Wij ook inderdaad in ziplock zakjes met boekje. Daarna de zakjes in de Ikea trofast bakken. Daarnaast nog een bak creator van mijn man van vroeger met de wegenplaten.
Hier ligt alles door elkaar in grote bedlade … mosschien je kinderen zelf vragen wat hun makkelijk/fijn lijkt?
Wij hebben 18 trofastbakken gevuld. Op sets waar kan, maar ook een bak met minifigs en bakken op kleur. Jongste speelt het liefst met bestaande sets. Oudste bouwt soms een eigen creatie. Daarvoor hebben we genoeg losse stenen.
Hier veel sets en deze zitten nu per set in een zakje (Ikea) met boekje erbij, zodat hij gewoon wat kan pakken en kan gaan maken. Anders is het echt onbegonnen werk voor ze.
Wij hadden het op set. Maar door spelen zijncze uit elkaar gegaan en onderdelen in de grote bak beland. Toen kwam alles door elkaar en bouwden ze de lego sets nooit meer wat dus wel zonde is.. Nu sorteren we per kleur in de ikea platte bakken met vakjes zodat we de sets kunnen opbouwen. Maar we ontdekken al dat de vakjes te klein zijn voor sommige kleuren. Alle lego neemt nu wel heel erg veel ruimte in. Dus of dit zo handig is weet ik ook nog niet. Ze zijn in ieder geval lekker bezig in de kerstvakantie Ohja we hadden eerst ook de lego per kind gesorteerd, maar ook dat kwam helaas door elkaar. Dus nu ook alles bij elkaar per kleur. Mijn eigen lego van vroeger zit er nu ook al doorheen.