Fase? Of iets anders?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Rinskeeeeh, May 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,246
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi mama's,

Ik heb even een vraagje:

Mijn dochter is nu zo'n 14 maanden oud.
    Sinds een week gebeurt het vrijwel elke nacht dat ze vaak in haar slaap huilt of huilend wakker wordt.
    2 nachten terug zelfs dat het om 00.30 uur begon en toen elk half uur, tot de wekker van ons ging om te werken...

Nou weet ik dat ze heel erg kwijlt en bezig is met haar tandjes.
    Ik geef haar dan ook druppels voor het slapen gaan tegen de pijn.

Maar ik weet niet zeker of het wel pijn is wat ze heeft.
    Als er dan iemand naar haar kamer gaat om de speen te geven, en weer weg wil gaan, begint ze te pruttelen.
    Dan blijft 1 van ons bij haar tot ze slaapt, en dan willen we weglopen, en dan wordt ze weer wakker en begint het weer van voor af aan.

Dit is nu bijna een week zo.
    Ik heb wel wat gelezen over een middeltje voor kids wat rustgevend is.
    Valdispert kids. Maar ik weet niet of ik hieraan moet beginnen, omdat ik niet weet wat het precies is.

Iemand tips/advies?

Het naar het werk gaan wordt wel zwaar voor ons op den duur.
    Vandaar op zoek naar een oplossing.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Wat bij onze dochter goed hielp was de alecto sterrenprojector. Projecteert gezellige sterren op het plafond met desgewenst een muziekje erbij. Viel ze zo bij in slaap, en als ze 's nachts even wakker werd zetten we hem weer aan, maar hij kan ook gewoon de hele nacht aan blijven.
    Als je denkt dat het de tandjes zijn kun je misschien 's nachts als ze echt ontroostbaar is nog een keer druppeltjes geven?
    Maar anders zou ik maar berusten in wat waarschijnlijk een fase is. Wat wij deden was: als ze echt huilt (dus niet alleen maar een beetje pruttelt want dan viel ze meestal vanzelf wel weer in slaap) er even heen, speentje teruggeven, eventueel een slokje water en dan weer lekker instoppen met de sterretjes erbij. Vaak ging ze dan wel weer slapen maar soms bleef ze dan huilen. De tactiek om elke zoveel minuten kort terug te gaan zodat ze weet dan je er nog bent heeft bij haar nooit zo geholpen; ze werd alleen maar woester. Bij haar werkte laten huilen juist het beste, duurde soms wel 45 minuten.... Gelukkig is dat maar een keer of 5 nodig geweest in haar hele leven.
    Ze heeft een periode gehad dat ze elke nacht 1 of 2 keer wakker werd en we er even heen moesten, maar gelukkig was ze dan meestal snel weer in slaap. Heeft wel een paar maanden geduurd, inderdaad toen ze de leeftijd van jouw dochter had dus het kan best een fase zijn.
    Misschien kun je afwisselen met je man en doe je om de buurt een nacht, of kan ze eens bij opa en oma logeren zodat jullie eens een keer kunnen doorslapen.
    Sterkte in elk geval.

Share This Page