Kids zijn 9-11-13 en willen dit zo graag… misschien ze toch die ervaring laten opdoen.. man wil ook wel! kunnen alle vijf niet skiën. Willen in nl keer naar zo’n baan om alvast beetje ervaring op te doen. Waar eerste keer naar toe in Oostenrijk of…? Waar te beginnen? Mensen die ons voor zijn gegaan.. hebben jullie misschien tips? Ik weet niet hoe te beginnen..
Ik zou zeggen ga alvast in nl een beginners cursus doen. Bijv. In de herfstvakantie/kerstvakantie een spoedcursus van een aantal dagen achter elkaar, of een cursus van een aantal weken 1 x per week. Dan heb je alvast wat basis vaardigheden om de berg op en af te gaan. verder boek ook je cursus voor daar alvast als je je appartement of hotel boekt. Je moet dan ook materiaal huren. Dit kan je vaak ter plaatse bij een skiverhuur doen. Dit doen wij nooit in Nederland, dat kan namelijk ook. Maar als er iets is in oostenrijk is het wel zo handig als ze er daar ook iets aan kunnen veranderen, de afstelling of andere schoenen bijv. afgelopen winter hebben we ski’s en schoenen via marktplaats gekocht, dat was ook wel een handige en goedkope optie voor de kinderen. 50 euro voor een setje schoenen en ski’s. Zelf huur ik dus altijd mijn materiaal. Wij gaan niet ieder jaar skien. voor een specifieke locatie in oostenrijk kan ik je niet helpen. Ik ben nooit in oostenrijk gaan skiën. Hou er rekening mee dat dit een hele dure vakantie is. Denk aan skipassen voor 5 personen, al snel aan 250 euro pp. voor 5 dagen. Skihuur 100-200 euro pp. Skiles, 200-250 euro pp.
Voor de locatie zou ik kijken naar kleinere gebieden. Vaak is dit goedkoper. En je hebt als beginner echt geen 300 km aan pistes nodig. 50 km is meer dan genoeg. https://www.indebergen.nl/weblog/11421-fijne-kleine-skigebieden-in-oostenrijk/
Inderdaad eerst in Nederland op les dan heeft iedereen de beginselen iets onder de knie. Win boeken altijd 6 lessen bij een indoor roller baan. Volgens mij heeft sunweb best wel mooie all in prijzen in Frankrijk. Dus appartement inclusief skipas. Wij gaan altijd naar Oostenrijk, daar boek ik een app rechtsreeks bij de eigenaar. Heb dus ook geen ervaring in Frankrijk.. Ski verhuur doen wij vanuit Nederland voor de kinderen, maar onze kinderen hebben geen moeilijke voeten, en klagen ook nooit. Wij ( ouders) hebben zelf materiaal. Evt via lidl, marktplaats of decathlon kleding aanschaffen dat is dan nog vrij goedkoop
Ik zou ook echt meer dan 1 les doen. Anders moeten de kids op een klein bergje beginnen, als ze de bochten al een beetje kennen, dan kunnen ze meteen mee de liften in en dan ga je echt leren skiën. Qua skigebieden moet je vooral ook geluk hebben. Wij zitten in een familievriendelijk gebied, maar alle losse huisjes zijn al volgeboekt (wij moesten in feb al boeken voor 2024). Dan kom je uit bij landal (zit ook in dat gebied) en dat is fors duurder (lees 3x zo duur als waar wij zitten). Mijn zoontje van 8 had 10 lessen in NL op een outdoorbaan en ging aan het eind van de week in Oostenrijk van zwart af.
Wij zijn afgelopen carnaval vakantie voor het eerst geweest met de kinderen. Ze zijn 10 en 12 jaar. In Nederland hebben ze 2x een cursus gehad op een indoor skibaan. De oudste kon toen parallel skieen, de jongste nog niet. (Al zou gij hebben opgelet tijdens de les dan wel, maarja die oren he) Ik zou dus echt wel les pakken, meer dan een een uurtje. Ze kunnen dan daar op les en meteen met de leraar mee de lift in. Anders wat iemand hier al aangaf zit je op een baby heuvel. Qua gebied zaten wij vooraan in Oostenrijk, een wat kleiner plaatsje. Prima qua piste, alleen voor de kinderen was een grotere plaats leuker qua ski school en activiteiten. En ik zou wat hoger gaan dan wat we nu hadden. Wsd toch een beetje sneeuw tekort. Vooral in de namiddag werd het pap.
Wij willen februari ook voor het eerst met de kinderen op ski vakantie. Wij willen naar Salen in Zweden, hebben veel goede ervaringen daarover gehoord en voordeel is dat we vanaf Eelde kunnen vliegen. Man heeft al ervaring met skieen , de oudste kinderen hebben vorig jaar een cursus gedaan en gaan dit jaar ook weer een cursus doen en daar uiteraard ook nog.