Sinds vanmiddag heeft mijn 6 jarige zoontje pijn aan de binnenkant van zijn been ( vlakbij zijn knieholte) Hij wil er ook niet op staan. Hij hinkelt een beetje rond en ik kan het wel aanraken maar hij klaagt wel dat het pijnlijk is. Hij is niet gevallen oid. Komt dit iemand bekend voor? Ik wil morgen zowiezo de huisarts bellen als hij morgen er nog niet fatsoenlijk op kan staan.
Hier ook met fases last van groeipijn. Met name in de avond of nacht en vaak na een intensieve dag. Wat hier helpt (verschillende dingen geprobeerd) stevig/hard masseren met tijgerbalsem. Het maakt de spieren los. Ik weet wel zeker dat het groeipijnen zijn en niet wat anders. Als je daar twijfel over hebt is onderzoek verstandig.
Bij mijn kinderen is dit inderdaad groeipijn. Stevig masseren met olie werkt meestal. Dat wisselt van gewoon pijn rond de knieholte, tot bijna er niet op kunnen staan, tot ondragelijke pijnen en Dan helpt alleen paracetamol. Sterkte!
Mijn oudste had er ook last van en ik gaf hem dan een banaan te eten. Dat hielp erg goed. En bij erge pijn gaf ik hem ook nog een paracetamol.
Bedankt voor de antwoorden! We zijn net bij de huisarts geweest want hij had nog steeds veel last. waarschijnlijk bij de knie een beetje verrekt en dat hij het niet in de gaten had want hij was op school gevallen en dat was op zijn hoofd ( daar was ook niks van te zien,het is dat hij het vertelde) Pas later thuis kreeg hij last van zijn been. Dus ik kon de link ook niet helemaal leggen en zoon blijft volhouden dat hij na het vallen absoluut geen pijn aan zijn been had.
Volgens mij komt groeipijn vooral in de avond en nacht voor, dus misschien toch een verkeerde beweging gemaakt?
Ja, dat denk ik ook en de huisarts ook. Want na de valpartij ging natuurlijk even alle aandacht naar zijn hoofd omdat hij daar een pijnlijke plek had. Gaat nu alweer wat beter gelukkig.
Mijn dochter heeft dat wel 4x per jaar meestal snachts wordt dan wakker en ligt meestal krom in bed van de pijn. Ze krijgt dan direct een paracetamol en wrijf ik haar been. Dan zakt het snel af. Heel soms voelt het het savonds al aankomen dan geef ik haar ook gelijk een paracetamol en slaapt ze er door heen. Mijn man had het vroeger ook heel erg die groeide in spurten, heeft nog striae op de rug van het snelle groeien