Goedemorgen dames, Ik heb een klein dilemma... Ben nu 19 weken zwanger en mijn contract loopt per 1 maart 2015 af. Dat lijkt ver weg, maar dat is 3 dagen voor het einde van mijn geplande zwangerschapsverlof. Ook woon ik door een verhuizing nu zo ver van mijn werk vandaan dat ik wil solliciteren naar een nieuwe baan in de regio waar ik nu woon. Nu mijn vraag aan jullie: hebben jullie ervaring met zoiets? En hoe is dat toen gelopen? Ik ben niet van plan het in mijn sollicitatiebrief te schrijven, maar kan het zeker niet verzwijgen (het is echt zichtbaar) en wil dat overigens ook niet. Is een belletje van tevoren handig bijvoorbeeld? Of gewoon schrijven en kijken wat er gebeurd? Ik hoor graag jullie tips en tricks!!!
Goedemorgen, Geen ervaring met het solliciteren naar een nieuwe baan tijdens verlof, maar ik heb er wel een beeld bij Op de meeste vacatures wordt zoveel gereageerd dat ik eerlijk gezegd denk dat je door een telefoontje vooraf als zwangere al wordt afgewezen. Ik zou het pas tijdens een eventueel eerste gesprek aangeven. Als ze je gezien hebben en enthousiast zijn over jou dan maak je meer kans dan als ze je alleen telefonisch gesproken hebben. Succes!
Het is een vriendin van mij niet gelukt om een nieuwe baan te vinden tijdens haar zwangerschap. Ik zou dan maar wachten tot na de bevalling... Ik krijg er zelf ook mee te maken. Mijn contract loopt af als ik met zwverlof ga. Daarna snel op zoek, zal wel lastig zijn in deze tijd. Kijk er erg tegenop maar probeer me niet druk te maken voor m'n beeb.
Ik zou ook wachten tot na de bevalling. En zeker niet op voorhand bellen als je nu je droomvacature ziet, want veel kans dat er alsnog "iemand beter is" (of welke draai ze er ook aan geven). Overigens is 1 maart echt wel nog een eeuwigheid in sollicitatie-land.
Hebben jullie al op het werk besproken wat er met je contract gebeurd? Die van mij liep ook tijdens mijn verlof af. Ik ben er zelf ruim voor mn verlof over begonnen en heb gelukkig een nieuw contract gekregen. Het is niet altijd zo dat een contract niet verlengd wordt als je zwanger raakt. En inderdaad als je de keuze hebt kun je beter na je verlof van baan switchen.
Ik werd uitgenodigd door een bedrijf om op sollicitatie te komen.. Toen wist ik nog niet zwanger te zijn. Toen ik dat aangaf, gaven ze aan dat dit geen probleem voor hun was, maar ben wel direct eerlijk geweest bij de uitnodiging.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan solliciteren... ook met het idee dat er misschien best wel wat te regelen is en soms vacatures niet meteen ingevuld hoeven worden.... we gaat het zien!