Ik ben nu 9+5 weken zwanger en heb net promotie gemaakt me promotie gaat in in november omdat dan de gene die nu op deze positie zit weg gaat. alleen in november ben ik al met zwangerschap verlof. dit is me 3de kindje en ik ben 3keer achter elkaar vrij snel weer zwanger geraakt. wanneer moet ik dit aan me baas vertellen en hoe? ben bang dat ik me baan kwijt raak namelijk
Als je een vast contract hebt, dan kun je je baan niet kwijt raken, toch? Ik zou sowieso met vertellen wachten tot je de 12 weken 'grens' gepasseerd bent. En hoe...dat vind ik lastig, ligt er helemaal aan wat voor relatie jullie hebben ed... Ik zou er in ieder geval wel bij aan geven dat je begrijpt dat het voor je werkgever lastig/vervelend is dat je weer zwanger bent, maar hoe je dat precies kunt/moet verwoorden...geen idee. Zou er wel op letten dat je niet heel erg in excuses vervalt...want het is, neem ik tenminste aan, een bewuste keuze geweest om weer zwanger te worden...
was meer een ongelukje om zo snel weer zwanger te worden. maar we zijn er heel erg blij mee. weer een stapje dichter naar een compleet gezinnetje . ja ik heb een vast contract maar ik weer niet precies hoe die regels hier in nederland geleden ben namelijk zelf geen nederlandse. ik zal nog even wachten met het vertellen weet alleen niet hoelang ik het nog verborgen kan houden begin al aardig dik te worden
Je baan kwijtraken vanwege zwangerschap kan niet. Wat wel kan gebeuren is dat je baas je promotie terug wil draaien. Mag officieel ook niet, maar sommige bazen hebben daar geen boodschap aan. Ik zou het vertellen wanneer jij eraan toe bent om het te vertellen. Geef aan hoe je zelf aankijkt tegen je promotie en de timing daarvan. Is het bijvoorbeeld mogelijk dat iemand het waarneemt tijdens jouw verlof en dat jouw promotie dan ingaat na je verlof?
ik kan het niet heel lang meer verborgen houden vanwege me buik. en er is niemand die het werk kan overnemen aangezien ik en 1 iemand anders het kunnen en die gaat dan juist weg
ikzelf was nog niet eens bij mn nieuwe baan begonnen toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Heb het toen verteld met 9weken (tegen einde proeftijd) omdat ik het te uitgekookt vond om te wachten tot na mn proeftijd om zo dan maar mn baan te kunnen behouden. Eerlijkheid duurt het langst denk ik dan maar. Als hij me eruit wil hebben doet hij dat wel door mijn contract straks niet te verlengen (11 dagen voordat ik met verlof ga) Dus ja het ligt eraan wat je voor relatie hebt met je baas en hoe je er zelf tegenover staat... xx
Straks tijdens je verlof zal er toch een vervanger moeten komen? Of wordt die functie dan 16 weken lang niet vervuld?
Ja iemand moet die functie overnemen dan ja. Maar het is vrij ingewikkeld werk wat je niet zo snel onder de knie hebt. Ik ben nu opgeleid om die de functie op me te nemen en heb een idee wie het anders moet doen
Dan zou ik het zo snel mogelijk vertellen, zodat je baas de tijd heeft om een oplossing voor die periode te vinden. 12 weken lijkt mij dan een mooie termijn om het te zeggen (of nadat je een goede echo hebt gehad).
ik heb vorige week een echo gehad die zag er goed uit. maar door mijn medicijn gebruik kan er nog vanalles veranderen dus kan ook nog fout gaan
Ik zou zelf eerlijk zijn..zo heeft je werkgever genoeg tijd om een oplossing te verzinnen. Ook al is er een kans dat het mis gaat. Ik begin morgen bij mijn nieuwe werk.. en ben dan 7 weken zwanger. Heb het ze tijdens het gesprek al verteld... Wel kleine kanttekening; zij wilde mij hebben, dus nemen ze de zwangerschap voor 'lief'.
heb het ze gisteren verteld. mijn leidinggevende was er niet blij mee. moet het de allerhoogste baas nog vertellen dat gebeurt volgende week want hij is nu op het hoofdkantoor in New York. me leidinggevende was niet blij en zei dat ze de promotie anders maar in moeten trekken want als het net zo gaat als de vorige keer ( dochtertje is met 32 weken geboren en heeft 10 weken voor der leventje liggen vechten na me verlof ben ik nog een aantal weken thuis gebleven omdat ik der niet durfte achter te laten bij de oppas) ben ik volgends hun niet in staat om de functie uit te voeren nu heb ik het contract wel al getekend kunnen ze het dan zomaar intrekken?
Ik zou even de rechtswinkel bellen ofzoiets ... ligt er denk ik aan wat ze in het contract hebben gezet .. (bij welke omstandigheden ze het contract kunnen ontbinden) Succes !