Leidinggevende psz (was) seksverslaafd. Wat nu?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Evenzo, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ja wat als, wat als....
    Wat als hij door iets in zijn verleden helemaal niet belemmert wordt in zijn dagelijks werk?

Dan wil de man van ts nu vernielen.
    Vind het erg kinderachtig allemaal om eerlijk te zijn.

Het is dat dit om seks gaat, maar had je er hetzelfde over gedacht als het om een drugsverslaving zou gaan?
    Velen denken direct aan pedofielie etc ;) ga toch niet direct uit van het ergste.

Ik zou zeggen: bel eens een psycholoog en vraag eens wat het risico is dat een man als hij zich vergrijpt aan een kind...
    Laat dan vooral je man bellen, aangezien hij er een probleem mee heeft.

Wil je er niet als volwassenen een gesprek over voeren, meld dan je kind elders aan en hou op te speculeren.

2. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wat je ook doet, iniedergeval zoiets niet publiekelijk op facebook zetten. Ontzettend laag is dat en je geeft iemand niet de kans zichzelf te verdedigen. Je bent vrij om je kind daar weg te halen maar deze man heeft niks fout gedaan en is niet strafbaar bezig geweest dus een melding lijkt me geheel onnodig.

We melden toch ook niet alle alcohol verslaafden op facebook of wel? Geloof me, dat zijn er meer dan je denkt en zat daarvan werken ook met kinderen

En een seksverslaving is niet hetzelfde als pedofilie. Net zoals pedofilie niet hetzelfde is als een pedoseksueel. Volgens mij halen veel dames hier dat ook nog door elkaar.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja, een verslaving ben je niet zomaar vanaf. Een terugval is heel reëel. Ook na 30 jaar. Maar goed, hij is zover je weet geen pedofiel dus ik denk niet dat de kinderen gevaar lopen. MAAR wat wel kenmerkend is van een s-verslaving is dat diegene steeds meer geprikkeld moeten worden, de drangen worden steeds extremer. En mits hij niet nog steeds begeleiding krijgt, kan dit wel gevaarlijk zijn.

(Ja, helaas in mijn directe omgeving te maken gehad met een s.eksverslaafde...)

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Een seksverslaafde is niet per definitie een pedofiel. Het filmpje is van jaren geleden. Mijn mening is dat je nooit kan weten hoe iemand privé is. Deze man heeft het openlijk vertelt, maar had hij dat niet gedaan had je het nooit geweten. In de toekomst weet je ook niet hoe iemand is. De conciërge, de leerkracht, de directeur, de sportleraar etc. Ga je ze allemaal natrekken dan?

Ik zou geen filmpje op facebook zetten. Beetje laf.

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Lijkt me juist bevorderlijk dat je het weet? Sociale controle is op die manier veel groter. Er lopen zat viezerikken rond waarvan niemand iets vermoed. Die zijn gevaarlijker

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Juist.
    Dat zou hetzelfde zijn als de stap van sexverslaving naar homofiel. Of denken jullie nou ook dat de man door zijn sexverslaving opeens ook op mannen zou kunnen vallen?!
    Ik lees nergens dat de man pedofiele neigingen heeft. Hij wordt opgewonden van volwassen vrouwen! Maar ja als jullie denken dat hij dan ook automatisch op kinderen valt, zal hij dus ook vast wel sex willen met mannen. ;)
    Komt helemaal op hetzelfde neer.

Ik zou het geen probleem vinden om mijn kind op die PSZ te laten. Maar voor MIJZELF, als volwassen vrouw, zou ik me minder prettig voelen bij die man. Ik zou dan toch ergens het wellicht rare idee hebben dat hij misschien iets van MIJ zou willen, sexueel gezien. En dus niet van mijn kind!
    Stel je komt hem tegen en hij kijkt je dan net wat langer aan ofzo, ik zou daar wel de kriebels van krijgen.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Jij valt op mannen (of vrouwen, dat weet ik niet van je), dus is er de kans dat jij mijn zoon gaat misbruiken!?!

Pedofilie /pedoseksualiteit is iets heel anders dan een seksverslaving met volwassen vrouwen. Je kind is waarschijnlijk veiliger bij hem dan bij de buurman. De psz-leider is zich bewust van zijn zwaktes, vele anderen zijn dat niet.

Persoonlijk zou ik als moeder meer moeite hebben met naar de psz gaan omdat ik weet dat ik wel binnen de groep val, mijn kind is er volgens mij prima veilig.

8. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje zou er niet meer naartoe mogen, gewoon omdat ik zo'n man niet vertrouw. Daarbij lees ik ook dat hij wel eens alleen op de groep staat bij ziekte, dat vind ik gewoon gevaarlijk (vooral om andere redenen, als hij alleen staat heeft hij zijn beide handjes wel nodig om alle kinderen in de gaten te houden).

Bij iemand met (voormalig) zo'n extreme verslaving, verwacht ik ook andere extreme problemen. Er worden zoveel kinderen misbruikt, regelmatig ook door badmeesters, kdvmedewerkers enz. dat ik dit gewoon onverstandig vind.

Een tweede kans mag iedereen krijgen, maar dan niet werkzaam bij een kwetsbare groep.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Voor de mensen die zeggen: die mensen met een verslaving gaan het steeds extremer opzoeken...

Dat kan best wel wezen, maar je hebt wel een bepaalde voorkeur. In plaats van dat je je laat knevelen met een ballgag, laat je je daarna knevelen met een ballgag en afranselen door een vrouw met een zweep. Wil je nog een stapje verder; doe je dat op een parkeerplaats langs de snelweg of ergens achteraf in een weiland.

Dat wil niet zeggen: hee, ik val op lange blonde vrouwen met een wespentaille *overmorgen* Laat ik mij eens vergrijpen aan een kindje van de PSZ.

10. Pisam

Pisam Niet meer actief

Ik vind zo'n man publiekelijk aan de schandpaal nagelen véél te ver gaan. Ik zou me echter niet meer op m'n gemak voelen, dus mijn kind zou wel naar een andere psz gaan.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Die man heeft hulp gezocht en dat is al een eerste stap geweest. Hij heeft zijn leven op de rit en dus waarschijnlijk zijn verslaving onder controle. Wij weten hier niet wat voor type man het verder is, dus kunnen makkelijk praten. Hoe gaat hij om met de kinderen? Is dat op een leuke (uiteraard niet seksuele) manier? Hebben de kinderen er lol aan? Voel je jezelf niet ongemakkelijk als je je kind van de psz haalt? Allemaal dingen die mee moeten wegen.

Iemand die moeite heeft gedaan een verslaving onder controle te krijgen moet je absoluut niet aan de schandpaal nagelen. Dat is het vervelende van social media. Er wordt een heksenjacht geopend op mensen die het helemaal niet verdienen (mooiste recente voorbeeld is van de politieagent die bij de arrestatie van die Arubaanse man zou zijn en helemaal zwart wordt gemaakt op oa Facebook. Die agent was niet eens in de buurt!)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind je wel naief om eerlijk te zijn. Een verklaring omtrent goed gedrag kun je zelfs krijgen met strafblad om vervolgens bij de politie te gaan werken. Dat heb ik zelf van heel dichtbij meegemaakt.

Ik persoonlijk zou mijn kind overplaatsen naar een andere peuterspeelzaal, al was het maar dat ik toch met een schuin oog naar hem zou blijven kijken. Ik moest er niet aan denken dat hij alleen voor de groep van mijn (of andermans) kind zou staan.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Helemaal mee eens. Waarom zouden zoveel moeders hier toch hun kind overplaatsen als er verder niks aan de hand is? Als die man een kans verdient? Als het "maar" een verslaving is? Alleen vanuit hun eigen gevoel dat hij hen bekijkt? Dat is dan toch ook niet "eerlijk". Dan krijgt hij dus ook geen echte kans. Dat is meten met 2 maten vind ik.

En niks zeggen en wel je kind er vanaf halen, dat is pas raar en geheimzinnig. Ga je dan een smoes verzinnen als je moet uitleggen waarom? Die man heeft juist de ballen gehad om het openlijk te bespreken. Waarom dan niet met hem het hier over hebben? Dan krijgt hij pas echt een eerlijke kans.

En ik vind dus wel met andere ouders en de leiding erbij. Wel het eerst zelf aankaarten, maar ik vind dat je het beter open kunt bespreken, dan achter zijn rug om roddelen. En helemaal niks tegen hen zeggen zou ik nog vreemder vinden. Ik zou het willen weten als een andere ouders zoiets wist. En ik zou het raar vinden als hij zo open is, en de leiding weet het niet. Hij maakt het zelf juist bespreekbaar door die documentaire te maken. Waarom het dan niet open bespreken?
    Niet om hem aan te vallen of te lynchen, zoals velen hier mijn post opvatten schijnbaar, maar juist om het gesprek open aan te gaan en vertrouwen te krijgen in elkaar.

En even over die hulp.... de ene hulp is de andere niet. Ik zou daar niet zomaar door gerustgesteld zijn. Dit bewijst niks. Wie weet of hij zijn behandeling heeft afgemaakt? Veel mensen hier zijn wel erg goed van vertrouwen.
    En verslaving is nu eenmaal risicovol. Ook al is het langer geleden. Extra alertheid maar ook juist openheid is dan belangrijk. En niet toedekken, verstoppen, geheimhouden onderling.
    Zo kunnen onwenselijke situaties ontstaan en blijven voortduren. Genoeg voorbeelden van gezien helaas.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben het met TS eens. Hij valt op vrouwen, niet op kinderen.

Dat filmpje plaatsen op de FB raad ik ook sterk af, want voor je het weet heb je een proces aan je broek.

Alleen op een groep staan vind ik sowieso onwenselijk. Ook als het om een vrouw zonder dubieus verleden gaat. Dát zou je kunnen aankaarten.

15. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik had mijn kind wel naar een ander psz gebracht, en zou ook melden wat de reden is geweest.

16. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik vind het wel wonderlijk dat hij juist voor deze carrière heeft gekozen met zo een achtergrond.

Je zou denken dat hij voorzichtiger zou zijn met zijn keuze van beroep.

Ik zou er ook geen prettig gevoel bij hebben, ondanks dat hij zegt genezen te zijn van een seksverslaving.
    Hij kijkt naar mijn idee toch met hele andere ogen naar vrouwen..hoe zijn opvattingen naar kinderen zijn is dus niet duidelijk.
    In dit geval zou ik zo iemand liever op kantoor zien dan met kwetsbare kinderen..

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoezo toedekken?? Hij is op nationale tv geweest ... Ik denk niet dat hij iets verzwijgt. Ik neem ook aan dat hij bij ieder gesprek begint met " hé, dat je het weet, maar ik heb een seksverslaving!" Dat hoeft hij ook niet m.i. Omdat het totaal niet relevant is.

Een verslaving is in zoverre risicovol als je het niet onder controle kunt houden. De man in kwestie kan dat wel voor zover ik kan oordelen en daar moet je het mee doen.

Had je ook zo gereageerd als hij een gok verslaving had gehad? Ik zou me meer druk maken als hij een alcoholverslaving zou hebben ... Die niet onder controle is.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
  19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Toedekken bedoel ik als zijnde niet door hem, maar een aantal reacties die ik hier lees.
    Verslavingen zijn gevaarlijk en je komt er wel vanaf maar het blijft altijd tricky. En kan nogal van invloed zijn op je handelen, zeker jonge kinderen zijn zeer kwetsbaar.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Compleet mee eens...pedofilie is iets heel anders en de reacties als: hij kan wel pedofiel worden....tja ik denk dat die kans net zo groot is als dat wij hier allemaal pedofiel worden....of inbrekers....winkeldieven;)

Deel Deze Pagina