Leidinggevende psz (was) seksverslaafd. Wat nu?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Evenzo, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Niet lullig bedoeld, maar inbreker of winkeldief wordt je denk ik sneller dan je denkt, als je omstandigheden maar slecht genoeg zijn ;):D
    Net als dakloze of zwerver "worden". :p
    Natuurlijk niet vergelijkbaar met pedofiel zijn.

2. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Dit dus! En je weet nooit of hij ook pedofiel is of niet, dat gaat hij natuurlijk niet op tv voor de hele wereld kenbaar maken en een vrouw en kindere hebben zegt ook niks, Kan ook maar een "dekmantel" zijn.

Ik zou persoonlijk die man nooit kunnen vertrouwen en zou een ander psz zoeken voor mijn kind.

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Hoi,

Heb niet alles gelezen maar even een tip:
    Er is een vertrouwenspersoon als het goed is van de psz, die is onafhankelijk. Je kunt daar ook mee spreken en je zorgen uiten. Misschien kan diegene je verder helpen. Verder denk ik dat deze man zich heel kwetsbaar heeft opgesteld om zo andere verslaafden te kunnen helpen. Bedenk wat hij allemaal al over zich heen heeft gekregen, hij zal wel 10x nadenken voordat hij iets doet dat niet door de beugel kan. Beetje ondankbaar als de maatschappij je dan nog afstraft ook door de eerlijkheid...

4. mumija

mumija Niet meer actief

Ik denk dat termen als "sexverslaafd" en "werken met kinderen" moeilijk samen gaan. Dat wekt gewoon heftige reacties op bij mensen.

Voor mij persoonlijk genoeg reden om mijn kind van die peuterspeelzaal af te halen. Ik moet er niet aan denken dat hij mijn kind naar de wc helpt of een schone luier om doet, het spijt me zeer.
    Had ik het niet geweten, dan wist ik niet beter maar als ik er net als ts achter zou komen van die uitzending (en hem gezien heb), dan bekijk ik zo iemand toch met andere ogen.

Niet zozeer voor mezelf, maar wel voor een weerloos kind. Als hij dan alleen op een groep zou staan zou ik me hartstikke ongerust maken. En aangezien je dat van te voren niet weet, is dat voor mij genoeg reden om mijn kind naar een andere psz te laten gaan.

Maar acties ondernemen zou ik niet doen.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Van helemaal niemand om je heen weet jij zeker of ze geen pedofiele gevoelens hebben. De kans dat deze man misschien ergens ook pedofiele gevoelens heeft is even groot als elk ander persoon die jouw kind op de psz een schone luier om doet.

Het feit is dat het enige wat je weet over deze man, is dat hij seksverslaafd was aan volwassen vrouwen. Dat gegeven maakt hem geen risico voor kleine kinderen. Als de man op een middelbare school had gewerkt zou het een risico zijn, meiden van 15 kunnen er volledig volwassen uitzien, maar een psz is juist geen risico. Tenminste, niet hoger dan elke andere man of vrouw.

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    ik vind het gedrag van je man niet te overdreven, die man ( ook al is hij geen pedofiel, althans dat zegt hij, ben niet zo van het vertrouwen) maar ik die uitzending geeft hij duidelijk aan dat het spannend zou vinden betrapt te worden als hij "bezig" is op de straat maar wat hij verder zegt vindt meer zorgwekkend dat hij bang is dat het zover zal gaan dat hij zich niet zou kunnen beheersen en een vrouw lastig zou vallen, dat is absoluut zorgwekkend, vanuit die reden zou ik mijn dochter daar weghalen, ik zou geen vete beginnen omdat hij behandeling heeft, maar verslaving is verslaving, ook al ben je gestopt, je blijft een verslaafde.

dus ik zou het gevoel van mijn man niet zomaar afdoen als zwaar overdreven maar praten en ja ik zou wel mijn dochter daar weghalen maar aan de schandpaal nagelen niet.

7. Evenzo

Evenzo Lid

16 feb 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh, wat een reacties! Ik heb alles gelezen. Bedankt iedereen.

Mijn man is gelukkig overtuigd dat hij niks openbaar gaat maken. Maar hij heeft verder nog steeds dezelfde mening, en ik de mijne.
    Ik blijf erbij: een seksverslaafde die opgewonden wordt van vrouwen is geen pedofiel/pedosexueel. Mijn gevoel is bij deze man altijd goed geweest, hij gaat op een leuke manier met de kinderen om, doet spelletjes, leest voor etc. Ik zie er eigenlijk geen gevaar in.
    Thank God dat ik geen beelddenker ben, ik zou hem nog best normaal aan kunnen kijken, maar ik hou zijn blik toch in de gaten, want hey, ik ben wél een volwassen vrouw ;)

Het is nu gelukkig zomervakantie, dus mijn man en ik hebben besloten erover na te denken, even een paar weken laten bezinken en dan kijken wat we gaan doen.

Bedankt iedereen voor de meningen, tips en reacties.

8. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Al gaat hij 100% zeker niet aan mijn kind zitten, alleen het idee al dat hij als er een aantrekelijke vrouw langs loopt efftjes met zijn hand in zijn broek gaat zitten...nee,ik zou mijn kind niet met een gerust hart achterlaten bij zo een vent. Het feit alleen al dat hij met zo een verleden ervoor kiest om te werken waar hij werkt vind ik al verdacht genoeg.

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Wat is daar verdacht aan dan? De verslaving staat los van zijn beroepskeuze, het heeft niks met kinderen van doen. Hij is op nationale tv geweest met zijn verhaal, juist hij zou gek zijn om dan bij elke voorbij lopende vrouw z'n hand in zijn broek te steken in de hoop dat ze hem dan zouden zien! Want stel je voor dat hij herkend wordt.
    Het zou pas verdacht zijn als hij een typisch vrouwenberoep had gekozen, of op een kantoor die vol zit met vrouwen in strakke mantelpakjes.

10. mumija

mumija Niet meer actief

Ik vind eigenlijk het verhaal ook wat te kort om een duidelijk beeld te krijgen.
    Was hij sexverslaafd? Had hij in die tijd een vrouw/vriendin waar hij constant mee van bil ging? Ging hij naar de h**ren? Hoe was zijn situatie?

Uit het verhaal van ts krijg ik eigenlijk meer een gevoel dat hij (ook) een exhibitionist was.

11. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik,persoonlijk zou mijn kind geen één dag langer op die psz laten, ik vertrouw het niet al zou hij gecastreerd zijn of zo onschuldig als ik weet niet wat. Van mij mag hij werken waar hij wil, maar tussen onschuldige kinderen...nee,vind ik niet kunnen.

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Maar waarom vind je dat niet kunnen dan? Waar zit het gevaar? Hij valt op vrouwen, niet op kinderen.

13. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Is dat met garantie te zeggen, dat hij niet op kinderen valt?

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Nee. Maar dat geldt ook voor de buurman, de slager, de zwemleraar of de leerkracht van jouw kind!

Een seksverslaafde kun je niet vergelijken met een pedofiel. Net als appels met peren.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    300% mee eens. De angst van je man is irrationeel en zou voor mij geen reden zijn om mijn kind over te plaatsen. ;)

Er zijn zoveel mensen met errrrr 'typische' se.xu.ele voorkeuren en gedragingen. Misschien hijst the psz juf van jullie dochtertje zich elke avond in een zusterspakje om vervolgens vijf keer per dag wilde s*x met haar buurman te in de auto op de parkeerplaats. Tja, dan blijf je bezig! ;) Zolang iemand geen daadwerkelijk gevaar voor mijn kind vormt moet je wel een beetje chillen en reeël blijven........

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! Precies! 💡💡💡

17. lemontree

lemontree Niet meer actief

Je hoeft geen pedofiel te zijn om pedofiele gedragingen te vertonen. Als zijn fantasieën zo extreem werden dat hij zelfs opgewonden werd van verkrachting zou het in de praktijk best mogelijk zijn dat het op een gegeven moment ook over kinderen zou kunnen gaan. Hoeveel mensen fantaseren (en experimenteren) wel niet over sex met iemand van hetzelfde geslacht zonder homoseksueel te zijn. Als je een verslaving hebt op dit gebied dan gaat dat niet meer om onschuldig ergens over fantaseren, dat gaat over extremen.

De kans is heel groot dat hij echt van zijn verslaving af is. Ik zou om bovenstaande reden me alleen toch minder prettig voelen bij hem, al is de kans dat hij die neiging krijgt bij een eventuele terugval erg klein. Ik zou ook niet zo zeer bang zijn dat hij iets met de kinderen zou willen doen, maar wel dat hij seksuele gedragingen zou vertonen waar de kinderen bij zouden zijn omdat hij daar opgewonden van werd. Net als met het hand in de broek langs vouwen te fietsen. Het zou me toch niet lekker zitten en ik zou het zeker graag willen bespreken. Wie weet kan hij dat gevoel wegnemen. Het filmpje op zijn facebook zetten vind ik te ver gaan. Het is niet dat je kind in een acuut bedreigende situatie zit. Waarschijnlijk zelfs helemaal niet, maar ik begrijp het nare gevoel dus wel.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Ik zou er sowieso niet blij van worden als de leid(st)ers op de psz een strafblad hadden. Of dat nou met een zedenmisdrijf te maken heeft of met een overval, belastingontduiking of dronken achter het stuur zitten. In alle gevallen is er toch iets mis in je hoofd en ben je volgens mij niet geschikt voor zo'n functie.
    En tuurlijk iedereen verdient een tweede kans maar dan wel in een andere branche en niet in de kinderopvang of het onderwijs.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik weet niet of de meneer in kwestie een strafblad heeft hoor. Als hij sexverslaafd is geweest maar nooit met justitie in aanraking is geweest verder heeft hij ook geen strafblad.

20. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zou geen prettig gevoel hebben, maar toch zelf proberen t in goede daglicht te zien.
    Deze man had een verslaving, maar is nooit zo ver gegaan dat hij een vrouw wat heeft aan gedaan. Er zijn heel veel mensen, vooral mannen sexverslaafd. Niet allemaal zo extreem maar toch. Dus hoezo denken dat hij dan ook pedofiel is.

Deel Deze Pagina