Leidster mag geen hoofddoek

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Marrie1986, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumpie

    Bumpie Bekend lid

    28 dec 2015
    864
    523
    93
    Eh gesloten? Heel vreemd. Openheid ligt namelijk volledig in houding en karakter en niet in kleding. Ik ken verlegen en gesloten nudisten dus die vlieger gaat niet op. Donkere wenkbrauwen kan ik me dan nog ieeeeeets bij voorstellen maar bovenstaande geloof ik niet. Er is geen kind dat ineens terughoudend wordt door een sjaal of muts op het hoofd.
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.194
    4.344
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kun je vreemd vinden en met je volwassen verstand beredeneren, maar bij kinderen ligt dit blijkbaar anders. En dat snap ik wel.
    (Vergelijking met sjaal of muts vind ik ook niet opgaan. A. Een sjaal/muts bedekt minder en B. Het zijn kledingstukken die bekend zijn bij kinderen).
     
  3. Bumpie

    Bumpie Bekend lid

    28 dec 2015
    864
    523
    93
    Geloof het nog steeds niet. Denk dat dit jouw invulling is van irts wat je denkt geobserveerd te hebben. Misschien is die leidster gewoon niet extravert oid.

     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.194
    4.344
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap eigenlijk niet waarom ik überhaupt reageer op iemand die ‘wtf’ in haar vocabulaire heeft en waarom ik het nodig vind me te verdedigen, maar voor de laatste keer:
    Dit is niet mijn observatie, maar de observatie van twee leidsters op twee verschillende kdv’s in Utrecht en het dorp waar ik nu woon. ZIJ gaven aan dat kindjes in eerste instantie terughouden zijn, maar als het ijs gebroken is, dat het dan prima gaat (zie eerste post). Beiden waren/zijn schatten, waar mijn kinderen (en andere) echt dol op zijn.
    Maar goed, ik kan je vast niet overtuigen. En dat hoeft ook niet, want tenslotte ging het topic hier ook niet over.
    Ieder zo zn eigen ervaringen en inlevingsvermogen. :)
     
  5. Bumpie

    Bumpie Bekend lid

    28 dec 2015
    864
    523
    93
    Lijkt me een goed plan om de dame in kwestie te vragen of zij dat heeft geobserveerd ipv second hand. Vind t ook maar wat geroddel bij jullie kdv. Onze leidsters zullen nooit zulks zeggen over andere leidsters. Maar kay, zal wel.
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.194
    4.344
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lijkt mij een goed plan dat je wat beter leest. Er wordt niet geroddeld op ons kdv. De twee leidsters in kwestie waren/zijn de leidsters met de hoofddoek. Zijzelf ervaren terughoudendheid (in eerste instantie).
     
    Bumpie vindt dit leuk.
  7. Bumpie

    Bumpie Bekend lid

    28 dec 2015
    864
    523
    93
    In dat geval excuses heb t anders begrepen.
     
    merah vindt dit leuk.
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.545
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik ben niet tegen hoofddoeken en vind dat je mag dragen wat je wil (geloofsovertuiging of iets anders)
    Maar je kunt hier eeuwig een discussie over blijven houden. Maar op mijn werk (winkel) mag ik geen pet op.
    En als nu iemand bedenkt om met een hoofddeksel van de kkk clan op te gaan lopen? Mag dat dan wel?
     
  9. Marrie1986

    23 jan 2016
    59
    17
    8
    NULL
    NULL
    Uuuhm ik vind een pet of een KKK muts nou niet te vergelijken met een hoofddoek van een moslima.... een moslima geeft hiermee uiting aan haar geloof een pet niet en een KKK muts komt officieel uit een katholieke traditie voort ( in Spanje en Portugal in sommige processies nog wel gedragen) maar zijn natuurlijk absoluut geen onderdeel van het normale straatbeeld in onze samenleving. Verder is een KKK muts gezichtsbedekkend. En dát is weeeer een andere discussie
     
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.545
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik noem nu even extreme voorbeelden,want als het ene wel mag dan is er altijd wel weer iemand/ iets die weer over een ander ding moeilijk gaat doen.
    Verder ben ik het met je eens en vind het zelf echt geen probleem.
     
  11. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Wat vreemd. Hier op de psz/kdv 2 schatten van leidsters met hoofddoek. Iedereen draagt dezelfde polo met logo en een eigen broek of bij deze meiden een lange rok in neutrale kleur. Meestal passen ze hun hoofddoek ook nog eens aan op hun rok of een hele vrolijke omdat de kindjes dat leuk vinden. Nog nooit iemand over gehoord hier. Ze doen hun werk super goed en daar gaat het om.
     

Deel Deze Pagina