Vondeling bij politiebureau GRONINGEN - Bij een politiebureau in Groningen is zaterdag een baby te vondeling gelegd. Het gaat om een pasgeboren jongetje van Aziatische afkomst, zo meldde de politie. Hij ligt in het ziekenhuis. Het kind ligt in de couveuse en maakt het naar omstandigheden goed. Het kindje werd rond kwart voor zes 's avonds achtergelaten bij het politiebureau aan de Kostersgang, zo heeft een getuige de politie gemeld. Het kind was warm verpakt in een grote zwarte bontsjaal. Een onderzoek in de omgeving naar de vrouw die de baby er had neergelegd leverde geen resultaat op.
Ah zo triest altijd. Volgens mij moet je dan wel heel wanhopig zijn als moeder. Ik hoop altijd dat het dan goed komt met zo'n klein hummeltje.
tja heel erg sneu natuurlijk voor het kereltje, maar de moeder heeft het toch wel goed gedaan, het is heel wat beter als weer een babylijkje ergens. nu heeft het ventje in ieder geval nog kans op een mooi leven.
Ik las het net op de rtv noord app. Wat ontzettend erg voor zowel moeder als kind. De moeder moet wel ontzettend wanhopig zijn geweest.
Ja ik denk ook dat die wanhoop zo groot was, anderrs kies j wel voor adoptie oid mar zal vast een verborgen zwangerschap geweest zijn, zielig is dat
Pfff kan je je toch niks bij voorstellen... Je moet wel erg wanhopig zijn dan. Maar zoals al eerder gezegd hier, beter dit dan weer een dood gevonden baby!
Ben het met de meeste mensen eens. Het arme schaap maar dat warm in gepakt en dergelijk doet me ook aan een moeder denken die misschien wanhopig was en is en beter zo dan idd dood ergens dumpen. Respect voor deze moeder. Het hoe en het waarom dat weten we niet. Hoef ik ook niet te weten.
Ik had de beginpost uit de Telegraaf. Maar op RTV Noord staat een uitgebreidere beschrijving. GRONINGEN - Bij het politiebureau aan de Rademarkt in Groningen is zaterdagavond naast het bureau, aan de Kostersgang, een baby te vondeling gelegd. Een getuige zag even voor 18:00 uur dat een vrouw een kindje achterliet naast het politiebureau. De baby was warm verpakt in een grote zwarte bontsjaal. De getuige maakte op het bureau meteen melding van de te vondeling gelegde baby. Agenten ontfermden zich vervolgens over het kind. Een onderzoek in de omgeving naar de vrouw die de baby te vondeling had gelegd leverde geen resultaat op. Wel is er een signalement beschikbaar van de vrouw. De vrouw is vermoedelijk van buitenlandse afkomst; ze heeft een ietwat gezet postuur; en is ongeveer 1.75 mtr lang. Het kind, een Aziatisch jongetje, huilde enorm hard volgens de getuige. Het kind is overgebracht naar het ziekenhuis. Daar is het in een couveuse gelegd. Het jongetje maakt het naar omstandigheden goed. De politie roept de moeder van het kind op om zich te melden. Mocht de vrouw zich melden dan zal ze, volgens een politiewoordvoerder, direct professionele hulp krijgen. RTVNoord.nl - Baby te vondeling gelegd bij politiebureau Het is inderdaad beter dat de vrouw het op deze manier heeft opgelost dan haar eigen kind vermoord had. Het zal een moeilijke beslissing zijn geweest voor haar...
Idd beter zo dan kindje vermoorden . Had het nog niet gelezen , maar manlief zij meteen geef maar aan ons.
Ach arm ding.... hoe wanhopig moet je als moeder zijn om je kindje achter te laten als het zo huilt? Je hele lichaam schreeuwt dan toch om het op te pakken? MIJN hele lichaam schreeuwde dat ze t op moest pakken toen ik dat zinnetje las! Hoop dat ze haar vinden of dat ze zich toch meld en dat ze de hulp krijgt om haar eigen kindje te houden en op te voeden. Ze houd er wel van anders had ze hem niet te vondeling gelegd maar ergens "weg gegooid" zoals we helaas nog af en toe lezen.
Respect voor de moeder. Beter dit dan abortus of ergens dumpen! Echt sneu voor haar, wat moet het moeilijk zijn om haar kind te missen. Hopelijk komt ze toch te voorschijn en lukt het haar met professionele hulp toch haar kind groot te brengen.
die moeder moet idd wanhopig geweest zijn. maar idd beter dit dan vermoorden,maar wel sneu voor het manneke
Ze zouden hier in Nederland net als in sommige delen van Amerika speciale centra moeten hebben waar moeders zonder vragen hun kind heen kunnen brengen. je bent niks verplicht maar info als geboorte datum en medische achtergrond is van harte welkom. Geen jacht op de moeder, geen angst voor de moeder om gevonden te worden wat vaak liever doet besluiten de baby om te leggen. Want tja meestal laat een moeder haar kind niet zomaar achter. Gewoon annoniem en het kindje komt goed terecht. Hier in Nederland wordt meteen de jacht geopend helaas. Als de moeder bekent wil worden komt ze vanzelf wel een keer aankloppen. Ze heeft het goed gedaan, kindje maakt het goed en dus heeft ze wel een hart. Laten we het er op houden dat ze het niet zomaar doet en het is daarom misschien beter is het gewoon even te laten rusten.
Dat zou idd geen slecht idee zijn...kende het niet... Misschien heeft ze het juist te vondeling gelegd omdat ze het gehuil niet aan kon horen? Maar dat zijn speculaties...alleen jammer dat dit soort kids vaak jaren "onderweg" zijn voor ze een goed en stabiel huisje hebben....
Ik lees dit nu op de Telegraaf: Moeder vondeling in stad gesignaleerd GRONINGEN - De politie in Groningen heeft "diverse" tips gekregen over de mogelijke moeder van het jongetje dat zaterdagavond bij een politiebureau te vondeling is gelegd. Volgens een woordvoerder zondag is de vrouw die middag zeker twee keer in de stad gesignaleerd. Rond half 3 is de vrouw gezien bij het UMCG en twee uur later bij het NS-station. Na berichten in de media zaterdag zijn "diverse" tips binnengekomen. "Mensen sloegen met name aan op de zwarte bontsjaal waarin het kind was gewikkeld en op een vrouw die met een huilende baby rondliep", aldus de woordvoerder. Het gaat om een pasgeboren jongetje van Aziatische afkomst, zo meldde de politie. Hij ligt in het ziekenhuis. Het kind ligt in de couveuse en maakt het naar omstandigheden goed. Het kindje werd rond kwart voor zes 's avonds achtergelaten bij het politiebureau aan de Kostersgang, zo heeft een getuige de politie gemeld. Het kind was warm verpakt in een grote zwarte bontsjaal.
het wordt een babyluik genoemt. ook in duitsland is het erg populair en jaarlijks worden er al alleen in duitsland zo rond de 300 kindjes gered van gedumd worden in een halletje om gevonden te worden tot aan de dood. in nederland wilde ze dit ook doen maar is in strijd met onze wetten. te vondeling leggen is strafbaar en mag dus niet. een babyluik is een hokje waar je je kindje in kunt leggen, bijv grenzend aan een kraamkliniek of ziekenhuis, en je eventueel een briefje met naam, geboortedatum of andere info kunt geven. aan de andere kant wordt het kindje opgevangen en niemand die de moeder achterna gaat of haar wil vinden. helemaal annoniem en zonder risico voor moeder en kind. voorbeeld babyluik in duitsland
Maar hier in Nederland is toch ook ergens een babyluik? EDIT: ik zit erop te googlen maar kan het ook zo snel niet vinden. Ik dacht dat er ergens één was.
die was er inderdaad maar is toen door de ministerverboden omdat het tegen de regels van de wet. kind te vondeling leggen is nu eenmaal verboden in nederland en er worden geen uitzonderingen gemaakt. je kind afstaan mag in nederland maar dan niet volledig annoniem