Beste verloskundige(n), Ik ben onwijs onzeker geworden. Afgelopen zaterdag (1 dag na mijn verwachte ongesteldheid) positief getest met een test van de Kruidvat (2 voor 5 euro). Afgelopen maandag opnieuw, zelfde resultaat. Nu heb ik vandaag weer getest met het motto; 'hij ligt er toch, en de toekomstige oma's hebben die andere twee'. Nu was het streepje veel lichter en lees en hoor ik dat dit een heel slecht teken is,.. (vandaag 5 weken zwanger) en het waarschijnlijk eindigt in een miskraam omdat mijn HCG afneemt.. Ik weet niet zo goed of deze verhalen echt kloppen, en heb heel erge testdrang nu.. Wat is jullie advies? Groetjes
Hoi Rneetjj, ik snap je ongerustheid wel hoor, maar de dikte van de streep zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Het kan wel dat het niet goed zit en je daarom een lichtere streep hebt, maar meestal is er niets aan de hand en is het gewoon zo. Ik zou over een paar dagen nog eens een test doen. Zolang je geen bloedverlies hebt, is de kans het grootste dat het goed gaat. Ik duim met je mee. Groetjes Brigitte