Lego supermario

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Mamavan2SE, Oct 3, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,210
    1,753
    113
    Female
    Hoe zijn de ervaringen? Zoonlief 7 jaar heeft deze op zijn verlanglijst staan.

maar is het echt goed speelbaar? welke set(s) zijn noodzakelijk in het begin??

2. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

Jan 27, 2020
    665
    535
    93
    Female
    Ik lees mee.
    Zoontje heeft het op zijn verlanglijstje gezet, maar ik ben er zelf niet zo weg van geloof ik. Volgens mij is het de bedoeling dat je het koppelt aan telefoon of tablet. Vind het jammer dat het weer iets "digitaals" wordt op die manier.

3. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Wij hebben de starterset en een uitbreiding gekocht voor de feestdagen. Je hebt de starterset nodig, daar zit de Mario in. Hoe is het begrijp zijn er actiesteentjes en wanneer Mario daar overheen gaat activeert dat zijn scherm met geluid en visualisaties.

4. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

May 17, 2020
    1,603
    1,732
    113
    De bouwinstructies staan in de app. Maar voor het spelen niet perse nodig hoor.

PotjeGoud likes this.
  5. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Precies. In de starter set zit een Mario die bepaalde steentjes met een code scant. Je krijgt dan muntjes en zo en het is de bedoeling dat je een parcours binnen een bepaalde tijd doorloopt en een zo hoog mogelijke score haalt. Op zich net als het computerspel.

Mijn zoontjes spelen er vooral gewoon mee, als normale lego. Ze zijn al jaren gek op Super Mario en op zich is dit dan best leuk, maar het is wel wat duur voor wat je krijgt.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,768
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Je hebt in ieder geval de starterset echt nodig. Zonder die set kun je de andere niet gebruiken. De app is een aanvulling op het speelgoed. En eerlijk is eerlijk; als je zoon lego mario eenmaal heeft, zal hij de app er ook bij willen gebruiken. Maar als de telefoon / tablet op een gegeven moment uit moet, kun je Mario nog steeds gebruiken.
    Hier 3 mannen die groot fan zijn van lego èn van Mario. Dus we 'moesten' dit wel hebben. Er wordt leuk mee gespeeld. Ik vind het niet per se leuker of minder leuk dan een gewone legoset, geloof ik. Het is deels weer eens wat anders en deels gewoon lego zoals lego is; bouwen, spelen, (deels) afbreken en weer opnieuw bouwen, spelen etc.

Fuddey likes this.
  7. Keiblij

Keiblij Actief lid

Nov 5, 2011
    317
    269
    63
    Mijn kinderen (8 en 5) zijn er helemaal weg van! Normaal bouwen ze de lego en wordt het aan de kant gezet. Nu worden er nog dagelijks verhalen mee bedacht. Bowsers castle staat op het verlanglijstje!

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    @tupp welke uitbreidingsets hebben jullie? Welke zijn favoriet?

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,768
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Nog geen uitbreidingssets, alleen wat van die losse pakjes. Er staan er wel een paar op de verlanglijstjes, maar ze zullen even moeten wachten tot de Sint weer in het land is ;)

Dubbelgeluk likes this.
  10. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

Nov 7, 2013
    819
    437
    63
    Hier 2 weken geleden gegeven op de verjaardag van onze zoon, hij werd 7 jaar. En het was een hit. Waar hij normaal alleen bouwt en het wegzet worden nu telkens weer nieuwe levels gemaakt en gespeeld. Nu is hij dol op mario, net als zijn ouders, en kent hij de meeste spelen op de switch ook. Wij zijn beide van de mario generatie .
    Hij is wel erg verwend want van ons heeft hij de starterset en het bowser kasteel. En van de oma's, tantes en vrienden nog 6! uitbreidingen gekregen dus de speeltafel staat vol.

De app gebruik je eigenlijk alleen met opbouwen, maar als je die weg wilt laten kun je op de site de instructies ook downloaden en uitprinten.. Maar via de app bouwt wel makkelijk moet ik zeggen.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Mijn zoons van 8 en 10 hebben het en hebben er op het begin veel mee gespeeld. Zoon van 10 raakt het niet meer aan ;) en van 8 speelt er nog regelmatig mee maar niet dagelijks.
    Ik vind het ook echt super leuk! De app is als aanvulling en helpt bij het in elkaar zetten. Dat geeft juist weer een hele andere invulling.

12. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,827
    3,617
    113
    Het is echt heel leuk, hier wordt er veel mee gespeeld. De figuurtjes zijn leuk vormgegeven en alle populaire Mario-elementen zitten er op een grappige manier in verwerkt. Van het digitale aspect moet je je niet te veel voorstellen hoor, de handleidingen staan in de app, en na het bouwen van ieder setje moet je dat ‘level’ met Mario afleggen, dan verschijnt het level in het landkaartje in de app, dus zo bouw je een eigen game. Soort van. Maar het is meer een leukigheidje ernaast. De startersset heb je echt nodig, die hebben ze hier allebei. Mijn oudste heeft verder al veel voor zijn verjaardag gehad:
    - Bowsers kasteel
    - Thomps lavafort
    - Mario en Yoshi’s huis
    - Desert Pokey
    - Bullit (Boomer?) Bill
    - Piranha Plant

Mijn oudste is altijd meer een bouwer dan een speler, die kijkt er nu niet meer zo veel naar om, af en toe verbouwt hij wat levels. Mijn jongste speelt nu bijna dagelijks met de setjes van de oudste.

13. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,440
    113
    Ik wilde er net een topic voor openen om hetzelfde te vragen! Starterset kosf €48 (althans nu) zou die tegen sinterklaas duurder of juist goedkoper worden.....

14. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Heb je niet altijd die Lego kortingsactie in November? 15%

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,440
    113
    Geen idee eigenlijk...bij welke winkel dacht je dat die actie zou zijn?

16. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Bij de intertoys was laatst (en vast nog wel) de actie met een starterset. Die is normaal €60, maar nu €50. En als je er een power-up of uitbreidingsset bijhaalt krijgt je er nog eens 20% korting over

17. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Volgens mij bij Lego zelf.. misschien weten ze dat in het Sint topic

18. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    Wij kregen bij t intertoys speelgoed boek een flyer van 15 % korting, bij jullie niet? Moet je t wel in de winkel halen en niet online

Koraal82 likes this.
  19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Half oktober is Lego week.
    Overal is er dan korting. Rond de 25% dacht ik.
    Kruidvat vaak zelfs 35% dacht ik.

butterfly0511 and Koraal82 like this.
  20. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,210
    1,753
    113
    Female
    Intertoys nu combi 20% korting bij 2 sets

Koraal82 likes this.

Share This Page