Leidinggevende psz (was) seksverslaafd. Wat nu?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Evenzo, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Dus alle mannen/vrouwen die seksverslaafd zijn zijn pedofiel??

    Ik zou mijn kinderen niet van psz/school afhalen en al helemaal niet achterbaks het filmpje op fb zetten. Daar mee maak je alles kapot.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113

    Helemaal mee eens. Seksverslaafd heeft volgens mij helemaal niks met pedofilie te maken. Je ziet toch vaker van die docu's over mensen die seksverslaafd zijn of andere eigenaardigheden op dat gebied erop na houden?? Vaak zijn het ook gewoon getrouwde mensen met kinderen??
     
  3. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief

    Inderdaad!
     
  4. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik snap sommige dames hier echt niet.
    Verslavingen zijn er echt in alle vormen en maten en ik durf te wedden dat 80 procent van de dames op ZP wel 'een soort' verslaving heeft.

    Maar omdat het een seksverslaving betreft (iets wat nog redelijk vaak voorkomt trouwens) dan staat iedereen op zijn achterste poten want wat als meneer nou ook eens een pedofiel is :( :(. Wat een bekrompen en oliedomme manier van denken.
    Deze man heeft net zoveel kans om pedofiel te blijken, als je eigen vent of huisarts bijvoorbeeld.

    Als ouders zijnde heb je toch ook seks? Je fantaseert erover en (guess what) je geniet er ook nog eens van.
    Deze man heeft hier alleen wat problemen met de mate waarop hij dit doet.n (ook heel lastig voor zijn vrouw).

    Maar hoe hypocriet ben je precies als je een man om zijn (heteroseksuele) seksuele gevoelens aan de schandpaal zou nagelen. Weg zou houden bij je kinderen... en af te doen als een 'vies mannetje'.

    Pedofilie is een geaardheid. Dat wil zeggen dat je er gewoon niks tegen kan doen. Je kan namelijk ook een homofiel geen hetero maken...

    Een seksverslaving is een psychisch probleem waar met de juiste hulp, goede resultaten mee behaald kunnen worden.
    Hoeveel mannen (of vrouwen) durven met een dergelijk probleem nog om hulp te vragen als het klaarblijkelijk iets is waar je zelfs je baan over kwijt kan raken????
     
  5. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief


    Hier ben ik het helemaal mee eens! (Sorry ik had geen zin te typen maar bedankt warboel mooi verwoord!!)
     
  6. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat ik wel een beetje dubieus vindt...Hij had (heeft) een se.ksverslaving met steeds extremere ideeën tot aanranding aan toe. Is daar naar eigen zeggen van genezen maar begint dan wel kort daarna (ik weet noet hoe lang hij deze psz heeft?) een baan waar vrijwel allemaal vrouwen werken en veel vrouwen, moeders, over de vloer komen. Daar zou ik me dan wel achter de oren over krabben :D

    Dat de man ineens een pedofiel/pedosexueel zou worden vind ik onzin. Maar ik durf niet te zeggen of ik mijn kind daar zou laten ivm met wat ik hiervoor schreef. Wij hebben een go voor ons zoontje en ik vond een onderling klik tussen ons en de go erg belangrijk. Ik zou toch 2nd thoughts krijgen bij deze man.
     
  7. Luja

    Luja Niet meer actief

    Wauuuuw wat een vooroordelen hier :eek:
    Als je seksverslaafd bent heb je dus automatisch geen goede bedoelingen met kinderen? Wat een klinklare onzin dames!!
    Deze meneer was gek op sex, meer dan een ander, het nam extreme vormen aan en toen deed hij iets heeeeel dappers, hulp zoeken!
    En een paar jaar later heeft hij zijn leven volledig op de rit, hij heeft huisje boompje beestje en een hele mooie leuke baan.
    Dus waarom zou iemand hem dat misgunnen? En aannemen dat hij ertoe in staat is om aan je kind te kunnen komen?
    Deze meneer ziet zelf in dat hij te ver kan gaan, maar veel anderen niet.
    En er schijnen veel mensen seksverslaafd te zijn in Nederland, doordat het een taboe is omdat er zoveel mensen zo ontzetten spastisch reageren (zoals in dit topic!) durven velen van hen geen hulp te zoeken.
    Deze meneer deed dat wel...... Heb daar respect voor.....

    En inderdaad hij had verlangens over vrouwen, niet over kinderen!
    Dat je je zelf ongemakkelijk voelt zou ik al lichtelijk overdreven vinden, maar je kind van die leuke PSZ af plukken, kom op zeg.

    Je kunt iemands seksleven toch niet vergelijken met iemands functie, slaat helemaal nergens op.

    En de felle tantes hier soppen wel massaal in de bioscoop bij 50tinten en hebben de kast vol vibo's van ladiesnight. En dat is wel normaal :D
    Ik vind iemands seksleven totaal niet relevant in dit soort kwesties.
     
  8. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Maar is het niet behoorlijk dubieus te noemen dat, zelfs als hij echt niet op kinderen valt, maar op vrouwen, hij een baan kiest waarbij hij dus vrijwel alleen maar vrouwelijke collega's heeft? En de kinderen voor het overgrote deel worden weggebracht door vrouwen (de moeders dus) die ook nog stuk voor stuk redelijk jong zullen zijn? (-40)?

    Ik geloof er dus niks van dat hij dus "genezen "is, ik zou dit gewoon echt niet vertrouwen.

    Oh en ter informatie, Ik ga nooit naar de ladysnightparty's want wat ik er van gehoord heb vind ik behoorlijk ordi. Ik heb ook geen vibo's in mijn kastje en heb ook 7 tinten grijs niet gezien, dus mag ik bovenstaande wel zeggen, ook al ben ik fel :D
     
  9. mamavan3jochies

    mamavan3jochies Niet meer actief

    goed gezegd en ik ben het met je eens
     
  10. mumija

    mumija Niet meer actief


    Mee eens mamabri. En vooral dat hij steeds extremer werd en de hele dag dacht aan aanrandingen en verkrachtingen.

    Dan vind ik kinderen een te kwetsbare groep om uit te testen of hij wel of niet "genezen"is. Vooral als hij alleen op een groep
    staat.
     
  11. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Dus een alcoholist kan ook nooit meer in een kroeg komen?

    Als je dat onder controle kunt houden, wat is dan het probleem? Weet jij hor de slager jou ziet als je daar je biefstukje komt halen? Misschien kleed hij je stiekem in gedachte wek uit, of heeft andere perverse gedachten over je.
     
  12. Dit. Ik denk dat als hij elke nacht 3 hoeren bezocht of het het liefst alleen met vrouwen boven de 60 of mannen in een jurk deed, niemand de neiging zou hebben om dat openbaar te maken. Dát is iets wat ik bekrompen en veroordelend zou vinden, want daar doet hij niemand kwaad mee en dat heeft enkel te maken met z'n voorkeuren. Maar een man die aangeeft dat zijn fantasieën steeds extremer werden, dat hij over verkrachtingen nadacht en totaal geen zelfbeheersing had, hoef ik niet in de buurt van m'n kinderen.
     
  13. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik val niet snel van mijn stok maar ben toch echt een paar keer naar beneden geflikkerd door sommige reacties hier. Wauw! Wat een vooroordelen zeg.

    Dus omdat ik verslaafd ben aan eten ( ja dat ben ik echt ) mag ik eigenlijk ook niet op een PSZ werken want stel je voor dat ik mijn verslaving botvier op die kinderen. ;)
     
  14. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ook een alcoholist die niet meer drinkt blijft een alcoholist. Het risico op terugval is nl heel erg groot. Wanneer een verslaafde die af is gekickt weer begint is hij weer snel terug bij af.

    En nee, natuurlijk weet ik niet wat de slager denkt, of de buurman. Maar dat wil nog niet zeggen dat iemand die het al heeft toegegeven dat hij verslaafd is, je dan maar "vrij spel" moet geven onder het mom van "hij heeft hulp gezocht, geeft het toe dat hij verslaafd is, dus het zal wel loslopen".

    Deze meneer zoekt duidelijk zijn doelgroep op, ipv het te vermijden!
     
  15. Oliviafaye

    Oliviafaye Fanatiek lid

    13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou mijn kind daar toch weghalen ook al ben ik het met veel eens dat de kans minimaal is dat er wat gebeurd. Hem publiekelijk vernederen gaat echter veel te ver.

    Ten eerste zal ik mezelf er totaal niet meer op mijn gemak voelen.
    Waarom begint zo iemand een psz waar constant veel vrouwen aanwezig zijn?
    Je zou denken dat je verleiding uit de weg gaat na een verslaving.
    Een alcoholverslaafde gaat toch ook niet bij een Gall&Gall werken.

    Ten tweede, en ik weet dat dit bijna niet voorkomt:
    - De man was/is verslaafd aan seks... Niet perse aan vrouwen. Hij wil van vrouwen dat ze dingen met hem doen en hij met hun(en fantaseert daarbij over bepaalde lichaamsdelen)
    Wie zegt dat hij dat bij kinderen/meisjes dan niet zal proberen?
    Anatomisch zijn ze gelijk, ze zullen niks zeggen , weten niet precies wat er gebeurd.

    Ik ben misschien bevoordeeld omdat ik een verhaal ken van iemand die jaren geleden op tv was.
    Zij was als kind misbruikt door de man die een kamer huurde bij haar oma.
    Hij heeft later toegegeven dat hij gewoon behoefte had aan seks en dat nergens kreeg zonder ervoor te betalen.. Zij was makkelijk en in de buurt maar zodra hij een vriendin kreeg was het over.
    Dat kan dus ook, het hoeft niet perse een pedofiel te zijn..
    En daarom zal ik het nooit vertrouwen denk ik.
     
  16. mamavan3jochies

    mamavan3jochies Niet meer actief

    zijn doelgroep is 50% van de mensheid?
    overigens zou ik het ook wel een vies idee vinden als die man leidinggevende is op de school (in dit geval peuterspeelzaal) van mijn kinderen. Vooral omdat hij zijn fantasieën hardop heeft uitgesproken.
     
  17. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Waarom vies?
    Heb jij nooit seks? Of bepaalde dingen die je tijdens de seks lekker vindt?
    Aangezien je mama bent van 3 jochies, lijkt het eerste sowieso heel onwaarschijnlijk, maar moet ik jouw omgang met je kids een vies idee vinden?
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Moeilijk, mij zou het ook niet helemaal lekker zitten hoor en ik zou in eerste instantie ook schrikken als ik zo'n filmpje zou zien, maar aan de andere kant:
    Het is/was een seksverslaafde, dat is wat anders dan een pedofiel. Hij werkt niet samen met kinderen en hij komt er eerlijk voor uit, is zelfs op t.v. geweest, dus mensen zullen hem wel in de gaten houden.
    Dat filmpje op FB zetten zou ik echt niet doen, ten eerste, hij maakt er zelf geen geheim van en ten tweede, waarom moet je man zijn gedrag publiekelijk nogmaals veroordelen?
    Als je je er niet goed bij voelt of het vertrouwen weg is, zou ik een andere psz zoeken, maar het daar bij laten.
     
  19. Oliviafaye

    Oliviafaye Fanatiek lid

    13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht

    Tenzij je van plan bent ze op te eten snap ik de vergelijking niet zo.
    De meeste zijn bang dat hun kinderen slachtoffer worden van zijn verslaving, niet dat hij hun ook seksverslaafd maakt?
     
  20. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Dat klopt, maar het risico is niet heeeeeeel groot. Er is een risico, en dat momentje onder controle houden. Mijn man ... Alcoholist ... Komt geregeld in cafe's, restaurants, hotelbars e.d. En toch voelt hij niet de noodzaak om het op een zuipen te zetten. Dat heet controle en dar heeft deze man denk ik ook.

    De man zoekt niet zijn doelgroep op, er zijn bij ons ook zat vaders die hun kroost wegbrengt hoor ... Ik denk zeker 50%
     

Deel Deze Pagina