Zorgen maken om gewicht 3 jr 4 mnd?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lili81, Jan 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Vanochtend hebben we Teun weer eens op de weegschaal gezet. En het viel me eerlijk gezegd wat tegen, want met 3 jr en 4 mnd weegt hij nu 13,4 kg. Hieronder zijn groeicurve, hij buigt nu toch echt wat af. Hij is ca 97 cm lang.

Hij eet verder redelijk. Ontbijt is 0,5 a 1 broodje met wat melk, dan fruit (1 a 1,5 stuks), bij de lunch eet hij als een beer (zo 3 broodjes en melk), koekje + sap in de middag gaat er altijd goed in, avondeten is vaak minimaal (meestal 2 happen, soms wel bordje leeg).

We houden niet van strijd aan tafel, dus als hij niet meer wil dan is dat prima.

Wat denken jullie: zorgen maken of niet?

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Omdat de lijn over langere tijd langzaam iets naar beneden gaat, zou ik me geen zorgen maken. Het is zo te zien magar een kleine afbuiging.

3. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Het lijkt wat op het lijntje van onze oudste. Zij is 1 jaar en 5 maanden, 97 cm lang en ze weegt ca 13 kg. Ik weet niet hoe zijn bouw is en natuurlijk is het een jongen maar als ik naar onze dame kijk zie ik gewoon een slanke den die goed gezond oogt. Ze is zeker niet te licht of mager.

Ik zou me geen zorgen maken. Ik vond zijn grafiek ook niet echt afbuigen. Ik zou misschien zelfs eerder zeggen dat hij vanaf 2 maanden juist met bepaalde leeftijden een uitschieter naar boven heeft gehad maar overall (als je ook kijkt naar 7 mnd, 15 mnd en 25 mnd) dezelfde lijn zo'n beetje blijft volgen.

4. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons een mager mannetje. Maar toen hij zo oud was woog hij nog minder bij een zelfde lengte. Nu is hij bijna 5 jaar maar weegt nog geen 16 kg. en is ongeveer 1.10 lang. Blijft een tenger mannetje maar is verder gezond en eet goed. Zolang het goed gaat maak ik me geen zorgen.

5. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Hij is tenger en idd niet mager. Eten gaat dus redelijk, maar er in proppen gaat niet.
    Uiteindelijk is hij gezond (voor zover ik weet natuurlijk) en moet hij iets blijven groeien, en dat doet hij wel. Dus zal de zorgen dan wat aan de kant schuiven ;).

Dank voor jullie reacties.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Mijn oudste dochter is een meisje dus misschien niet helemaal te vergelijken.;)

Net zo oud als jouw zoontje en 15 kilo maar wel met een lengte van 107cm. Lang en slank dus. Zolang hij lekker speelt, vrolijk is goed eet enz is er niks aan de hand lijkt mij. Ieder kind volgt nu eenmaal zijn eigen lijntje. En de ene keer zal dat omhoog gaan en de andere keer omlaag.

Zou me er niet zo'n zorgen om maken.

7. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Oh, en wat vinden jullie van de hoeveelheden die hij eet? Een beetje vergelijkbaar met wat jullie kids eten?

8. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    de mijne eet ook zo ongeveer met uitzondering van de middag vaak een boterham en als we geluk hebben 2 zonder de korst. Avondeten vaak niks of een paar happen.

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ach mijn meisje van 24, 5 mnd is 12, 5 kilo.
    Zij is ook te licht.
    Woog 28 november nog 13.970 gram.

Ze zeuren ook altijd dat ze te licht is.
    Ze is 1m04 lang.

6 januari dit jaar kreeg ik van de kinderarts de bloeduitslagen van mijn dochtertje.
    Ze heeft een te snel werkend schildklier wat er dus voor zorgt dat ze te licht blijft.
    Bij haar weten ze nu dus de reden.
    Nu kijken ze er anders tegenaan en ik ook.
    Ze kunnen er nu nog niets aan doen.

10. Bika

Bika Niet meer actief

Hij is dan exact even zwaar en lang als mijn zoontje. Wij maken ons totaal geen zorgen, hij ziet er goed uit, eet en drinkt super!

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,015
    113
    De curve van borstvoeding.com is anders dan die ze op het cb gebruiken.
    Toevallig vanmorgen dl eens op de weegschaal gezet, 11,3 kilo met kleren aan dus heb 11 ingevuld op de curve, daarmee zit ze net boven het gemiddelde. Als ik op de curve kijk in het boekje van het cb, zit ze er net onder...
    In jouw geval zou dat dus niet heel gunstig zijn, maar misschien dat het lijntje daar wel vlakker is en in verhouding minder afbuigt? Je moet het denk ik ook zien in verhouding tot de lengtegroei, als ze meer gegroeid zijn in lengte zal het gewicht ook moeten toenemen. Als ze even stilstaan in lengtegroei, zal het gewicht ook minder snel toenemen.

Share This Page