Ik wil volgende week een nachtje met mijn dochter (10) misschien naar Den Haag. Leuk hotel daar gevonden door jullie tips! Maar wat is leuk om met haar daar te doen? Natuurlijk kunnen we naar Scheveningen, maar zijn er nog meer leuke dingen te doen? Ik ken Den Haag wel een beetje, maar van vroeger uit mijn studietijd. Toen deed ik daar natuurlijk hele andere dingen dan met een kind van 10 Tips zijn meer dan welkom!
Madurodam, glow-golf, sea life (dat is niet super groot maar wel leuk als je er nog nooit geweest bent) dat zit in Scheveningen. Dan heb nog je het museon dat zit een beetje tussen den haag en Scheveningen in. In centrum zelf heb je Kinderboekenmuseum ook super leuk. Ligt er maar net aan wat je zoekt. In centrum zelf heb je tegenwoordig ook een hele grote arcade hal moet ook super gaaf zijn.
Museon is voor die leeftijd leuk, Madurodam is ook altijd leuk. . je hebt ook nog bijv. foto museum en gemeente museum, panorama mesdag, mauritshuis. maar of dat leuk is voor jullie is afhankelijk van je Eigen intresse. verder kun je ook lekkker gaan shoppen en high tean ofzo. naar een musical, ik weet niet wat er nu draait. naar de bioscoop, is ook altijd leuk en een stuk goedkoper. in scheveningen op de pier heb je een reuzenrad. en sea life is ook leuk.
Prodemos, het Binnenhof. De Gevangenpoort. Museon, Omniversum, Escher in het Paleis. ‘Gewoon’ het centrum is al leuk.
Madurodam en de gevangenpoort idd. En lekker eten bij het zusje. Omniversum is leuk maar moet je kind tegen kunnen. Verder natuurlijk gewoon lekker shoppen in de binnenstad. Sea Life zou ik alleen met een hele goede korting doen, vind het het geld niet waard.
Wij gaan volgende week ook 3 dagen naar Den Haag! De gegeven tips neem ik zeker al mee, leuk. Wij hebben een dochter van 10 en een zoon van 15. Waar vind ik leuke winkels voor 2 modebewuste pubers? Dus liefst geen ketens (die vinden we in België ook), maar leuke boetiekjes en winkels waar je hippe, jonge kleding vindt, waar je leuke accessoires kan kopen,.... En nog leuke lunch adresjes? Is happy Tosti iets? En waar kan je goed (lang) parkeren? Wij logeren in novotel suites. O ja, nog iets. Hoe kunnen wij als buitenlander best reizen met het openbaar vervoer. Zijn er dagkaarten, waar koop je die,...?
Ik ben net twee dagen geweest! Zat ook in Novotel Suites, geweldig hotel!!! Happy tosti is erg leuk om te lunchen, wel roeidruk. Wij hadden mazzel. Heel leuk met schommels als stoelen. Boetiekjes kan ik je niet aan helpen, die van mij wilde naar de Primark Museon vond ze overigens oersaai...
Hmmm...boetiekjes voor kinderen is lastig. Op de frederik hendriklaan vind je wel eea maar ik weet niet specifiek voor kinderen. Herenstraat in voorburg ook. Maar ik zou lekker den haag centrum induiken, genoeg aanbod zowel qua kleding als qua lunchen. Parkeren kun je in de diverse pareergarages, je kunt hier dag kaarten kopen. Ook kun je parkeren op de p+r ypenburg en daar het OV pakken. In de tram of bus kun je een dagkaart ov kopen.
De gevangenenpoort is inderdaad heel interessant! Ben ik zelf 2x geweest en wil er nog wel eens een keer heen, is alweer ff geleden!
@poema @sidmick @duitshollandsmeisje Bedankt voor de tips. Mauritshuis, gevangenenpoort en panorama mesdag staan nu al genoteerd. En dan hopen op enkele mooie opklaringen om een beetje te shoppen. @poema: Mwa kinderen.... 15 jaar, 1m87 en 77kg . Maar hij heeft al een paar "skate-shops" gemarkeerd op het plan! Happy tosti gaan we wel proberen. Lijkt me leuk!
Den Haag was Vrijdag op het strand van Scheveningen lekker uitgewaaid, leuk geshopt, Mauritshuis vonden ook de kinderen top, panorama Mesdag ook. De tijd was veel te kort. We moeten nog eens terug!