Beveiligingscode Microsoft: echt of nep?!

Discussion in 'De lounge' started by Chantico, Aug 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb een paar mail-accounts. Bij het openen van de ene (na invoer mailadres en wachtwoord) krijg ik een schermpje van Microsoft met de tekst:

Misschien zijn we overbeschermend...
    ...maar we moeten controleren of je een beveiligingscode kunt ontvangen voor het geval je ooit de toegang tot dit account verliest. Waarnaar moeten we de code verzenden?

In het hok daaronder staat mijn andere mailadres al ingevuld. Moet ik dit nu wantrouwen of is dit normaal? Ik kan me niet meer herinneren of ik die twee accounts ooit heb 'gelinkt'.

In de toelichting staat dat als ik dit niet invul, m'n mailaccount vergrendeld zal worden. Ik hou niet zo van zulke dreigende taal en vertrouw dat dus ook niet. Als ze al met zo'n beveiligingscode zouden werken, zou dat toch een service van ze zijn, geen verplichting met vergrendeling tot gevolg als je er niet aan voldoet?

Wat zouden jullie doen: de gegevens invullen die ze vragen of niet?

2. Is gewoon echt hoor, kan je gerust invullen :)

3. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    krijg ik ook steeds! durfde ook niks te doen, bang dat het nep is....

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Dreigende taal? Nee dan zou ik het zeker dus NIET doen
    Dat is nl een van de meest gebruikte trucs...
    Als u dit niet doet dan......

5. Je kunt het jezelf ook wel erg moeilijk maken.. Ze kennen je andere e-mailadres (of telefoonnummer, dat kan ook nog) al, dus wat kan er nu helemaal gebeuren?

Ik vul dit al maanden in en zowel met m'n e-mail als telefoonnummer zijn nog geen rare dingen gebeurd.

Kggggggggggggggg. oihwjeirnhsidkbnihtwioe

//- / wjeiofifbgieurbteirh (*@&#(*&#%(LHJhbsidfb523656

Oh shit, daar ga ik..

6. Chantico

:D

Klopt, die gegevens staan er al. Maar ik dacht dat dat misschien ook gegevens konden zijn die ze via cookies ofzo uit m'n computer hadden gevist :(

Maar Shaddixxx, begrijp ik goed dat jij dit tegenwoordig altijd in moet vullen dan?

7. Haha nee, is maar eenmalig hoor. Ik heb alleen een stuk of 50 werk-gerelateerde accounts, dus vandaar dat het bij mij de afgelopen maanden wat vaker voor is gekomen ;)

Als je het andere e-mailadres aangevinkt laat staan ontvang je gewoon een mail van Microsoft, met een 4-cijferige code. Die vul je in en dan werkt alles weer en hoor je er nooit meer iets over ;)

8. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Emailadres kan niet zoveel kwaad maar telnr nooit doen, als het echt Microsoft is vragen ze namelijk of jij hun kan bellen en zorgen ze voor verificatie. Zijn veel oplichtingspraktijken gaande van mensen die zich uitgeven voor Microsoft.
    Check waarschuwingsdienst.nl maar eens ;)

9. Nou, ook m'n telefoonnummer heb ik al tig keer gebruikt als verificatie van microsoftaccounts of gmailaccounts hoor. Ook dan ontvang ik gewoon een code en gebeurt er verder niets. Is ook al maanden geleden, dus áls ze daar iets mee zouden willen, zou dat vast al gebeurd zijn ;)

10. Chantico

Zijn er nog anderen die een mening hebben over of dit wel of niet echt is?

11. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

Jan 20, 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend had dit laatst ook bij zijn accounts. Hebben dat gewoon gedaan en nu kan ie er nog gewoon in en er is niks geks gebeurd ;)

12. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb het ook gewoon gedaan, ik kon anders helemaal niks meer. Geen gekke dingen gemerkt na die tijd

13. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,669
    1,427
    113
    Ik had het dus niet gedaan en toen kon ik mijn account niet meer op en dat heeft me een middagje knoeien gekost voordat ik dat weer gefixt had dus ik zeg doen :D

14. Jullie hebben, net als ik, ook allemaal aandelen zeker? ;)

Share This Page