Leidinggevende psz (was) seksverslaafd. Wat nu?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Evenzo, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evenzo

    Evenzo Lid

    16 feb 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Evenzo, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
    Goedemiddag meiden,

    Ik gebruik even mijn anonieme account vanwege eventuele herkenning en bekenden.

    Mocht dit topic in de verkeerde rubriek staat dan mag hij verplaatst worden.

    Mijn man heeft via een collega een filmpje van een uitzending van de EO doorgestuurd gekregen, het onderwerp ging over se.ksverslaving.
    Een van de geinterviewden was een bekende, de directeur/eigenaar van de peuterspeelzaal waar onze dochter heen gaat.
    Hij vertelde heel openlijk over zijn verslaving. Hij vertelde oa dat hij op de fiets met een hand aan het stuur zat en zijn andere hand in zijn broek om zich heen kijkend naar vrouwen, in de hoop dat hij betrapt zou worden en dat de dames opgewonden zouden worden. Zijn fantasiën werden steeds extremer en hij was bang dat hij zich uiteindelijk zou vergrijpen aan een vrouw dus heeft hij middels de kerk waar hij lid van is en een cursus zijn verslaving onder controle gekregen. Hij zegt zelfs genezen te zijn.
    Mijn man is hier zo van geschrokken dat hij onze dochter niet meer naar het schooltje wil laten gaan. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik hem niet als gevaar voor onze dochter zie. Er is immers geen aanleiding voor om ook maar te denken dat hij pedofiel zou zijn. De directeur staat ook zelden alleen op de groep, behalve als er zieken zijn. Hij is er meer voor de administratie zeg maar. Het filmpje is overigens van een jaar of 5 a 6 terug.

    Wat moet ik hier nou mee?
    Ik heb geen slecht gevoel bij die man. Hij is inmiddels ook getrouwd en heeft zelf kinderen.
    Hij heeft zonder problemen (samen met zijn vrouw) een BSO/peuteropvang kunnen beginnen, Verklaring Omtrend Gedrag was dus in orde. Alles goedgekeurd etc.

    Ik heb er al de hele dag buikpijn van. Mijn man is ervan overtuigd dat hij een viespeuk is en dat hij niet te vertrouwen is met kinderen. (Let wel: hij is geen pedo). Hij zegt dat hij het filmpje op de Facebookpagina van de psz zal zetten zodat ze geen toekomst meer hebben met kinderen. Ik word hier boos om! Ik vind dat oneerlijk. Als hij echt de verslaving (wat niks met kinderen te maken heeft) onder controle heeft dan moet hij ook een kans krijgen in de maatschappij, wat mijn man dus van plan is te ruïneren.
    Mijn man noemt me naïef.

    Hoe denken jullie hierover?
     
  2. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    835
    114
    43
    Overijssel
    Vraag hem er naar! Hij kan er blijkbaar over praten (op tv zelfs) en trekt dan je conclusies.
    Ik begrijp je gevoel wel hoor maar misschien zou een gesprek met hem je wel een ander gevoel geven.
     
  3. Knapie

    Knapie Fanatiek lid

    5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    #3 Knapie, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
    Ik ben het wel met jou eens. Mijn man zou het weer met jou man eens zijn.

    Enerzijds zou ik die man wel nog altijd als een vies mannetje zien. Je weet nu eenmaal dat als je met zoiets op tv komt dat zoiets je later kan "achtervolgen".
    Anderzijds vind ik wel dat dit niets zegt over zijn verdere functioneren. Hij is zoals je zelf al zegt geen pedofiel dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Wie weet is hij juist geweldig met kinderen.
    Ik zou hooguit mezelf wat ongemakkelijk voelen als ik mijn kindje moet afzetten. Vooral als het hoogzomer is en ik een jurkje of rokje aan heb :p

    Edit: uiteraard vind ik wel dat je je man serieus moet nemen en jullie samen een PSZ moeten vinden waar jullie tevreden over zijn. Als hij het echt niet wil dan zou ik verder kijken. Zoals een aantal aangaven wellicht eens in gesprek gaan met de directeur? Als hij er openlijk over op tv kan vertellen dan moet hij ook wel een gesprek aankunnen.
     
  4. Teddy26

    Teddy26 Niet meer actief

    Misschien heb ik ook een flinke dosis aanstelleritis, maar ik zou een andere psz zoeken.

    Of hij ook fantasieën heeft over je dochter weet niemand, en als je het hem vraagt weet je nog niet of hij eerlijk is. Een goed gesprek kan je dus wel aangaan, maar je moet dan op je gevoel afgaan en hij zal zich ook ander gedragen tegenover jou, want het is nogal een beschuldiging.

    De reden waarom ik mijn kind er van af zou halen, is omdat ik die man nooit meer anders kan aankijken dan 'die seksverslaafde van tv'. Normaal ben ik echt van 2e/3e/4e kansen. Maar dit verhaal en hoe het het omschrijft is zo beeldend, dat ik hem nooit meer anders kan zien. Dt staat dus deels los van of je een dochter hebt die potentieel slachtoffer kan zijn. Dat denk ik zelfs niet, mij gaat het om het beeld van hemzelf.
     
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Ik vind dat jullie samen met andere ouders en de leidsters het gesprek moeten aangaan met de directeur. Laat hem maar uitleg geven en aangeven hoe hij er in staat. Ik zou het echt open gooien. Maar wel met fatsoen en om te kijken hoe die man reageert en wat voor veiligheidsplan er is. Bijv. Nooit alleen op de groep, ook niet bij zieken. Dan moet een van de ouders maar blijven desnoods. Kortom, niet meteen veroordelen en er een hetze van maken, maar serieus aanpakken. Als de directeur er laconiek op reageert dan weet je genoeg. Als hij het serieus neemt, dan kan je dan kijken wat voor plan er uit komt en dan je afweging maken of je je kind er laat.
     
  6. MotherMary

    MotherMary Fanatiek lid

    10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Tjee, lastig TS! Dat zijn geen verhalen die je wilt horen over de psz van je dochter... Ik kan je geen raad geven over wat je moet doen. Het gaat over vertrouwen en dat heb je wel of niet
    Ik denkt echter wél dat het goed is om het wantrouwen van je man serieus te nemen. Als hij er geen goed gevoel bij geeft dat jullie dochter daarheen gaat, dan vind ik dat zwaar wegen. Ik vind dat e keuze voor een psz iets is waar je je beide goed bij moet voelen.

    Ik hoop niet dat je man dat filmpje openbaar maakt, dat zou écht niet netjes zijn vind ik... als ik jou zo hoor, dan hoor ik het verhaal van een man met een probleem, die dat ZELF onderkend heeft, ermee aan de slag is gegaan om het onder controle te krijgen en er vervolgens openhartig over vertelt. Dat verdient respect, en ABSOLUUT niet de reactie waarbij hij publiekelijk aan de schandpaal genageld wordt. Als dit je man zo dwars zit, dan zou ik het passender vinden dat hij het gesprek met de directeur aangaat over wat hij heeft gezien en zijn twijfels over of hij nog wel verantwoordelijk in zijn functie kan staan. Succes ermee!
     
  7. Tooto

    Tooto Niet meer actief

    Tja mijn kind zou ik echt overplaatsen, gewoon alleen al omdat het gevoel er niet prettig bij zou zijn.
     
  8. MoedervanSafia

    MoedervanSafia Fanatiek lid

    10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Eerlijk.

    Ik zou gewoon niets zeggen of op facebook zetten. Dat is gewoon laf.

    maar, mijn dochter per direct overplaatsen na een andere school.
     
  9. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het nogal overdreven van je man. Het gaat niet om een pedofiel. Ga anders het gesprek aan met de oudercommissie, dan kunnen die het opnemen met de directeur.
     
  10. Beetje overtrokken reactie, denk ik. Wel begrijpelijk dat er heel veel emoties loskomen als je zoiets hoort, maar toch.... Deze man heeft problemen gehad in het verleden, maar is daar blijkbaar zo ver overheen dat hij het zelfs op TV erover durft te hebben. De EO doet echt wel goed research voordat ze iemand op TV zoiets laten vertellen, zou namelijk nogal een afgang zijn als een half jaar later blijkt dat die persoon het nog steeds doet. ;)
     
  11. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ook al weet ik dat een se.ksveralaafde nog geen pedofiel hoeft te zijn zou ik me er toch niet prettig bij voelen. Lastig..ik denk dat ik eerst wel een gesprek zou willen aangaan en daarna een beslissing zou nemen.
     
  12. Born2beMom

    Born2beMom Fanatiek lid

    9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind iemand op het matje roepen en confronteren met een verslaving van langere tijd geleden anders wel behoorlijk veroordelend. Het is en seks verslaving. . Iets wat in deze zin niks te maken heeft met het werk wat hij doet... Waarom zou er dus een veiligheidsplan moetenkomen?!
    Ik snap dat je als moeder je ongemakkelijk zou kunnen voelen maar that's it....
     
  13. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Ik zou het dubbel vinden.
    Ik denk persoonlijk dat ik mijn kinderen wel zou overplaatsen.
    Werkgerelateerd heb ik ervaring met mensen met seksverslavingen en ondanks dat ik verstandelijk weet hoe het werkt zo'n verslaving en weet dat en mega goede ambulante programma's zijn die mensen echt de benodigde handvaten geven om normaal zonder verslaving verder te kunnen zou ik mijn kind hier vanaf halen maar wel ná gesprek met de betreffende persoon over dit onderwerp.
     
  14. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Als je je er niet fijn bij voelt moet je je kind overplaatsen, verder vind ik de situatie totaal niet relevant en al helemaal niet om hem aan de schandpaal te nagelen en zijn leven te ruïneren. Het gaat niet om kinderen, maar voorzover we weten alleen om volwassen vrouwen. Gaan we dan ook de man aan de schandpaal nagelen als hij homofiel is, of 's avonds sm bedrijft mer 6 verschillende vrouwen?? Dar is de man zijn privé leven.

    We gaan toch ook niet alle vrouwen die 50 Tinten Grijs hebben gelezen vermijden opeens. Integendeel ... We gaan met zijn allen soppend in de bioscoop zitten ... Alwaar we van een koude kermis thuis komen :D

    Kortom ... Ik vind je man zwaar overdreven reageren en zou het laf vinden om het zo wereldkundig te maken via Facebook.

    Ik heb de stelling overigens ook even bij manlief neergelegd omdat blijkbaar de mannen wat meer overtrokken zouden reageren, maar in reactie was precies hetzelfde.
     
  15. Lojo

    Lojo Bekend lid

    19 dec 2012
    612
    6
    18
    Maar dit is niet alleen een verslaving! Dit is ook onzedelijk gedrag, en dat is voor mij onacceptabel. Ik zou dus ook verder kijken.
     
  16. MotherMary

    MotherMary Fanatiek lid

    10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel

    Helemaal eens. Collega's en andere ouders inlichten is niet aan jullie en met zijn allen de directeur op het matje roepen is voor hem bedreigend en vernederend. Zeker gezien het feit dat deze man niets verkeerd heeft gedaan! Dit is een verslaving die hem en hem alleen betreft, omdat hij hulp heeft ingeroepen voor hij er andere mensen mee zou schaden. 1 op 1 gesprek over je zorgen lijkt me een beter idee.
     
  17. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Wat een stoertje heb jij zeg pfffff.. laat hem gewoon daar heen gaan en het hem vragen... maar nee we doen het veilig van achter de pc... Beetje kansloos vind ik het.
     
  18. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Helemaal mee eens!
     
  19. Pickle

    Pickle Fanatiek lid

    7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Eens. Ik zou het ook zeker niet weer oprakelen door hem er op aan te spreken, al is dat achter gesloten deuren. Verder is het natuurlijk je goed recht als je je er zelf niet goed bij voelt en een ander plekje voor je kind zoekt.
     
  20. JellaBean

    JellaBean Actief lid

    20 nov 2014
    193
    0
    16
    Brabant
    Nou hier misschien overdreven, maar mijn man en ik zouden ons kind gelijk over plaatsen. Ik zou hier echt geen goed gevoel bij hebben.
     

Deel Deze Pagina