk.
Zou het wel willen doen maar ben al bijna 38 en niet helemaal gezond. Suikerziekte bijvoorbeeld. Kinderwens is wel vervuld. Maar vrouwen die het wel kunnen doen respect daar voor.
ben ik de enige die sceptisch is? dit heeft grote gevolgen voor de kinderen die hieruit voortkomen. die zitten met allerlei vragen straks.hoeveel leed is er al niet rondom alle onbekende vaders. en ik weet ook niet of ik een stukje van mezelf wil hebben rondlopen zonder dat ik het weet en voor kan zorgen. ik zou het denk ik alleen doen voor mijn eigen kind later. ik vind het id erachter heel nobel, maar ik denk dat de uitvoerbaarheid vooral op mentaal gebied niet onderschat moet worden. (en natuurlijk snap ik dat het voor vrouwen die niet zwanger kunnen worden langs de normale weg een uitkomst is hoor. zo zwart wit zie ik het ook weer niet).