Reisverzekering zwangerschap

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by 2107, Dec 5, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2107

2107 Actief lid

Nov 20, 2015
    188
    43
    28
    Hi meiden,

Heeft er iemand ervaring met het afsluiten van een reisverzekering icm een zwangerschap?

Wij gaan in februari op vakantie naar Azië. Ik ben dan 29-30-31 weken zwanger. Dat we boekten wist ik nog niet dat ik zwanger was (cadeautje).
    Nu probeer ik mij te verdiepen in reisverzekeringen. Ik wil, mochten er complicaties oid zijn, zo snel mogelijk terug naar Nederland. Ook moeten eventuele kosten in het buitenland gedekt worden.

Via internet word ik er niet wijs uit. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?

Bedankt!

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Je hebt geen doorlopende reisverzekering begrijp ik? Anders kan je het daar even navragen. Ik zou de verzekeraar waar je je andere verzekeringen hebt lopen vragen naar de voorwaarden bij een doorlopende reisverzekering, zodat je de verzekering eventueel daar kunt afsluiten.
    Ik begrijp wat je zegt dat je snel terug wilt kunnen naar NL als er complicaties zijn, maar als de complicaties dusdanig zijn dat je verzekering het vergoed, dan verwacht ik niet dat je nog mag vliegen. De vlucht duurt daar veel te lang voor, en in de lucht kunnen ze niets voor je doen.

Is het geen land waar Zika oid voor komt?

3. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,970
    686
    113
    Female
    #3 zigzag, Dec 6, 2018
    Last edited: Dec 6, 2018
    Zika is niet meer relevant zover ik weet, alleen in de eerste 3 maanden van de zwangerschap vormt het een risico.
    Met reisverzekering met het oog op zwangerschap heb ik al vaak voorbij zien komen dat je alleen gedekt bent als je al een reisverzekering had afgesloten binnen 7 dagen na boeken van de reis (al is dit meer op volledig annuleren gericht). Zou even googlen, dan kom je een heel eind :) evt even bellen met een van de maatschappijen als je er niet uit komt :)

https://www.consumentenbond.nl/zwanger/reizen-en-zwangerschap

4. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
  5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Maar heb je nog geen verzekering lopen dan? Want mij is destijds gezegd toen we de doorlopende verzekering afsloten dat alleen reizen die korter dan ?? (Dacht iets van 10-15) dagen daarvoor geboekt waren nog in de dekking vielen.

Dus heb je maand geleden geboekt en je zou nu een doorlopende verzekering afsluiten dan zou de geboekte reis uitgesloten zijn.

Weet niet of dat bij iedere maatschappij is maar let daar even op!

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Als je geen doorlopende reisverzekering hebt ben je nu te laat helaas..
    Je had binnen (meestal) 7 dagen na boeken een annuleringsverzekering moeten afsluiten.
    Je kan je nu nog wel verzekeren maar zullen ze zwangerschapsgerelateerde klachten hoogstwaarschijnlijk uitsluiten.

Anders kan je ook wel je (bijna) brandende huis verzekeren ;)

7. 2107

2107 Actief lid

Nov 20, 2015
    188
    43
    28
    Ik had inderdaad nog geen verzekering afgesloten toen we boekten en dit is al langer dan 7 dagen geleden.

Wat betreft dat brandende huis, dat lijkt me niet aan de orde. M’n zwangerschap verloopt vlekkeloos, evenals m’n 2 voorgaande. Ik verwacht dan ook echt niet dat ik daadwerlijk gebruik zal hoeven maken van de verzekering maar is meer voor de zekerheid.

Wat iemand schreef, bij complicaties zal ik waarschijnlijk niet een vlucht van 12 uur kunnen maken. Dit is een goede. Kan mij beter richten op dekking voor medische zorg aldaar. Goede tip!

Zika en malaria zijn gelukkig niet aan de orde :) Bedankt voor de reacties!!

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Ja maar dan nog. Als je er wel gebruik van moet maken dan is deze reis waarschijnlijk niet ingedekt.

9. Wij2018

Wij2018 Actief lid

Jul 21, 2018
    465
    156
    43
    Female
    Heb een aantal jaren gewerkt met verzekeringen en ook te maken gehad met reisverzekeringen. Wat ik er nog van weet is dat je een reisverzekering kunt afsluiten tot het moment je op vakantie bent of zelfs als je een dag op vakantie bent, uiteraard alleen als er op dat moment nog geen sprake is van schade of dat je weet dat er schade ontstaat en het verschilt per verzekeraar.

Als je bij een verzekeringsmaatschappij op de website kijkt, dan kun je de voorwaarden wel vinden. Want de ene reisverzekering is de andere niet en sommige verzekeraars sluiten dingen uit, terwijl dat bij een ander wel valt te verzekeren. Die voorwaarden zou ik echt goed checken, ook op wat precies wordt gedekt en wat niet.

Een annuleringsverzekering is vaak een ander verhaal, dus stel dat je op de eerste dag complicaties krijgt waardoor de reis afgebroken moet worden of er voor vertrek complicaties zijn waardoor je niet kunt vertrekken, dan moet je al een annuleringsverzekering hebben afgesloten en dat is vaak binnen een korte termijn na het boeken van de reis om aanspraak te maken op geld terug.

Let er verder wel op dat je bij intercontinentale vluchten andere richtlijnen hebt en dat ze vaak strenger zijn met je toelaten tot de vlucht, waar binnen Europa bijv. vaak tot 36 weken nog gevlogen mag worden als je geen complicaties hebt, hoeft dat niet zo te zijn bij intercontinentale vluchten. Ik zou daar dus wel even goed naar informeren, want het zou niet fijn zijn als je niet terug kunt omdat je niet wordt toegelaten tot de vlucht.

Alles goed voorbereiden is het belangrijkste advies :)

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dit is alleen voor de annuleringsverzekering. De reisverzekering kun je vlak voor vertrek nog afsluiten.

11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Mijn zwangerschap verliep ook zonder complicaties en toch was hij daar opeens met 32 weken.

Ik zou echt even alles goed na gaan en extra controleren hoe en wat en een zo best mogelijke dekking.

12. 2107

2107 Actief lid

Nov 20, 2015
    188
    43
    28
    Nee, snap ik hoor!

13. 2107

2107 Actief lid

Nov 20, 2015
    188
    43
    28
    Bedankt voor je duidelijke antwoord!! Hier kan ik zeker wat mee :)

14. 2107

2107 Actief lid

Nov 20, 2015
    188
    43
    28
    Ik weet inderdaad dat die kans er altijd is. Bij mijn eerste zwangerschap ging ik in week 35 nog met vriendinnen naar Portugal. Ook toen wist ik dat het een risico was.

Ben me nu inderdaad aan het verdiepen in een zo goed mogelijke dekking. Dank!

15. 2107

2107 Actief lid

Nov 20, 2015
    188
    43
    28
    Precies, die ben ik nu aan het uitpluizen :)

16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Om evt te kunnen annulering heb je een annuleringsverzekering nodig en geen reisverzekering.
    Je kunt altijd navragen als jenu nig een annuleringsverzekering afsluit je waarvoor verzekerd bent

Share This Page