Lekkage bij buurman door onze fout; welke verzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Doordat wij gootje niet tijdig hebben laten ontstoppen heeft onze buurman waterschade geleden en heeft hij voor ong 100 materiële schade..
    We willen dit declareren bij onze verzekering.. Bij welke?
    Aansprakelijkheidsverzekering van ons? Inboedel?
    Waar moeten we op letten?

2. Linana

Linana Niet meer actief

Denk de aansprakelijkheidsverzekering, maar voor een bedrag van 100,-?
    Ik zou even de polis nakijken of je geen eigen risico hebt.... Op onze inboedel zit op sommige categorieën een eigen risico van 100,- en de aansprakelijkheidsverzekering net zo

3. rums

rums Niet meer actief

wa verzekering, Maar de buren moeten het melden bij hun verzekering zodat hun verzekering het kan verhalen op jullie verzekering. Maar is toch eigen risico dus ik zou ze het persoonlijk gewoon contant geven.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Wa? Is aansprakelijkheidsverzekering?
    En heeft geen zin ivm eigen risico zeg je?
    Zitten bij ABN zo'n pakketverxekering...

5. rums

rums Niet meer actief

Ja, klopt wa is aansprakelijkheidsverzekering.
    Je eigen risico word toch eerst aangesproken hierin dus kun je het net zo goed zelf betalen. Tenzij de schade hoger is dan je eigen risico.

6. Eriva

Eriva Niet meer actief

bel ze morgen even, je hebt niet altijd een eigen risico bij de avp van de abn amro (ik weet het want ik heb er gewerkt).

7. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Hij dient het eerst bij zijn eigen opstalverzekeraar te melden. Deze kan het vervolgens verhalen bij jullie aansprakelijkheidsverzekeraar.. Mocht het niet verzekerd zijn op zijn eigen opstal (door bv eigen risico) krijgt de buurman een afwijzing en kan deze meegestuurd worden naar jullie aansprakelijkheidsverzekeraar.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben afgelopen jaar lekkage gehad na verbouwing van de badkamer en de schade die de buren daardoor hadden, moesten zij verhalen bij hun eigen verzekering.
    Verzekeraars verhalen schade niet meer bij elkaar, vertelde onze tussenpersoon, daar zijn ze mee gestopt.

TS: de buren moeten dit dus bij hun eigen verzekering opgeven.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Hmm daar heeft onze buurman geen zin in. Is aardig boos en eist geld op..

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan heeft de buurman lekker pech...
    Hij moet het gewoon zelf opgeven

11. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Hij zal wel geen bonnentjes meer hebben, denk dat nodig is om te claimen?

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik zou graag bewijs willen van de gemaakte kosten. En idd wil je het via de verzekering gaan regelen zal hij het moeten opgeven bij zijn eigen verzekering... en geld eisen... dan was het bij mij al heel snel klaar geweest.

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Het is zoiezo al fout gelopen want vaak bel je zodra je een schade wilt aangeven en dan zegt de verzekering er kot iemand van ons kijken of laat er zelf een erkend persoon naar kijken. Dan moet je de factuur doorbellen en kijken hun of ze iemand sturen of dat je geld krijgt om het te laten maken.
    Heeft hij het al wel laten maken?

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier hebben we de schade van lekkage doordat de buren hun dakgoot niet leeg hadden gehaald gemeld bij onze eigen verzekering doordat er met de buren niet te praten viel. Er kwam een man langs om de schade te beoordelen en daarna is het geld uitgekeerd door onze verzekering, schadepost van ruim 1200,- Ik weet niet of onze verzekering de buren nog aansprakelijk heeft gesteld.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou het in eerste instantie via de verzekering laten lopen, lekkage kan ook onzichtbare schade veroorzaken en dat kan aardig in de papieren lopen.
    Bel anders eerst je eigen verzekeraar ook even en overleg met ze.
    Wanneer naderhand trouwens blijkt dat de schade vergelijkbaar is als je eigen risico kan je de claim ook nog terugtrekken en dan zelf contact betalen.

16. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Wat een asociale reactie.

Juridisch gezien moet buurman het misschien zelf opgeven maar ik topicstarter geeft zelf aan dat het hun fout is.
    Ik zou daar als buurman zijnde ook niet blij van worden en helemaal niet bij zo'n houding.

17. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Maar dat het hun fout is verandert helaas toch niks aan het feit dat hij zijn verzekering moet bellen om het op te geven? Ik snap dat het voor de buurman vervelend is, maar TS kan moeilijk de verzekering van de buurman gaan bellen voor hem ;)

18. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Buurman belt zijn inboedel/opstalverzekering (huur/koop?)

Dan zijn er 2 mogelijkheden:
    1) verzekering buurman wijst af en vervolgens stellen zij of de buurman jullie aansprakelijk. Vervolgens schakelen jullie je aansprakelijkheidsverzekering in.
    2) verzekering buurman keert uit en voert regres uit op jullie avp om de kosten te verhalen.

Ten alle tijden zal je buurman dus de 1e stap moeten zetten door melding te maken bij zijn verzekering. Daarna gaat het balletje vanzelf verder rollen.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Dit dus!

Deel Deze Pagina