bacterie en geen medicatie

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamajanneke, May 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Pfff lekker dan net gebeld naar de gyn, poosje terug hadden ze wat ondekt omdat ik veel afscheiding en jeuk en pijn had, hadden ze een soort uitstrijkje ofzo gedaan en op kweek gezet.
    En daar kwam dus een bacterie uit. geen schimmelinfectie, maar een bacterie.
    Kreeg dus amoxiline voor geschreven, maar omdat ik hier allergisch voor ben, mag en durf ik deze niet te gebruiken. Helaas zijn andere medicatie resistent tegen deze bacterie en andere mogen juist weer niet.
    Moet dus de klachten gewoon accepteren...
    Advies is katoenen ondergoed en GEEN inlegkruisje en losse kleding en na de grote boodschap ook goed spoelen en geen zeep daar gebruiken (deed ik ook al niet) en hoefde me geen zorgen te maken om de baby.
    Ook hoef ik geen ab tijdens de bevalling, kans is wel dat t pas NA de bevalling over gaat. En ik moet nog zo lang.
    Heb ik weer....
    Zijn hier dames mee bekend?
    En nog andere tips misschien?

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Zijn het gewoon tabletten?
    Ik kan ook niet tegen Amoxicilline en de huisarts heeft voor mij wel een vervanger gevonden, een soort penicilline.

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Was je hier vroeger allergisch voor of nog steeds?
    Ik was het nl als kind maar kan het nu gewoon gebruiken

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hmm lastig maar er moet toch iets zijn?
    En weet je zo welke bacterie want sommige kunnen wel kwaad voor de baby (schimmelinfectie geef je bijv door bij de geboorte resultaat is spruw.) en de artsen zijn hier vaak niet genoeg van op de hoogte

5. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    zou ook even verder vragen, want t lijkt me niet fijn om dit heel je zwangerschap te hebben.
    Normaal geven ze bij blaasontsteking (is allemaal bacterieel) Nitrofurantoïne en die mag je in het begin van je zwangerschap gewoon hebben. (laatste trimester niet meer)
    Vaak geven ze pas amoxicilline als de Nitro niet helpt of je die niet mag. Dus ik zou t nog eens navragen !

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Ik heb over 2 week weer een controle bij de gynecealoog en ga dan ook zeker even weer praten hier over. Nu was t telefonisch en dan is t wat lastig praten.
    Het gaat dus niet om een blaasontsteking. ik test steeds negatief, en het is ook geen schimmelinfectie, maar een bacterie. En alleen de amoxiline kan hierbij helpen. Ik ben allergisch voor peniciline en de amoxiline valt hier helaas onder. Ik was dat als kind inderdaad, maar kreeg geen uitslag of jeuk, maar wel dat mijn longen dicht sloegen. en dat vind ik dan net een te grote risico om dit uit te gaan roberen. Als ik niet zwanger was, had ik t misschien wel durven proberen maar nu nee echt niet. Helaas zijn de andere atibiotica's resistent hier tegen. Maar ik ga zeker nog eens na vragen wat voor bacterie het is.

7. Lady K

Lady K Bekend lid

Aug 7, 2009
    652
    0
    0
    Is het streptokokken b?

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Ik weet het niet ik ga dat zeker nog na vragen. ik heb wel gesurfd en zag wel dat dat een veel voorkomende bacterie is. en ook dat je kindje daar meestal niet ziek van word. 1 op de 5 vrouwen draagt deze bij zich zonder het te weten.

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    De bacterie waar ik t over had, is inderdaad streptokokbacterie.
    Helaas word ik niet vrolijker van alle verhalen die ik lees over deze baterie.
    Kleine doet t goed gelukkig. krijg wel later in de zwangershap weer een onderzoek of de baterie nog aanwezig is. De klachten bij mij in elk geval wel :(

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik heb toen een vaginale crème gehad voor deze bacterie. Moest het elke avond voor het slapen inbrengende een soort spuit (zonder naald). Dat 10 dagen lang en de klachten waren weg! Ook nog even gecheckt nu vlak voor de bevalling maar was schoon dus ik kan met een gerust hart bevallen.

Share This Page