Nooit alleen naar wc.. maar nu ongesteld, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mammaaa, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar de keren dat ik rustig alleen op de wc ben zijn per dag op 1 hand te tellen.. ;)

Maar nu het volgende.. sinds 4 jaar (zwanger daarna spiraal) ben ik nu ongesteld..

Ik vind het niet zo fijn om mijn tampon eruit te halen bijv als mn dochter ernaast staat..
    De deur opslot doen is ook sneu dan staat ze er brullend achter..

Herkennen jullie dit en hoe gaat het bij jullie?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon even zeggen dat je naar de wc moet en de deur even dicht doet...

Ze is 3, ondanks dat ze dat niet leuk vind begrijpt ze dat wel...

En anders gewoon eruit halen, even in de pot houden, tegen je kindje zeggen he! Kijk eens daar(wijst naar boven) en dan snel in een papiertje doen en weggooien

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik deed dan echt even de deur dicht. Mijn zoon had dat ook, die liep me overal achterna, tot in de wc aan toe. Maar als ik een tampon moest verwisselen, ging toch echt de deur even dicht. Ik wilde niet dat hij dat zag. Dan maar even brullen hoor.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh hier gaat de deur dan even op slot hoor. Dan maar even brullen... maar ik time het meestal zo dat ze dan bv net een boterham zitten te eten. Jongste is dan echt niet bezig met wat ik aan het doen ben.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Tja hier zou idd ook de deur op slot gaan, dan maar ff brullen.
    Sowieso hebben ze die fase hier gehad...jammer dan, ik wil alleen maar de wc.

6. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Een kind van 3 kan toch zeker wel even op de gang wachten ofzo zodat je rustig naar het toilet kunt?! Dan gaat ze maar even huilen.( wat is daar eigenlijk zo erg aan?)

7. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Een beetje afleiden door iets te spelen te geven naast je zodat ze jou niet bezig ziet?

Vanaf 3/4 jaar vertelde ik wel gewoon dat vrouwen (mama's) soms bloed krijgen. Dat het geen pijn doet maar er gewoon bij hoort. Ze vinden dat hier dus nornaal rn kijken nergens meer van op. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen als ze vragen wat toxh die tampon is :p

8. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik verwissel mijn maandverband gewoon als zoon erbij is, als dat zo uitkomt. Hoef ik mijn niet voor te schamen. Hij vraagt er ook niet naar, maar andere zou ik vertellen dat dat heel normaal is bij mama's.

Anders kan je het doen op een moment dat ze druk aan het spelen is of je doet de deur dicht. Desnoods alleen voor het moment van verwisselen. Dan maar even brullen.
    Persoonlijk zou ik er niet stiekem over doen. Als ze steeds mee mag naar de wc maar 1 week per maand niet zou mijn zoon dat tenminste heel vreemd vinden.

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik zou lekker de deur dicht doen. Ik vind het zelf zo'n onzin dat kinderen er altijd maar bij mogen staan.. mijn oppaskindjes wisten dit heel erg goed. Die bleven in de kamer. Toen ze kleiner waren, legde ik ze gewoon even in de box en de oudere kindjes bleven gewoon rustig spelen. Als de oudere kindjes naar de wc gingen, stond ik er ook niet bij. Ze riepen mij wanneer ze hulp nodig hadden of klaar waren. Ik vind naar de wc gaan echt wel een privé momentje en ze moeten gewoon leren hoe die dingen werken. Dus dan maar even brullen, This niet anders.

10. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik zou ook gewoon de deur dicht doen. Je bent toch geen half uur weg.

Ik neem mn kindjes trouwens nooit mee. Nooit gedaan ook.
    De wc is de enige plek waar ik even alleen kan zijn:D

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd. Soms staan mijn dochters er wel even bij, maar 9 vd 10 keer ga ik alleen en blijven ze gewoon in de kamer. Even een paar minuutjes alleen op de wc is ook wel heeeel prettig.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje heeft me wel eens een maandverband zien verwisselen in de badkamer en het enige wat hij zei was dat mama ook een luier heeft ;) :D ...en hij is vaak mee gegaan naar de wc maar ik doe nu vrijwel altijd de deur dicht en zeg dat hij binnen moet wachten, heb ik ook even rust want hij tettert anders aan één stuk door.

Zou dus gewoon vertellen de je deur dicht doet en gaat ze protesteren dan zij dat zo, op de wc zit je hooguit een paar minuten...geen uren, toch :p

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Dit inderdaad. Een kind van 3 kan echt wel even wachten. Dan maar huilen. Stopt vanzelf wel een keer. Je kind kan dat toch wel begrijpen.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Die 2 minuten alleen op de wc zijn heilig hier met vaak een huis vol kinderen:)

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik doe ALTIJD de deur dicht als ik naar de wc ga. Ik sta de hele dag tot zijn beschikking, mag ik aub even rustig naar de wc gaan?? Soms gaat hij op de deur kloppen, dan zeg ik dat hij even moet wachten en geef daarna geen antwoord meer. Of ik schreeuw naar mijn man waarom onze zoon voor mijn wc deur staat terwijl hij gewoon in de kamer is haha.

16. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Mijne deden ook huilen nou pech hoor wil toch echt even alleen naar de wc

Nu is me zoontje bijna 2 en is gewend huilt niet meer gaat op de trap zitten wachten tot ik klaar ben Hahahahah

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ging de deur ook gewoon dicht en zeker al op 3 jarige leeftijd. Het was de eerste paar keer even brullen maar daarna wist ze dat ze een paar minuten geduld moest hebben.
    Voor wat betreft het verwisselen van maandverband/tampon, daar heb ik nooit een groot geheim van gemaakt maar uitgelegd waarom dat is.

18. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wist niet dat ouders hun kinderen meenamen naar de wc? is dat alleen met plassen of ook als je dr nr 2 moet doen? misschien dat juist wel doen vanwege de stank, blijven ze wel weg :D :D :D

Mijn kindjes volgen nog niet maar ik ga ze echt niet mee naar de wc nemen, dan maar brullen (ben ik nu onderhand wel gewend met 2 huilbaby's)

19. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Ik zet met een brullende peuter achter de deur gewoon even mijn ding te doen. Soms wil ik ook even rustig kunnen poepen, dan gaat hij gewoon even de andere kant heen.

20. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik ga nooit met mijn kinderen naar de wc. Maar anders zou ik zeker de deur dicht doen op zo n moment. Ik ben als kind zo erg geschrokken van mijn moeders 'bloed' dat het nog op mijn netvlies staat.

Deel Deze Pagina