Valencia of Ibiza?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Madam1983, Aug 20, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18
    Volgend jaar wil ik met mijn tante er een aantal dagen op uit.
    Graag iets met mooi weer en een strand erbij vinden we leuk.
    Het gaat om een dag of 4/5.
    We kijken nu naar Valencia of Ibiza.

Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie leuke tips?

Een geheel andere suggestie mag uiteraard ook

We hebben samen als best wat gezien. Al geweest in:

- barcelona
    - parijs
    -londen
    - praag
    -rome
    - toscaanse steden als Florence, Lucca En Siena

We hebben beiden geen paspoort dus moet iets wat met id kaart te bezoeken is

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Geen idee hoe oud en mobiel je tante is? Toevallig zijn wij 1,5 week geleden samen met de kinderen 2 dagen naar Valencia geweest. En eerder ook al vaker samen.
    Ik zou je willen aanraden om een fiets te huren, Valencia is geen hele grote stad, dus alles is prima aan te fietsen. Daarnaast zijn er overal fietspaden, dus het is ook veilig om te fietsen.
    De standaard dingen zoals de kathedraal zijn uiteraard een aanrader, maar het gemeentehuis is minder bekend maar ook echt heel mooi (en gratis). Op het plein achter de kathedraal met de fontein, zit een restaurant Saona, super lekker en totaal niet duur. Voor een 3 gangen menu waren we €15 kwijt. Wel van te voren (online) reserveren, want het zit daar altijd vol met locals. Na 23u komen hele Spaanse families samen bij de fontein. Compleet met koelboxen, stoelen en tafels die ze meenemen. Vaak zijn er meerdere mensen die dan een gitaar en of ander instrument mee nemen en dan beginnen er altijd wel wat mensen te dansen. Echt heel leuk om te zien.
    Verder kan je heerlijk wandelen en of fietsen bij de Turia, daar zijn ook mooie tuinen aan gelegd. Dingen als het wetenschapsmuseum spreken denk voor zich.
    Het strand in Valencia is echt heel breed, zelden heb ik zo'n breed strand gezien. Om de zoveel meter een sanitair gebouw en strandwacht. De boulevard achter het strand is ook leuk om mensen te kijken en het eten daar is niet duur. Waren nu met z'n 4e voor een hoofd en nagerecht €50 kwijt.
    Mocht je een auto ter beschikking hebben dan kan je de rijstvelden buiten Valencia bezoeken en langs de sinaasappel boomgaarden rijden. Alhoewel dat volgens mij ook met bus tours vanuit Valencia kan.
    Vanuit Valencia kan je ook met de tram naar Alicante, dus dat zou je ook nog kunnen doen. Ook een super leuke stad met een zandstrand, boulevard en jachthaven.

bloemetje1 likes this.
  3. Sushi80

Sushi80 Lid

Nov 14, 2021
    67
    74
    18
    Het ligt er compleet aan wat je wilt en hoe oud je tante is. Ik ben op beide plekken geweest en puur gebaseerd op mooi weer en strand zou ik absoluut voor Ibiza gaan.

4. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18
    Dank voor je uitgebreide reactie.
    Gelukkig is mijn tante zeer fit, hihi
    Is er een bepaald stadsdeel waar je een hotel of appartement zou aanraden of kies je als je zoekt gewoon voor het centrum?

5. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18

Mijn tante is gelukkig heel fiets, een vitale vijftiger.
    Wat we willen is een combi van lekker weer, mooie omgeving met eventueel iets leuks te bekijken. Kan een stadje zijn, of iets moois in de natuur bijvoorbeeld

6. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    We hebben ooit in het Senator Parque Central Hotel gezeten, dat was op loopafstand van het oude stadscentrum en zo'n half uur lopen naar het wetenschapsmuseum. Dit keer zaten we in het NH Ciudad hotel, dat lag precies tussen het oude centrum gedeelte en het wetenschapsmuseum in, beide waren 7 minuten fietsen. Beide hotels hebben hun eigen parkeergelegenheid, wat voor ons erg handig was, aangezien wij met de auto waren.
    Alles in de buurt van of tussen deze hotels is prima aan te raden.

7. februarimama

februarimama Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,524
    851
    113
    Je euro gaat in Valencia een stuk verder dan op Ibiza, misschien iets wat ook nog uitmaakt.

8. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Afgelopen meivakantie ben ik 5 dagen naar Valencia geweest met een vriendin. Het oude stadje is heel gezellig! Strand vond ik wat saai/standaard. De stad zelf en alle bezienswaardigheden zou ik zeker aanraden! Wij zaten in hotel Acteon, 5 min. verwijderd van de metro, 15 min. van het strand en 20 min. van het centrum. Wij hebben alles lopend gedaan, want tussendoor was er zoveel bekijks!

Share This Page