Hoi, Wij hebben een babykamer via Marktplaats gekocht, er zat een goed uitziend matrasje van Aerosleep bij. Ik heb even gekeken, onwijs dure dingen, dus ik vind het eigenlijk zonde niet te gebruiken. Terwijl we van te voren nog zeiden tegen elkaar: een bedje 2e hands is prima, maar het matrasje wordt nieuw. Heeft iemand echt een goede tip om het matrasje te reinigen? Ik zie wel allerlei matrasreinigingsbedrijven, maar heb daar geen ervaring mee. Of apparaten om te stoomreinigen, ook geen ervaring. Iemand van jullie? Ik hoor het graag, alvast bedankt! Groetjes, Mave
Ik weet niet hoe het zit met de matras, maar wij hebben een topper van aerosleep met 2 hoeslakens overgenomen. Gewoon op 60 gewassen en het was weer als nieuw. Zou je de tijk van de matras kunnen halen en wassen? En idd lekker veel stoom er doorheen jassen met bv een stoomreiniger of stoomstrijkijzer? Geen idee verder met het matrasje, die hadden we wel nieuw gekocht.
Ik heb ook een matrasje van aerosleep maar kan de bovenste laag er af halen en wassen? Kan dat bij jou ook? Misschien moet je even googlen, maar dacht dat je t ook goed kon reinigen met soda. Soda erop strooien, poos laten liggen en later erafstofzuigen? Ikzelf zou t niet vies vinden geloof ik ( natuurlijk wel even 'schoonmaken' ) In een hotel/vakantiehuisje lig je ook op t matras en kussens van een 'ander'
ik zou er ook niet vies van zijn, zeker omdat t zo'n goed ademend matrasje zou moeten zijn. Zou ideaal zijn als je de hoes van de matras af kunt halen en wassen. De matras zelf dan lekker laten luchten of met stoomreiniger erover.
Wij hadden er zelf een gekocht, maar toen ook nog bij een tweedehands bedje één bijgekregen, we hebben die ook gebruikt gewoon op 60 graden gewassen. We kennen de mensen wel van wie het komt, misschien dat dat hielp er niet vies van te zijn.
En als je dan toch een goed matrasje wilt voor weinig geld: het matrasje van vyssa snosa ikea komt zeer goed uit de tests. Hebben wij op maat geknipt en hoes die er omheen zat ook op maat eromheen genaaid door een handige moeder. Kosten totaal : 19,95. Gezonde meubels in de (kinder)kamer | Een Veilig Nest
Oh wat erg, heb ik al die lieve reacties van jullie nodig gehad om er achter te komen dat er gewoon een enorme rits in het matrasje zit Hij draait nu een wasje en ik denk dat het voor ons dan gevoelsmatig schoon is. Bedankt dus allemaal voor het meedenken en het uitsparen van veel onnodig extra geld!!!