Lego

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sillies, 9 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.185
    1.393
    113
    Vanaf welke leeftijd wordt Lego leuk gevonden? Mijn dochter is bijna 4 en speelt graag met Duplo. Nu lijkt het me leuk om een mooie set Lego voor 5 december te kopen, zou dat al wat zijn? Ik dacht aan een startersset of Lego juniors pony boerderij. Of andere tips?

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat dat compleet per kind verschilt, ik ben ook net nieuw in de lego wereld;), maar mijn oudste moest er heel lang niks van hebben, nu een paar maanden al wel. Mijn zoontje vind het sinds een poosje fantastisch, beiden vragen lego voor hun verjaardagen en de sint. De oudste wordt 8 en de jongste 4;)

3. susy26

susy26 Niet meer actief

Jongste vind het nu leuk , en kan nu ook goed dingetjes in elkaar zetten.

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Mijn dochters van 4 hebben sinds kort allebei een beginnerssetje. Zelf in elkaar zetten lukt nog niet (wel losse steentjes, maar geen bouwtekening). Maar ze vinden het vooral leuk om beet te hebben... klinkt stom, maar soms vinden kinderen dingen ook leuk om te voelen en kijken wat je ermee kan zonder echt al te bouwen. Ik zou beginnen met een klein setje om te zien of ze het wat vind...

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Het verschilt inderdaad per kind. Maar aangezien jouw dochter graag met duplo speelt, kun je er waarschijnlijk wel van uit gaan dat ze lego ook leuk vindt. Het is eigenlijk hetzelfde principe, maar dan met kleinere steentjes. ;)

Hier spelen beide kinderen vanaf 4 jaar met lego. Voor mijn dochter Lego Friends en voor mijn zoon Lego City. Op de dozen staat een leeftijdsaanduiding. Mijn ervaring is dat ze een bouwwerkje voor 5+ ook al prima kunnen maken als ze 4 zijn (al dan niet samen met papa of mama).

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Mijn zoon kreeg met Sinterklaas toen hij bijna 4 werd zijn eerste doos legosteentjes en is sindsdien helemaal legofan. Nu gaat hij langzaamaan over op technisch lego, hij is 7.

7. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier is hij zelfs al gek op lego technics.

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje is helemaal fan!

9. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 4,5 jaar is van van duplo en lego. Ze speelt met beiden afzonderlijk. Ze noemt de lego de mini duplo. Ze speelt met de lego friends.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon is sinds ongeveer een maand voordat hij vier werd, echt helemaal verslingerd aan Lego. Maar er zijn ook kinderen die er nooit iets aanvinden.

11. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.185
    1.393
    113
    Oke, zou dus ook voor lego friends kunnen kijken, staat inderdaad iets ouder op de doos, vandaar dat ik niet verder gekeken heb.
    Ik was zelf gek op lego als kind, vind het nog steeds leuk ;), dus hoop dat zij dat ook vindt. Kunnen we samen bouwen :D.

12. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika is sinds half jaar gek op lego.heeft paar weken terug zelf een bouwproject van lego citie in elkaar gebouwd.mama moest wel even plakken.mika spaart nu voor de brandweerkazerne..We mogen zelfs zijn speelgoed waar hij weinig tot niet mee speelt verkopen, dat was eerder echt niet mogelijk..wel dure hobby zeg..

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje wordt in januari 4 en met sinterklaas krijgt hij zijn eerste lego. Een grote doos lego classic dus daar kan je alle kanten mee op. Ben nog aan het kijken voor iets erbij. Lego junior of misschien al lego city.

En dan ben ik benieuwd. Is het een playmobil jongen of een lego jongen. Of beiden haha

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.185
    1.393
    113
    Ik vind het jammer dat er bij de classic geen poppetjes of diertjes zitten, die zal ze toch wel willen. Kan ze ook niet los vinden, wel bij ali, maar is toch andere kwaliteit.

15. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik zou de lego friends junior sets nemen dan. Dat zijn sets van lego friends die uitgebracht zijn binnen de junior-serie: de makkelijk te bouwen sets.
    De gewone lego friends is voor een 4-jarige nog wel lastig te bouwen.
    De twee jongsten spelen er hier vanaf een jaar of 2-3 al mee, (grote zus had er eea van), maar zelf bouwen vanaf een jaar of 5.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou ook met junior beginnen .
    Dochter 5 speelt hier meer met de duplo als met LEGO omdat ze dan makkelijker een paardenstal/ huis etc kan bouwen.
    Zoon 7 vanaf 4,5 met LEGO.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bij bol.com heb je ze ook. Ben ook van plan om een setje te kopen. Jammer genoeg zijn het wel grotendeels rare poppetjes.

https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/lego%2Bminifigures/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/lego+mi/originalSearchContext/media_all/originalSection/main/defaultSearchContext/media_all/sc/media_all/index.html

18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.185
    1.393
    113
  19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.185
    1.393
    113
    Denk dat ik toch voor de juniors pony boerderij ga. Maar heb nog even om te oriënteren ;).

20. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Als je een set gevonden hebt, die je graag wilt kopen, loont het de moeite om het setnummer even te googelen . Er zijn namelijk nogal wat aanbieders van lego die vanuit huis verkopen bijvoorbeeld en dan veel goedkoper aanbieden. Kan op grotere sets rustig 10-15 euro schelen. Bol.com is meestal, op af en toe een scherpe aanbieding na, nogal duur...

Deel Deze Pagina