Even vooruit dromend van een tijd dat we weer kunnen reizen (Ik reken ook voor 2021 nog maar nergens op) De kinderen, vooral de jongste, zijn gek op lego. We hebben bedacht om naar legoland te gaan, ofwel in de meivakantie of in de zomer icm een rondreis in Zweden. (Of 2022 ) Wie heeft tips? Ik begrijp dat je een pas kan krijgen voor verschillende verwante attracties zoals het legohuis. Hoeveel dagen zouden jullie aanraden, voor legoland zelf en in totaal (we zijn geen achtbaanfreaks)? Er is een eigen vakantiepark bij, het lijkt me wat prijzig voor niet eens een fatsoenlijke keuken in je chalet, is het de moeite waard? Of andere aanraders qua verblijf (niet kamperen)? En hoe zijn de gezamenlijke voorzieningen voor koken etc?
Wij zijn er in 2019 geweest met de jongste van toen 1 en de oudste van toen 9 en we zaten in het naastgelegen Lalandia. Onze oudste wou dolgraag naar Legoland Het was duur, maar we hebben wel een geweldige vakantie gehad. We hadden een combipas erbij voor Legoland, een safaripark en het zwemparadijs wat op het vakantiepark ligt. Dat zwemparadijs is prachtig, en op het vakantiepark zelf is ook genoeg te doen. Qua chalets zijn er keuzes qua luxe etc. Wij hadden een basis model, maar zag er alsnog heel netjes uit. Legoland is niet enorm groot, zelfs iets gedateerd, maar begreep toen dat ze gingen uitbreiden met nieuwe attracties. Maar mijn 9 jarige vond het geweldig en zelfs voor de jongste was er toen al wel iets te doen. We zijn ook nog naar de zee geweest. Dat was ongeveer een half uur rijden gok ik. Prachtig land, ik zou dolgraag terug willen om er meer van te zien. Als de jongste iets ouder is (jaar of 5) zou ik wel met een camper willen haha. Enige nadeel is dat de prijzen van alles wel een stukje hoger liggen dan in Nederland, ook de dagelijkse boodschappen etc. Maar voor de 10 dagen die wij er waren wel te overzien.
Het goedkoopste is om de bonnen uit de leesboekjes te halen. Dan is er 1 kind gratis per betalende volwassene. En volwassene online tijdig een ticket kopen dan krijg je daar ook korting op. Verder zou ik een vakantiehuis in de buurt zoeken. Of landal.
Bij dansk.nl kun je leuke vakantiehuizen huren voor veel minder dan Lalandia vraagt. Het park is tikje gedateerd, wij vinden Legoland Duitsland persoonlijk leuker. Maar de kinderen maakt het niet uit. 1 lange dag is op zich voldoende voor het park zelf. Als je kinderen kleiner zijn of je wilt rustig aan doen of je bent totaal lego-fan dan is 2 dagen ook leuk hoor. Het lego-huis is ook heel leuk begreep ik, daar ben ik zelf nog niet geweest.
Wij zijn in 2019 geweesr, 2 dagen legoland. Kinderen waren toen 1 en 7. Onze oudste zoon (en papa) woiden6er heel graag naar toe. Wij hadden een huisje in ribe, vikinsdorpje. Prima parkje maar niets erbij verder, paar minuten lopen van een mooi gezellig dorpje. Het was een uurtje rijden naar legpland, wij zijn 2 dagen geweest en dat was erg fijn, de 2e dag veel dingen kunnen doen en zien die we de 1e dag gemist hadden. Het was echt een onwijs mooie vakantie, veel gezien en gedaan, met de auto t strand op bijvoorbeeld. daar heeft onze zoon t nog geregeld over. Maar het was zeker geen zon zee strand vakantie, we hadden midden in de zomer een graad of 22 en maar 1 echte strand dag. Wat ons betreft zeker doen, zeker nubde kinderen nog jong zijn, denk dat t park vanaf een jaar of 12 minder word
Dansk.nl bestaat helaas niet meer. Ze zijn opgehouden als reisbureau/bemiddeling. Je kunt natuurlijk nog steeds vakantiehuisjes in Denemarken huren, maar dan moet je dat via Dansommer, Novasol, enz doen.
Wij zijn naar Lalandia geweest vanwege het zwembad met de fantastische glijbanen. Daar ben ìk dan weer fan van. Mijn mannen ze legofans. We hebben het huisje 6 dagen geboekt: aankomst - 2 dagen legoland - 2 dagen zwembad - terugreis. Dat was op zich genoeg. Normaal zou ik wel langer willen blijven, ook de omgeving verkennen. Dat hebben we nu niet gedaan. Doel was echt: legoland. Er is ook een Dinopark in de buurt. En het legohuis lijkt me ook nog wel leuk. Dus als we nog eens teruggaan, gaan we denk ik 's zomers en dan wat langer. Of we gaan naar Legoland Duitsland.
Wij zijn alleen in legohouse geweest omdat de kinderen nog erg jong waren, 1 en 3. Dit was echt een aanrader, ook voor jonge kinderen. Ik wil nog een keer terug over de jaar of 2 - 3 en dan ook naar legopark denk dat ze dat geweldig vinden. Wij hadden trouwens wel echt strandweer in Denemarken, meerdere dagen tussen de 25 en graden.
Ja super leuk , veel moderner en groter idd . Omgeving hebben we niet veel gedaan we waren op doorreis naar het Gardameer. Hadden hier een tussenstop op 10 min van legoland voor 80 euro per nacht met zijn viertjes inclusief een speeltuin in de tuin. Alles is er veel goedkoper, ook een voordeel. Legoland Denemarken zullen we vast nog vaker heen gaan maar dat komt omdat 1 van mijn beste vriendinnen in Denemarken woont. Maar ik vond het zwaar tegenvallen.
Ja het is moderner. De omgeving zelf vind ik ook leuker, wij zijn er een keer een week geweest op een camping in de buurt. En nog een keer op doorreis naar Oostenrijk. Je zit dan in het heuvelgebied Schwabische Alb , we hebben er mooie grotten bezocht, een waterval , een opgraving van fossielen. Ik vond het er echt heel veelzijdig. Maar wij houden ook erg van natuur en wandelen.
Wij zijn er in 2019 geweest op de terugweg vanuit Noorwegen. Wij hebben overnacht in een hotel op zo'n 10 minuten rijden van Legoland waar we op 1 kamer konden verblijven met z'n vieren. Maar goed, voor ons waren het ook maar 2 nachten, dus dan vonden we dat nog wel te doen. Wij kwamen 's ochtends vroeg aan met de boot en zijn toen naar Billund gereden waar we die dag naar Lego House zijn geweest. Dit was echt fantastisch en zou ik zeker niet overslaan. Bij mijn weten zijn er geen combikaarten Legoland - Lego House of dat zou veranderd moeten zijn. Maar die twee staan los van elkaar. De twee dagen daarna zijn we naar Legoland geweest. Dat was wat ons betreft genoeg. Wij zijn ook geen achtbaanmensen. Wij hadden toegangskaartjes gekocht via Groupon, waardoor we 2 dagen voor de prijs van 1 hadden. In de loop van de middag van de 2e dag Legoland zijn we van daaruit naar Hamburg gereden om daar te overnachten en de volgende dag het laatste stuk naar huis te rijden. De kinderen vonden het erg leuk en wij ook en we willen nog wel eens maar dan waarschijnlijk in Duitsland. Ook omdat dat goedkoper is en we het dan kunnen combineren met een vakantie richting het zuiden. Leuk om te horen dat dat park groter en moderner is. Het enige nadeel vinden we dan dat daar dus geen Lego House is, want dat was minstens zo leuk, zo niet leuker. Maar daar zal nooit een 2e van komen, hebben ze vanuit Lego aangegeven. Dat is voorbehouden aan Billund, de geboorteplaats van Lego.
Wij zijn in 2019 geweest en kinderen willen graag weer terug. Wij zaten in Lalandia, mooi huisje en lekker ruim park. Wij hadden de tip gekregen om de fietsen mee te nemen en dat was een heel goede zet! Hadden een kaart voor de hele week legoland. Dus gingen gerust 's ochtends een rondje legoland (op de fiets) en dan 's middags zwemmen. Of andersom. Wij zijn achtbanenfans en zijn dus wel een aantal keer geweest in die week. Legohouse is super! Echt heen gaan. Dierenpark/dino ook erg leuk. Wij zijn ook een middagje naar het visserijmuseum en grote beelden aan zee geweest (plaatsje weet ik even niet meer) en een middagje strand. Heerlijke relaxte vakantie. WIj hebben genoten.
Wij zijn in 2019 geweest. Met 6 volwassenen en 4 kinderen. Zelf een 10 persoons huis gehuurd op 20 min van het park. Wij gingen echt voor het park, dus hebben we gekozen voor een abonnement. Volgens mij was dat nog goedkoper dan 2 losse dagen, of net ietsje meer. Wij gingen vooral voor het park en met kleine kinderen vonden wij het ideaal om evt ook een aantal uurtjes te kunnen gaan ipv volle dagen. Wij vonden het park erg leuk, vooral artica. Wel denk ik dat het tot een jaar of 10 leuk is, daarna minder.
Een van de twee meivakantieweken hebben de Denen zelf geen vakantie en is het heerlijk rustig, amper tot geen rijen enz. We zijn er 3 x in de meivakantie geweest. 2 x Lalandia en 1 x een ander vakantiepark aan zee. Inmiddels zijn de kinderen wel te oud. Ik heb gemerkt dat de prijzen erg verschillen. Niet alleen per aanbieder, ook per aankomstdag. Zo erg dat 1 dag aankomst al 150 Euro verschil ofzo kan uitmaken. Oh ja, en dat de kleinere, simpelere huisjes soms duurder zijn dan de grote huizen. Ook wat er allemaal bij ingegrepen is verschilt. De ene keer waren we goedkoper uit met Grouponbonnen, de andere keer gewoon via de reisorganisatie. Kostte me best wat uitzoektijd.
4 jaar geleden geweest. Dus misschien inmiddels beter. Maar eigen vakantiepark was toen heel slecht. Zou hier absoluut niet heengaan. Pretpark daarentegen is super leuk! Dag of 2 a 3 heb je wel nodig om alle attracties te kunnen doen en rustig te kijken bij alle lego bouwwerken. Wij zijn in lalandia geweest. Super mooie huisjes en fantastisch zwembad. Is best prijzig, maar is het ook echt waard.